zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiŽle dienstverlener

Nederlanders hechten de meeste waarde aan marktkennis en positieve ervaringen van anderen

13 juli 2020 - Slechts vijf procent van de Nederlanders vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkste criteria bij het kiezen voor een financiële dienstverlener. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners, specialist in klantrelaties, uitgevoerd onder 800 Nederlanders. Nog minder belangrijk vindt men de innovatie in het klantcontact, bijvoorbeeld de mogelijkheid tot contact via videochatbots.

Voor slechts vier procent is dit het belangrijkste criterium bij de keuze voor een financiële dienstverlener


 
Innovatie in het klantcontact  
Nederlanders hechten de meeste waarde aan marktkennis en positieve ervaringen van anderen. Respectievelijk 33 en 27 procent vinden dit de meest belangrijke criteria. Daarop volgt de innovatie in het productaanbod: tien procent vindt onderscheidende producten ten opzichte van de concurrent het belangrijkst. Ondanks dat men aangeeft in de keuze voor de financiële dienstverlener weinig waarde te hechten aan de innovatie in het klantcontact, vindt slechts 45 procent van de Nederlanders dat hun financiële dienstverlener nu voldoende online keuzes biedt om met hen in contact te komen.
Arjan Splinter, Accountmanager bij CRM Partners: "Het is interessant om te zien dat Nederlanders de innovaties in het klantcontact niet tot de belangrijkste keuzecriteria beschouwen, maar tegelijk nog niet eens de helft van hen aangeeft dat hun financiële dienstverlener voldoende online contactmogelijkheden biedt. Dit geeft aan dat innovatie in het klantcontact misschien geen harde vereiste is voor consumenten, maar dat het wel enorm gewaardeerd wordt. Het is belangrijk dat financiële instellingen zich dit realiseren. Mogelijk is het niet het eerste waarin wordt geïnvesteerd, maar het is ook iets dat niet van de agenda geschoven mag worden. Zelfs de kleinste innovaties in klantcontact, kunnen al een wereld van verschil maken."
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Werknemer wordt niet getraind op weerbaarheid tegen cyberdreigingen
 Meer dan een derde van werkend Nederland sport niet
 Werknemers gefrustreerd door IT-oplossingen van hun werkgever
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier op de tien vinden klantenservice financiŽle dienstverleners ondermaats
 Driekwart onderschat financiŽle veranderingen bij nieuwe baan
 Digitalisering splijt arbeidsmarkt financieel personeel
 Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten
 Vier best practices voor een transformatie van finance
 
 
reacties
 
peter zzp-boekhouding  |   | 
13-07-2020
 | 
08:48 uur
Innovatie in het klantcontact is een extraatje. Een prettige bijkomstigheid, de slagroom op de taart. Maar ikzelf en zo te lezen ook andere ondernemers kijken eerst naar kwaliteit en de klantervaring van anderen.

Daarom zijn de reviews die je van tevreden klanten kunt krijgen ook zo belangrijk.

Het boekhoudvak ontwikkelt zich meer en meer en ook de communicatie- en uitwisselmogelijkheden.

Dat is een extra bijkomstigheid waar we bv. tijdens de drie maanden 'slimme'lockdown van konden profiteren.

Mara het is geen must voor de kalnt.
Martijn Tuerlings  |   | 
13-08-2020
 | 
10:53 uur
Interessant onderzoek!
Misschien kiest een potentiŽle klant uiteindelijk toch voor het administratiekantoor met de beste communicatiemiddelen als de concurrentie op kwalitatief gebied vergelijkbaar is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Houten wandpanelen voor een warme en huiselijke sfeer
reacties
Weg met de werkdip: vijf tips voor meer plezier in je werk (1) 
Nog maar ťťn op de negen starters kan eigen huis kopen (1) 
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (3) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carriŤreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
top10
Organisaties ergeren zich aan onbekwame sollicitanten op technische vacatures
Groeiende genderkloof voor werkbaar werk
Niets verdeelt mannen en vrouwen zo als de auto. Maar hoe zit het echt?
ĎAI en ML zijn onmisbaar geworden in cybersecurityí
Digitale platforms verhogen de werkstress bij 33 procent van de Nederlandse medewerkers
Succesvolle modernisering vraagt om observability
Finance professionals opgelucht naar kantoor
Internationale betalingen bij twee op de vijf cash managers van de baan door verbroken relatie bank
Vaker volgen van security-trainingen voorkomt cyberincidenten
In zes stappen naar een duurzamere bedrijfsvoering met behulp van data
meer top 10