zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Baanzekerheid wint het van ambitie

16 december 2009 - Baanzekerheid is de belangrijkste drijfveer voor werknemers, het belang hiervan is toegenomen van 25 tot 56 procent. Die baanzekerheid is wel ten koste gegaan van de ambitie, deze drijfveer is gedaald van 41 procent in 2008 tot achttien procent nu. Dat blijkt uit onderzoek van Integron onder managers personeelszaken en human resources.

Hoewel er nog geen grote verschillen zijn, blijkt wel dat de negatieve impact van de crisis licht is afgenomen. De HR managers geven aan dat in beide gevallen de negatieve impact op zowel de totale organisatie als op de mensen binnen de organisatie met vijf procent is gedaald ten opzichte van een half jaar geleden. De negatieve impact van de crisis is daarmee weer op zijn retour! 



Sfeer en collegialiteit
Dat de crisis veel negatieve impact op organisaties heeft gehad is duidelijk. Desondanks blijken er ook goede ontwikkelingen te zijn door de crisis. Meer dan een kwart van de ondervraagde HR managers is concreet met een HR beleidsplan bezig is waarbij ontwikkeling van personeel hoog in het vaandel staat. Sfeer, collegialiteit, samenwerking en ook motivatie ondervinden eveneens geen negatieve impact van de crisis volgens een ruime meerderheid van de ondervraagden. Uit andere onderzoeken van Integron blijkt dat vooral sfeer en collegialiteit belangrijke drijfveren zijn om voor te werken. Dat deze aspecten geen last ondervinden van de crisis is goed voor werkgevers.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Grote merken stellen Nederlandse consument teleur
 Nederlanders zijn trots op hun werk en doen vaak meer dan wordt gevraagd
 HR-beslisser ervaart te hoge werkdruk op HR-afdeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer niet bang voor baanverlies
 Baanzekerheid belangrijker dan uitdaging
 Manager heeft liever uitdaging dan baanzekerheid – ook tijdens recessie
 Ambitieuze teamleden verdienen waardering
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
Trend van eigen thuisbioscoop zet ook in 2022 door
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
De zes belangrijkste trends voor intelligente documentverwerking in 2022
Van Digital Twins tot afstandscontrole: dít zijn de visualisatietrends van 2022
Brede kijk op netwerksecurity dé uitdaging voor 2022
'Het nieuwe normaal is nu gewoon normaal'
Jongeren zijn extra kwetsbaar voor phishing
Drie manieren om betrokkenheid te creëren bij medewerkers op afstand
Bedrijven willen klantervaring verbeteren in huidige 'digital-first' wereld
Vijf tips voor veiligheidsbewustzijn
Twee op de vijf werkenden laat zich niet verleiden door tekenbonus bij zoektocht nieuwe baan
Deze acht innovatieve features brengt Zoom uit in 2022
meer top 10