zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Ik sla door in mijn organisatiesensitiviteit. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 20 september 2015
"Het kan zijn dat ik doorschiet in mijn organisatiesensitiviteit. Ik merk dat ik mijn functie zwaar vind door alle signalen die ik opvang en de toenemende interne dynamiek. Ik probeer de  signalen te reguleren, maar de vele partijen waar ik mee te maken heb, maakt dat mijn werk zwaar is. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Veranderingen dwingen mij in een sandwichpositie. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 07 september 2015
"Onze organisatie maakt een grote verandering door. Daarbij loopt de spanning behoorlijk, zowel bij mijn medewerkers als bij mij zelf. Ik begeef me in een sandwichpositie. Medewerkers krijgen steeds meer onderlinge conflicten en ik op mijn beurt met mijn managers. Ik lijk het nooit goed te doen en sta er alleen voor. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Mijn functie als generalist vervaagt. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 30 augustus 2015
"Ik werk ruim vier jaar in de dienstverlening en ben gewend als een generalist op te  treden in een opstartend bedrijf. Het groeit nu hard en er wordt gewerkt aan structuur.  We hebben de economische malaise goed doorstaan, we zijn zelfs gegroeid. Echter mijn positie is wel vager nu en ik val zelfs een beetje tussen wal en schip, terwijl ik eerder een sleutelfiguur was . Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Hoe maak ik een lange termijn plan?

Door: Asha Kalijan , 23 augustus 2015
"Ik wil alles goed doen en zoek de algemene methodische lijn, maar daar is geen ruimte voor. Er zijn ieder keer weer deadlines te halen en niemand is duidelijk over waar het echt heen gaat. Niemand wil mij een kader schetsen. Dat frustreert mij. Nu is mij gevraagd een lange termijn planning te maken voor mijn afdeling. Daar heb ik ook geen richtlijn voor gekregen. Hoe ga ik te werk?"
  Lees verder...
 

Hoe kom ik van mijn uitstelgedrag af?

Door: Asha Kalijan , 14 juni 2015
"Dingen afmaken is niet mijn grootste talent. Uitstellen daarentegen wel. Maar daar krijg ik steeds meer problemen mee, omdat ik mijn deadlines niet op tijd haal. Ik heb een goed team, waarbij ze regelmatig taken voor me afmaken. Ik krijg ook weleens uitstel in projecten. Maar op dit moment gaat het me tegenstaan, dat ik zo ook kansen mis en meer bezig ben met crisismanagement, dan met de toekomst. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Hoe wordt ik zichtbaarder en socialer als manager?

Door: Asha Kalijan , 07 juni 2015
"Ik ben niet iemand die heel zichtbaar is en veel deelt en hou werk en privé graag gescheiden. Samen koffie drinken, eten op kantoor: daar doe ik niet aan mee. Nu ben ik daarop aangesproken. Mijn leidinggevende rol moet verbeteren op het gebied van zichtbaarheid informatie delen en deelname aan sociale activiteiten. Vooral dat laatste zie ik niet zitten. Ik functioneer naar mijn weten inhoudelijk goed. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Dossieropbouw veroorzaakt onrust onder medewerkers. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 31 mei 2015
"In het bedrijf waar ik werk is sinds vier maanden bezig met dossieropbouw van alle medewerkers. De manier waarop dit gebeurt veroorzaakt veel onrust. Medewerkers gaan elkaar verraden aan de hun leidingevende. Hoe lang moet een manager een dossier opbouwen voordat er actie kan worden ondernomen?"
  Lees verder...
 

Hoe leer ik om beter en sneller te beslissen?

