zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener

Nederlanders hechten de meeste waarde aan marktkennis en positieve ervaringen van anderen

13 juli 2020 - Slechts vijf procent van de Nederlanders vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkste criteria bij het kiezen voor een financiële dienstverlener. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners, specialist in klantrelaties, uitgevoerd onder 800 Nederlanders. Nog minder belangrijk vindt men de innovatie in het klantcontact, bijvoorbeeld de mogelijkheid tot contact via videochatbots.

Voor slechts vier procent is dit het belangrijkste criterium bij de keuze voor een financiële dienstverlener


 
Innovatie in het klantcontact  
Nederlanders hechten de meeste waarde aan marktkennis en positieve ervaringen van anderen. Respectievelijk 33 en 27 procent vinden dit de meest belangrijke criteria. Daarop volgt de innovatie in het productaanbod: tien procent vindt onderscheidende producten ten opzichte van de concurrent het belangrijkst. Ondanks dat men aangeeft in de keuze voor de financiële dienstverlener weinig waarde te hechten aan de innovatie in het klantcontact, vindt slechts 45 procent van de Nederlanders dat hun financiële dienstverlener nu voldoende online keuzes biedt om met hen in contact te komen.
Arjan Splinter, Accountmanager bij CRM Partners: "Het is interessant om te zien dat Nederlanders de innovaties in het klantcontact niet tot de belangrijkste keuzecriteria beschouwen, maar tegelijk nog niet eens de helft van hen aangeeft dat hun financiële dienstverlener voldoende online contactmogelijkheden biedt. Dit geeft aan dat innovatie in het klantcontact misschien geen harde vereiste is voor consumenten, maar dat het wel enorm gewaardeerd wordt. Het is belangrijk dat financiële instellingen zich dit realiseren. Mogelijk is het niet het eerste waarin wordt geïnvesteerd, maar het is ook iets dat niet van de agenda geschoven mag worden. Zelfs de kleinste innovaties in klantcontact, kunnen al een wereld van verschil maken."
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vijf managers let op etniciteit bij aannemen medewerkers
 COVID-19 brengt nieuwe cyberdreigingen aan het licht
 Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats
 Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
 Digitalisering splijt arbeidsmarkt financieel personeel
 Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten
 Vier best practices voor een transformatie van finance
 
 
reacties
 
peter zzp-boekhouding  |   | 
13-07-2020
 | 
08:48 uur
Innovatie in het klantcontact is een extraatje. Een prettige bijkomstigheid, de slagroom op de taart. Maar ikzelf en zo te lezen ook andere ondernemers kijken eerst naar kwaliteit en de klantervaring van anderen.

Daarom zijn de reviews die je van tevreden klanten kunt krijgen ook zo belangrijk.

Het boekhoudvak ontwikkelt zich meer en meer en ook de communicatie- en uitwisselmogelijkheden.

Dat is een extra bijkomstigheid waar we bv. tijdens de drie maanden 'slimme'lockdown van konden profiteren.

Mara het is geen must voor de kalnt.
Martijn Tuerlings  |   | 
13-08-2020
 | 
10:53 uur
Interessant onderzoek!
Misschien kiest een potentiële klant uiteindelijk toch voor het administratiekantoor met de beste communicatiemiddelen als de concurrentie op kwalitatief gebied vergelijkbaar is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10