zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiŽle dienstverlener

Nederlanders hechten de meeste waarde aan marktkennis en positieve ervaringen van anderen

13 juli 2020 - Slechts vijf procent van de Nederlanders vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkste criteria bij het kiezen voor een financiële dienstverlener. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners, specialist in klantrelaties, uitgevoerd onder 800 Nederlanders. Nog minder belangrijk vindt men de innovatie in het klantcontact, bijvoorbeeld de mogelijkheid tot contact via videochatbots.

Voor slechts vier procent is dit het belangrijkste criterium bij de keuze voor een financiële dienstverlener


 
Innovatie in het klantcontact  
Nederlanders hechten de meeste waarde aan marktkennis en positieve ervaringen van anderen. Respectievelijk 33 en 27 procent vinden dit de meest belangrijke criteria. Daarop volgt de innovatie in het productaanbod: tien procent vindt onderscheidende producten ten opzichte van de concurrent het belangrijkst. Ondanks dat men aangeeft in de keuze voor de financiële dienstverlener weinig waarde te hechten aan de innovatie in het klantcontact, vindt slechts 45 procent van de Nederlanders dat hun financiële dienstverlener nu voldoende online keuzes biedt om met hen in contact te komen.
Arjan Splinter, Accountmanager bij CRM Partners: "Het is interessant om te zien dat Nederlanders de innovaties in het klantcontact niet tot de belangrijkste keuzecriteria beschouwen, maar tegelijk nog niet eens de helft van hen aangeeft dat hun financiële dienstverlener voldoende online contactmogelijkheden biedt. Dit geeft aan dat innovatie in het klantcontact misschien geen harde vereiste is voor consumenten, maar dat het wel enorm gewaardeerd wordt. Het is belangrijk dat financiële instellingen zich dit realiseren. Mogelijk is het niet het eerste waarin wordt geïnvesteerd, maar het is ook iets dat niet van de agenda geschoven mag worden. Zelfs de kleinste innovaties in klantcontact, kunnen al een wereld van verschil maken."
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Racisme en exclusie in Nederlandse advertenties
 Nederlandse pensioenstelsel voor derde jaar op rij beste ter wereld
 CIOís ervaren druk van digitale transformatie en cloudcomplexiteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier op de tien vinden klantenservice financiŽle dienstverleners ondermaats
 Driekwart onderschat financiŽle veranderingen bij nieuwe baan
 Digitalisering splijt arbeidsmarkt financieel personeel
 Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten
 Vier best practices voor een transformatie van finance
 
 
reacties
 
peter zzp-boekhouding  |   | 
13-07-2020
 | 
08:48 uur
Innovatie in het klantcontact is een extraatje. Een prettige bijkomstigheid, de slagroom op de taart. Maar ikzelf en zo te lezen ook andere ondernemers kijken eerst naar kwaliteit en de klantervaring van anderen.

Daarom zijn de reviews die je van tevreden klanten kunt krijgen ook zo belangrijk.

Het boekhoudvak ontwikkelt zich meer en meer en ook de communicatie- en uitwisselmogelijkheden.

Dat is een extra bijkomstigheid waar we bv. tijdens de drie maanden 'slimme'lockdown van konden profiteren.

Mara het is geen must voor de kalnt.
Martijn Tuerlings  |   | 
13-08-2020
 | 
10:53 uur
Interessant onderzoek!
Misschien kiest een potentiŽle klant uiteindelijk toch voor het administratiekantoor met de beste communicatiemiddelen als de concurrentie op kwalitatief gebied vergelijkbaar is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: tips voor meer conversie via e-mail
Er is veel waar je aan kunt denken om de conversie van je mailings te verbeteren. En niet onbelangrijk: hoe zet je al deze aspecten zo optimaal mogelijk in. In dit gratis white paper beschrijft Spotler 21 technieken voor beter scorende e-mails. Benieuwd?
Download het white paper
Lees verder
Gebruik van Easy Up tenten tijdens beurzen: zo creëer je een opvallende beursstand!
Juiste telefoon voor zakelijke doeleinden: iPhone imponeert!
reacties
Maximaal zes mensen in een vakantiewoning reden voor annuleren (1) 
Bijna ťťn op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken  (1) 
76 procent van de studenten werkt door coronacrisis in een andere sector (1) 
Aantal vacatures komt steeds dichter bij pre-coronatijdperk (1) 
Analytics is de bewezen grote winnaar (1) 
Hamsterschaamte: Nederlander ontkent te hamsteren tijdens coronacrisis (1) 
Ik heb genoeg van negatieve medewerkers. Wat nu? (2) 
top10
Bijna ťťn op de tien werknemers voert hobby uit tijdens thuiswerken
Aantal zorgvacatures terug op niveau pre-coronacrisis
Betere bedrijfsresultaten? Begin bij uw cultuur
Kwaadaardige corona trackers zijn in opmars
Een op drie IT-verantwoordelijken: organisatie maakt ineffectief gebruik van cloudtechnologie
Werkzoekers vinden tattoos en piercings bij sollicitatiegesprek geen probleem
Bedrijven zetten vooral in op digitale transformatie
Een op de drie medewerkers minder loyaal na eerste coronagolf
OOBE maar dan wel PnP
Pandemie versnelt de digitale transformatie
meer top 10