zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Ik ben mijn inspiratie kwijt. Wat moet ik doen?

Door: Asha Kalijan , 24 april 2016
"Ik blijf hangen in wat ik doe en sinds kort besef ik dat het werk me niet meer inspireert. Iedereen dendert door, ik ook, op zoek naar meer zekerheid, schat ik in. Eigenlijk  doe ik niet meer de dingen die ik leuk vind, namelijk het managen van projecten en innovatie, maar meer van de dingen die ik al een tijd doe: het managen van bestaande zaken. In mijn beoordeling echter werd mijn gesprek aan inspiratie ook al genoemd. Hoe kom ik uit deze spiraal, zonder verlies van mijn zekerheden?"
  Lees verder...
 

Hoe breng ik structuur in een team van creatieven?

Door: Asha Kalijan , 17 april 2016
"In werk sinds een jaar met professionals in de creatieve sector. Destijds ben ik aangenomen om omdat ik goed kan structuren. Dat is nodig, maar ik ervaar problemen met het team. Ik krijg niet alle projectinformatie die ik nodig heb. Opdrachten lopen altijd uit, al is het eindproduct op zich goed. Ik sta bekend om mijn wilskracht en zit ik er boven op, maar mijn inbreng wordt in feite niet getolereerd. Hoe kan ik dit veranderen?"
  Lees verder...
 

Hoe kom ik van mijn uitstelgedrag af?

Door: Asha Kalijan , 10 april 2016
"Ik overzie het momenteel niet goed en krijg taken niet op tijd af. Alles lijkt even belangrijk. Er worden van alle kanten eisen gesteld en ik moet steeds meer bijeenkomsten bijwonen en leiden. In principe prima, want ik heb een brede interesse en leuk werk met veel mogelijkheden. Mijn zorg is dat ik mezelf betrap op uitstelgedrag. Ik heb het gevoel dat ik tekort schiet in mijn functie. Hoe kan ik dit veranderen?"
  Lees verder...
 

Hoewel ik goed plan kom ik toch tijd te kort. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 03 april 2016
"Met timemanagement heb ik ervaring. Toch lukt het me niet meer om alles in de hand te houden. Ik ben resultaatgericht en wil door, maar stagneer regelmatig omdat ik niet alles op tijd kan afronden. Hoewel bij mij alles om planning draait lukt het niet om die bij te houden. Mijn functie is veeleisend en de informatiestromen lijken alleen maar toe te nemen. Zowel in vorm als in frequentie. Hoe leid ik dit in goede banen?"
  Lees verder...
 

Hoe stuur ik groepsgedrag bij?

Door: Asha Kalijan , 28 maart 2016
"Overwegend het grootste deel van het bedrijf is in opstand tegen een broodnodige alliantie die we aangegaan zijn, inclusief mijn team. We komen niet uit onderhandelingen. Veranderingen stagneren en de zogenaamd onschuldige acties, als informatie achterhouden, geen deadlines halen (vormen van sabotage) et cetera kosten ons enorm veel geld. We proberen veel en ik wil het probleem ook op gedragsniveau benaderen. Waar begin ik?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik personeel mee in digitale veranderingen?

Door: Asha Kalijan , 20 maart 2016
"We maken een inhaalslag wat technische toepassingen betreft. Het managen van de overgang naar digitale transformatie geeft echter veel zorgen. Ik mag de overgang coördineren, maar kom veel weerstand en frustratie tegen van mijn personeel in het doorvoeren van aanpassingen. Er is niet voldoende budget om mensen op te leiden; tijd om werkwijzes aan te passen is er ook niet voldoende. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Ik raak van slag door feedback. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 13 maart 2016
"Met mijn medewerkers en collega’s, allemaal professionals, hou ik regelmatig feedback gesprekken en ik stimuleer dat ook. Maar ik merk dat ik ieder keer van slag raak door kritiek. De kritiek accepteer ik eerst en ik kan het vaak weerleggen, maar het voelt niet terecht, omdat het beschuldigend is. De kritiek heeft regelmatig betrekking op de commerciële werkwijze van de organisatie, maar daar heb ik helemaal geen invloed op. Hoe ga ik beter om met kritiek?"
  Lees verder...
 

Hoe hou ik de sfeer geďnspireerd in hectische tijden?

Door: Asha Kalijan , 06 maart 2016
"We hebben regelmatig te maken met pieken en dalen. Dan is het hectisch. Op die momenten is het werk werkelijk niet meer leuk. Altijd maar deadlines, nooit goed genoeg, nooit op tijd naar huis. Ik merk het ook aan mijn team. De inspiratie is zoek. Hoewel ik weet dat het over een drie maanden rustiger is, wil ik toch nu en op ander piekmomenten de inspiratie bij mezelf en de rest hoog houden. Hoe doe ik dat?"
  Lees verder...
 

