zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Managementuitdagingen bij de implementatie van een SEO-strategie

Tips bij de implementatie van een succesvolle SEO-strategie

9 februari 2023 - In de moderne bedrijfswereld speelt zoekmachineoptimalisatie (SEO) een cruciale rol in het bereiken van online zichtbaarheid en het genereren van verkeer naar een website. Echter, veel managers staan voor uitdagingen bij het implementeren van een doeltreffende SEO-strategie. Dat zegt Henri Verhagen, SEO-specialist bij HV Media. Hij heeft het over deze uitdagingen en hoe managers ze kunnen overwinnen. Met enkele rake tips hoopt hij managers te helpen bij de implementatie van een succesvolle SEO-strategie.

Volgens Verhagen is het vaak een uitdaging om de juiste mensen aan boord te krijgen: "Veel managers hebben geen achtergrond in SEO en vinden het moeilijk om de juiste mensen aan te trekken. De juiste kennis is echter noodzakelijk bij het opzetten van een succesvolle strategie." Hij suggereert dat managers zich moeten focussen op het inhuren van een team met de juiste kennis en ervaring. "Uiteraard kan men ook een beroep doen op externe kennis, bijvoorbeeld door een SEO-bureau in te schakelen," geeft hij aan.



De juiste inzichten en de juiste data
Een andere uitdaging is het verkrijgen van de juiste inzichten en data om beslissingen te nemen. "Veel managers weten niet waar ze moeten beginnen als het gaat over het verzamelen van gegevens en het uitvoeren van analyses", zegt Verhagen. "Maar dat is eigenlijk heel belangrijk, want enkel met de juiste inzichten is het mogelijk om een goede SEO-strategie te ontwikkelen," gaat hij verder. Hij adviseert managers daarom om te investeren in de juiste tools en technologieën om deze gegevens te verzamelen en te analyseren: "Enkel met de juiste tools en de juiste inzichten kan men beslissingen nemen op basis van data en niet louter op gevoel."

Focussen op de lange termijn
Een derde uitdaging is volgens Verhagen het vinden van een gezond evenwicht tussen korte- en langetermijndoelstellingen. "Veel managers willen snel resultaten zien. SEO werkt echter vooral op lange termijn en zal over een langere periode tijd en middelen vergen," geeft Verhagen aan. Helemaal onlogisch is die focus op de korte termijn volgens hem niet: "Het heeft vaak te maken met het hogere management dat op korte termijn resultaten wil zien, maar ook met enige profileringsdrang van het lagere management. Men wil snel positief kunnen rapporteren over de toegewezen budgetten. Toch is het belangrijk om te realiseren dat er andere manieren zijn om op korte termijn een goede ROI voor te leggen, bijvoorbeeld SEA. SEO maakt deel uit van de bredere marketingmix, dus ook andere marketinginspanningen blijven belangrijk."

Blijven leren en innoveren
Tot slot is blijven innoveren een uitdaging voor de manager. "De wereld van SEO verandert continu en het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen", zegt Verhagen. Hij sluit af met een belangrijke tip: "Ik raad managers aan om te blijven leren en om te blijven innoveren. En om budget vrij te maken, zodat ook medewerkers zich blijvend kunnen ontwikkelen. Dat is niet alleen belangrijk op het gebied van online marketing, maar ook om blijvend te kunnen concurreren in een veranderende wereld."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
 De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
 Mobiel wordt in 2020 nog belangrijker voor SEO-specialisten
 Zeven seo factoren die óók in 2019 werken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10