zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Commerciële ontdekkingsreis in de VS (1)

Door: Michel Hoetmer , 17 juli 2007
Sommige mensen gaan op vakantie om eens lekker uit te rusten, anderen verkennen vreemde oorden en weer anderen hangen op het strand. Alles is goed, als het maar niets met werk te maken heeft. Ik ben een beetje gek, nou ja, gek op mijn werk. Afgelopen zondag zijn mijn vrouw en ik begonnen aan een trip van 5 weken door de VS. De komende weken schrijf ik op onregelmatige tijden berichten over het commerciële walhalla. Vandaag het eerste deel.
  Lees verder...
 

Zo gaat je zaak kopje onder. . .

Door: Michel Hoetmer , 08 juli 2007
Ze zeggen wel eens: 'Een geslaagde reclamecampagne gecombineerd met een slecht product is de snelste manier om je zaak de nek om te draaien.' Daarin zit een kern van waarheid. Helaas verkoopt een goed product zichzelf zelden of nooit.
  Lees verder...
 

Hoe komt Nederland aan meer orgaandonoren?

Door: Michel Hoetmer , 04 juli 2007
Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom relatief zo weinig Nederlanders zich hebben laten inschrijven in het nationale donor register? Ligt het aan de gebrekkige voorlichting? Is het gewoon een kwestie van onwil van de bevolking? Verkeerde wetgeving? Of is er nog een andere oorzaak?
  Lees verder...
 

E-mail werkt beschamende gemakzucht in de hand

Door: Michel Hoetmer , 25 juni 2007
De elektronische snelweg heeft ons leven voorgoed veranderd. Veel veranderingen zijn natuurlijk positief. Maar zoals met veel dingen is er ook een keerzijde. Kennelijk werkt dit fraaie medium bij sommige lieden een onbedwingbare gemakzucht in de hand.
  Lees verder...
 

Voelt u zich ook beter dan een ander?

Door: Michel Hoetmer , 30 mei 2007
Mensen hebben de neiging om zichzelf bovengemiddeld in te schatten. Dit blijkt telkens weer uit allerlei onderzoeken. Dit fenomeen komt ook regelmatig naar voren tijdens discussies op deze website. Onlangs nog naar aanleiding van het artikel van Fred Akkerma “Tien tips om hogerop te komen”. De vraag is: waarmee vergelijkt u uzelf?
  Lees verder...
 

Wat is uw mening over…?

Door: Michel Hoetmer , 20 mei 2007
Het lijkt er op dat mensen over van alles en nog wat een mening hebben. Daarbij maakt het niet uit of ze enige kennis hebben van het onderwerp. Dat bleek bij een interessant experiment. Een groep mensen kreeg de volgende vraag voorgeschoteld: “Wat is uw mening over wetsontwerp x? Zonder uitzondering had iedereen een mening over dit wetsontwerp. De grap was dat het wetsontwerp helemaal niet bestond!
  Lees verder...
 

Het grote verschil tussen willen en doen

Door: Michel Hoetmer , 03 mei 2007
Wij willen zoveel. Maar wat komt er in de praktijk van terecht? Soms verbijsterend weinig. Daarom heb je aan goede intenties niets als je verzuimd ze om te zetten in concrete actie.
  Lees verder...
 

Wat ben ik toch een domme gans

Door: Michel Hoetmer , 30 april 2007
Mensen zijn qua intelligentie superieur aan alle andere wezens in het dierenrijk. Dieren reageren instinctmatig. De Homo sapiens is begiftigd met een fijnzinnig ontwikkelt verstand. Geen dier kan daaraan tippen. Zo is het toch? Nou dat is nog maar de vraag.
  Lees verder...
 

Zijn zij nu zo dom, of ben ik zo …?!

Door: Michel Hoetmer , 19 februari 2007
De moderne consument wordt steeds mondiger. Helaas is mondig niet altijd een synoniem voor ‘slim’ of ‘verstandig’. Diezelfde consument blijkt regelmatig een hebzuchtige domoor die tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen.
  Lees verder...
 

RABO Bank dumpt Jochem

Door: Michel Hoetmer , 19 december 2006
U kent hem vast wel, Jochem de Bruijn, het boegbeeld van de RABO Bank. Natuurlijk is dat niet zijn echte naam. Maar wat doet het er ook toe. Jochem heeft binnen een paar jaar tijd het ietwat kneuterige imago van de boerenbank omgetoverd tot een frisse bank waarmee elke yup graag zaken doet. En nu danken ze hem af. De nieuwe ster is Fatima Moreira de Melo, bekend van hockey.
  Lees verder...
 

Mag het ietsje meer zijn?

Door: Michel Hoetmer , 17 december 2006
Ouderen onder ons kunnen het zich vast nog wel herinneren. Bestelde je vroeger bij de slager een onsje ham, dan begon de nijvere detaillist driftig te wegen tot hij zelf een ons woog. De weegschaal gaf gek genoeg altijd iets meer aan. Vervolgens vroeg hij op onschuldige toon: “Mag het ietsje meer zijn?” Menig consument ging daarmee morrend akkoord. Dat was vroeger. TNT post laat de oude tijden volgens het consumentenprogramma KASSA! weer herleven.
  Lees verder...
 

Wat een rotklanten

Door: Michel Hoetmer , 12 december 2006
Het zou je maar overkomen: je bent winkelverkoper en komt er op zaterdagmiddag om vijf voor vijf een klant binnen die een grote aankoop wil doen. Zat je net te mijmeren over een heerlijk weekendje stappen en worden je dromen wreed verstoord door zo’n lamlendige klant die voor jou ongeveer het slechtst mogelijke moment uitkiest om te gaan shoppen. Wat een shitberoep!
  Lees verder...
 

De X-factor voor verkopers?

Door: Michel Hoetmer , 28 november 2006
Na een zware trainingsdag hing ik onderuitgezakt voor de buis. Verveeld drukte ik op de knopjes van de afstandbediening. Totdat mijn ogen bleven hangen bij de X-Factor. U weet wel dat programma waaraan duizenden volkomen talentloze mensen meedoen.De jury is berucht vanwege haar genadeloze oordelen. Het deed me denken aan een verkoopster die ik diezelfde dag in mijn training had.
  Lees verder...
 

Verkopers moeten niet lullen maar doen!

Door: Michel Hoetmer , 13 november 2006
Stelt u zich eens de volgende situatie voor. Het Nederlands elftal speelt een interland, bijvoorbeeld tegen Engeland. Het team verzamelt zich niet zoals gebruikelijk enkele dagen voor de wedstrijd, maar laten wij zeggen, een uurtje of twee voor de aftrap. Het enige wat San Marco tegen de spelers zegt is: “jongens ga er vandaag eens stevig tegen aan!” Hoe zou u over de bondscoach en zijn staf oordelen?
  Lees verder...
 
< vorige 24 25 volgende >
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10