zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats

Helft Nederlanders denkt dat tussenpersoon de behoeften van de klant beter kent dan de financiële dienstverlener

22 juni 2020 - 42 procent van de Nederlanders is van mening dat financiële dienstverleners hun klantenservice kunnen verbeteren. Dit blijkt uit onderzoek van CRM Partners uitgevoerd onder 800 Nederlanders. Ook is de helft van de Nederlanders van mening dat een tussenpersoon waarbij een financieel product kan worden afgesloten, de behoeften van zijn klant beter kent dan een financiële dienstverlener.

Arjan Splinter, Account Manager bij CRM Partners: "Klantenservice is een cruciaal onderdeel van de klantrelatie. Het is van belang dat financiële instellingen dit inzien. Wanneer klanten zich gezien, gehoord en begrepen voelen, zullen zij eerder de stap maken om bij u een product of dienst af te nemen. Goede service is niet enkel een hygiënefactor, het is daadwerkelijk een trigger voor conversie. Daarom is het extra belangrijk om als financiële instelling te investeren in het leren kennen en begrijpen van de klant en zijn behoeften. Dit kan bijvoorbeeld door het creëren van een 360-graden klantbeeld, dit geeft een goed startpunt waarmee usnel en gericht in kan spelen op de behoeften van de klant. Zo bet u als organisatie klantgerichter en zal u het vertrouwen van de klant eerder weten te winnen."


 
Financiële producten sluiten niet aan op behoefte consument
Men denkt niet alleen dat de tussenpersoon de behoeften van de klant beter kent. Zo vindt één op de vijf  zelfs dat financiële producten, zoals verzekeringen of hypotheken, die rechtstreeks bij de financiële dienstverlener worden afgesloten, onvoldoende aansluiten bij zijn of haar behoefte. Ook deelt 29 procent van de Nederlanders de mening dat financiële dienstverleners meer aandacht hebben voor bedrijven dan voor particulieren.
 
Is een tussenpersoon de oplossing?
Een tussenpersoon is niet voor alles de oplossing. Zo vindt 29 procent het te duur om financiële producten af te sluiten via een tussenpersoon. Nog eens 28 procent vindt het daarbij te omslachtig om financiële producten via een tussenpersoon af te sluiten.
 
Lees voor meer informatie het whitepaper Finance verdient vertrouwen van de consument.
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

  Verbeter uw supplychain, verbeter uw klantervaring
 Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
 Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kunstmatige intelligentie breed ingezet bij klantenservice‐afdelingen
 Chatbots meest belovende technologie op gebied van klantcontact
 Klantenservicemedewerker en accountmanager meest gezocht
 AI-gestuurde chatbottechnologie maakt betere klantenservice en veiligheid mogelijk
 
 
reacties
 
peter boekhouder-zzper  |   | 
22-06-2020
 | 
07:25 uur
Een tussenpersoon is niet altijd de oplossing. Hoe onafhankelijk is zo'n iemand. Bij welke partij krijgt hij de hoogste commissie etc.

Maar in de praktijk zijn zij wel beter bereikbaar dan de grotere partijen. Daar krijg je als je naar Amsterdam belt een callcenter in Limburg of Brabant aan de lijn en dan word je tig keer doorverwezen. En dien je alles keer op keer uit te leggen.

Klanten voelen zich bij de grotere gezien en gehoord voordat zijn hun contract hebben getekend, daarna is het een stuk minder.
Mauritz  |   | 
23-06-2020
 | 
10:52 uur
Bij grote banken verdwaalt de individuele klant in de data-mist. Individuele of aparte noden kunnen vaak beter met een tussenpersoon worden benaderd. Banken zijn nu vooral commissie-jagers die hun fondsen moeten slijten.De medewerkers zijn verlamd door een opgelegd script - verkopers geen adviseurs.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
top10
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
30 procent vindt dat partnerverlof even lang moet zijn als bevallingsverlof
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carrière in cybersecurity: vijf tips
meer top 10