Door: Asha Kalijan , 17 mei 2015
"Misschien ben ik een perfectionist, maar ik wil het hoe dan ook altijd heel goed doen. Ik hou van gedegen zaken onderzoek en analyseer graag. Ik werk met professionals en het managen wil ik blijven doen. Maar ik ben slecht in het nemen van besluiten en ik kom vaak niet of te laat toe aan de implementatie van plannen. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Ik ontwijk mijn vorige werkgever en dat bevalt me niet. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 10 mei 2015
"Mijn vorige functie was bij een klein familie bedrijf. De eigenaar was lastig vonden anderen, maar ik kon het goed met hem vinden. Zijn vrouw bemoeide zich soms met mijn werk, maar die ontweek ik. Plotseling zou het bedrijf gaan stoppen. Anderen wisten dat al, maar ik niet terwijl ik keer op keer om informatie vroeg. Nu ontwijk ik beiden en dat voelt laf. Hoe komt dit en wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Ik erger me aan een hautaine MT-collega. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 03 mei 2015
"Ik erger me al een tijdje aan een naaste collega. Ik onze ontmoetingen spreken we zaken af. Regelmatig komt er dan een bericht van zijn secretaresse naar mij met een correctie, vaak in de vorm van een stelling. Hij plaatst dus een laag in de communicatie tussen ons en dat komt over alsof ik op een bepaalde plaats gezet wordt: vrij autoritair en hautain. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Een senior collega kan veranderingen niet bijbenen. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 27 april 2015
"We zijn als commerciële instelling altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden, met bijpassende technieken en manieren van werken. Een senior collega die best veel heeft betekend in het verleden, is het keer op keer niet eens met de andere manieren van werken en doelen die gesteld worden. We moeten vooruitstrevend zijn en blijven en hij past zich hier niet bij aan. Hoe pak ik deze situatie aan?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik weer beter gaan functioneren?

Door: Asha Kalijan , 20 april 2015
"Na een paar teleurstellingen in mijn carrière, probeer ik de draad weer op te pakken.  Dat gaat heel moeizaam en ik werk onder mijn niveau.  De slechte ervaringen heb ik achter me gelaten en toch lukt het niet om normaal te functioneren. Ik ben een harde werker (soms te) en vrij loyaal. Hoe doorbreek ik de cirkel waar ik nu in beland ben?"
  Lees verder...
 

Ik kan en wil niet mee in de veranderingen die ingezet zijn. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 12 april 2015
"We hebben ruim een jaar met veranderingen te maken.  Er wordt een harde lijn gevolg, die mijns inziens niet gaat werken. Ik pas daar niet in en wil dat eigenlijk ook niet. Maar ik kan ook geen verschil maken, omdat er nieuwe mensen zijn aangenomen die meer bevoegdheden hebben. Hoewel ik beter bekend ben met het bedrijf, word ik buiten beslissingen gehouden en volgens mij vind men mij lastig.  Ik ben niet de enige en de werksfeer is niet optimaal. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Ik ben te laag ingeschaald. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 06 april 2015
"Ik werk al drie jaar in een functie waar ik tot heden niet de juiste functiewaardering en schaalindeling heb gehad. De reden hiervan weet ik niet. Mijn manager en de directie zijn heel tevreden over mijn werk. Zelfs de HR-afdeling heefd bevestigd dat ik niet juist ben ingeschaald. Al drie jaar word ik als een junior betaald terwijl ik senior werkzaamheden verricht. Wat te doen?"
  Lees verder...
 
< vorige 12 13 14 15 43 volgende >
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Personeel vinden voor topfuncties blijft een uitdaging
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
reacties
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
NCD: SER-advies vrouwenquotum onverstandig (1) 
Nederland oordeelt: de ideale manager is een 40-jarige man (1) 
top10
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Driekwart van Nederlanders verwacht geen salarisverhoging komend halfjaar
Drie populaire project management apps voor managers
Vijftien procent van de IT-beslissers vindt eigen cloudverbindingen onvoldoende beveiligd
Topmanagers ABN Amro, FrieslandCampina en Johnson & Johnson in finale Young Captain Award
Parkeervergunning in grote stad wordt steeds duurder
Genderdiversiteit ver te zoeken in de VC- en startupsector
Een derde van de technische vacatures pas na zes tot twaalf maanden vervuld
Bedrijven niet tevreden met eigen innovatieprestaties
meer top 10