zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Een lesje klanten wegjagen

Door: Michel Hoetmer , 06 september 2006
Er zijn bedrijven die er als de kippen bij zijn om je als klant binnen te halen. Als dat eenmaal is gelukt, vergeten ze dat je bestaat. De klant is gereduceerd tot een klantnummer waarmee je op een afstandelijke manier communiceert.
  Lees verder...
 

De waanzin van persoonlijkheids-typen verklaren met een modelletje

Door: Michel Hoetmer , 04 september 2006
Heeft u wel eens een verkoop- of communicatietraining gevolgd? Dan is de kans groot dat de trainer u aan de hand van een modelletje iets heeft verteld over persoonlijkheidstypen. De meeste modellen gaan uit van 4 tot 6 persoonlijkheidstypen. De vraag is: bent u zo’n type ooit tegengekomen?
  Lees verder...
 

Regels zijn regels

Door: Michel Hoetmer , 27 augustus 2006
Afgelopen week was er een hoop ophef over een Amerikaans vliegtuig dat rechtsomkeert maakte nadat een groep Indiërs zich aan boord zou hebben misdragen. Het toestel vloog onder begeleiding van twee F16’s terug naar Schiphol. Was dit allemaal een gevolg van overspannen Amerikaans gedrag van de bemanning, zoals de kranten melden? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
  Lees verder...
 

De enorme voordelen van domheid

Door: Michel Hoetmer , 09 juli 2006
Tom Hanks speelt Forrest Gump in de gelijknamige film. Forrest Gump is wat men in de volksmond ook wel een achterlijke jongen noemt. Forrest stond bij het uitdelen van hersencellen achterin de rij. Toen ik de film voor het eerst zag had ik de diepere boodschap niet door. Over domheid gesproken! Ik bekeek de film gewoon uit vermaak. Pas bij de tweede keer kreeg ik gevoel voor de achterliggende gedachte.
  Lees verder...
 

Rare fratsen van Albert Heijn

Door: Michel Hoetmer , 19 juni 2006
In Zaandam zijn ze al een tijdje de kluts kwijt. Het verhaal is bekend. De groeikoorts steeg de directie van moederconcern Ahold naar het hoofd. Maar ook bij de grootste kruidenier van Nederland lieten ze zich niet onbetuigd. Albert Heijn zou een échte service supermarkt worden met alle toeters en bellen die er bij horen, zoals een klantenkaart. Daarna werd het een prijsvechter. Of vallen ze toch weer terug in oude gewoonten?
  Lees verder...
 

De mythe van de open vragen

Door: Michel Hoetmer , 22 mei 2006
Vraag eens aan een verkoper die net naar een training is geweest wat hij heeft geleerd. De kans is groot dat hij zegt: “Je moet vooral veel open vragen stellen!” De vraag is natuurlijk: is het zinvol om veel open vragen te stellen?
  Lees verder...
 

Mythe: de aaibaarheids-factor van de verkoper

Door: Michel Hoetmer , 14 mei 2006
In de verkoopliteratuur doen tal van mythes de ronde. Zoals bijvoorbeeld over: open en gesloten vragen, het belang van lichaamstaal en het gunnen van de deal. Hoewel ik natuurlijk hartstikke aardig ben, heb ik ook onaangename karaktertrekjes. Zoals een sadistisch genoegen mythes door te willen prikken. Met veel plezier werp ik mij op als mythbuster.
  Lees verder...
 

Hoe raak je binnen vijf minuten een trouwe klant kwijt?

Door: Michel Hoetmer , 07 april 2006
Nieuwe klanten winnen is een lastige klus. Prospects omvormen van twijfelaars tot trouwe fans is nog veel lastiger. Trouwe klanten tegen je in het harnas jagen is echter een fluitje van een cent. Alles wat er voor nodig is: enkele ogenblikken van hersenloos gedrag.
  Lees verder...
 
< vorige 25
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Yatra 5.4  6.3 %
Altice 8.52  5.2 %
Advanced met 39.43  4.4 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.45  -4.3 %
Brill kon 34.51  -2.8 %
Positieve onderzoeksresultaten Galapagos met cystic fibrosis
D'Ieteren in onderhandeling met Amerikanen over Belron
Einde cijferseizoen betekent blik op macrodata
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Mannelijke mantelzorgers vaker ondersteund dan vrouwelijke
Bedrijven behalen niet meer omzet met digitalisering
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
meer top 10
vacatures
meer vacatures