Hoe stel ik de juiste prioriteiten voor mijn bedrijf?

Door: Asha Kalijan , 21 februari 2016
"In mijn zoektocht en gesprekken met bureaus naar informatie over strategiebepaling en de koers van mijn bedrijf zie ik door de bomen het bos niet meer. Het gaat allemaal over nieuwe modellen, systemen en opleidingen, maar in feite lijken ze op elkaar. Of het nu gaat om nieuwe business modellen, Agile organisaties en zo meer. Ik zie weinig verschil met de bestaande modellen, maar wil geen risico’s lopen. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Moet ik nog langer investeren in slachtoffergedrag en perfectionisten?

Door: Asha Kalijan , 15 februari 2016
"We willen dat onze medewerkers nieuwe manieren van werken en handelen aanleren. Terwijl we inzetten op toekomstgericht werken, bestaande werkwijzen loslaten en samen de schouders eronder moeten zetten, kom ik tot mijn verrassing weerstand tegen. Daar word ik heel ongeduldig van. Ik kom er achter dat wij veel 'slachtoffers' en perfectionisten in dienst hebben. Heeft het zin in hen te investeren of niet?"
  Lees verder...
 

Hoe ga ik om met ongrijpbaar gedrag van een medewerker?

Door: Asha Kalijan , 07 februari 2016
"Er is één medewerker in mijn team die ik met moeite kan aansturen. Hij kost mij tijd en ergernis. Nu doet hij zijn werk wel aardig, maar hij verbloemt veel met grootspraak. Hij weet het altijd beter denkt hij en is sluw en ongrijpbaar. We omzeilen hem dan ook en gebruiken zijn vaardigheden wanneer het ons uitkomt. Corrigeer ik hem, dan volgt een soort stilzwijgende intimidatie of weerstand. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Hoe weet ik of ik wel of geen echte manager ben?

Door: Asha Kalijan , 31 januari 2016
"In het verleden kreeg ik kansen om op te kimmen naar een managementfunctie. Ik moest alle zeilen bijzetten, maar het ging goed. Uit het niets kreeg ik een half jaar geleden met demotie te maken. Ik begrijp nog niet waarom. De situatie was gespannen en ik ben even ziek thuis geweest. Ik krijg geen bonus en geef nu leiding aan een veel kleiner team. Ik twijfel aan mijn capaciteiten en vraag me af of ik wel een echte manager ben?"
  Lees verder...
 

Online communicatie leidt tot conflicten. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 24 januari 2016
"We werken landelijk en veel online. Nu merk ik dat de afstand wel een probleem vormt in de communicatie met mijn medewerkers. De snelle interactie online zorgt voor meer ruis onderling. Zeker daar waar het gaat om feedback aan medewerkers op hun werkstijl of functioneren. Dan merk ik dat we online een conflict uitvechten terwijl mijn feedback opbouwend bedoeld is. Ik durf de confrontatie steeds minder goed aan, maar ik moet als manager natuurlijk wel blijven (bij)sturen. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Anderen gaan met mijn ideeën aan de haal. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 18 januari 2016
"Gesprekken met collega-leidinggevenden verlopen over het algemeen prima, behalve met een aantal die vaak mijn woorden en ideeën direct herhalen, parafraseren, en doen alsof zij ze zelf verzonnen hebben. Het overvalt me vaak en ik vraag me soms af of ze wel  door hebben wat ze doen. Het lijkt een blinde vlek of een stoornis waar ik niet doorheen kom. Wat te doen?"
  Lees verder...
 
< vorige 9 10 11 12 42 volgende >
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg (3) 
Rente omhoog, lenen wordt duurder (1) 
Europese banken blind voor impact fintechs (1) 
50 procent Nederlanders heeft wel eens collega gedatet (1) 
Werkgever wil rol spelen bij ongezonde levensstijl medewerker  (3) 
top10
Rente omhoog, lenen wordt duurder
Hoe bouwt u aan een succesvolle bedrijfscultuur?
Tips om uw kantoortuin optimaal te benutten
Uitrol 5G onzeker door gaten in glasvezelinfrastructuur
De belangrijkste technologietrends voor 2019
Pensioenfondsen maken goede start in 2019
Shell meest favoriete werkgever in 2018
Banken hebben online gegevenstransport onvoldoende beveiligd
Ontslagen? Liever een baan dichtbij dan hoger loon
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro
meer top 10