zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

De X-factor voor verkopers?

Door: , 28 november 2006
Na een zware trainingsdag hing ik onderuitgezakt voor de buis. Verveeld drukte ik op de knopjes van de afstandbediening. Totdat mijn ogen bleven hangen bij de X-Factor. U weet wel dat programma waaraan duizenden volkomen talentloze mensen meedoen.De jury is berucht vanwege haar genadeloze oordelen. Het deed me denken aan een verkoopster die ik diezelfde dag in mijn training had.
  Lees verder...
 

Verkopers moeten niet lullen maar doen!

Door: , 13 november 2006
Stelt u zich eens de volgende situatie voor. Het Nederlands elftal speelt een interland, bijvoorbeeld tegen Engeland. Het team verzamelt zich niet zoals gebruikelijk enkele dagen voor de wedstrijd, maar laten wij zeggen, een uurtje of twee voor de aftrap. Het enige wat San Marco tegen de spelers zegt is: “jongens ga er vandaag eens stevig tegen aan!” Hoe zou u over de bondscoach en zijn staf oordelen?
  Lees verder...
 

Administratie fijn excuus voor slecht presterende verkopers?

Door: , 29 oktober 2006
Uit een onderzoek van Cobben en Van Tulder, een recruitment bureau voor marketing- en salesmensen, bleek enige tijd geleden dat verkopers veel te veel tijd besteden aan interne rapportages. Door de grote papierbergen zouden verkopers veel te weinig klanten ontmoeten.
  Lees verder...
 

Gedonder vanwege loyaliteits programma

Door: , 19 oktober 2006
Een loyaliteitsprogramma, de naam zegt het al, is bedoelt om trouwe klanten extra te belonen en zodoende de band met deze relaties te versterken. Helaas hebben deze programma’s soms ook een averechts effect, bijvoorbeeld wanneer je de ‘gift’ niet kunt incasseren.
  Lees verder...
 

Een mythe over communicatie de nek omgedraaid

Door: , 16 oktober 2006
Wat betekenen de getallen 55, 38 en 7? Weet u het niet? Kijk dan in een boekje over communicatie, of de syllabus van een verkoop- of communicatietraining. De kans is groot dat u daar het antwoord leest. Bent u niet in het bezit van zo’n boekje, dan vindt u het antwoord verderop in dit artikel. Nou ja, ‘het antwoord’? Ik speel weer even voor ongelovige Thomas en doe een poging deze bekende zeepbel door te prikken.
  Lees verder...
 

De manager en het golfoorlog effect

Door: , 28 september 2006
Herinnert u zich nog de videoclipjes uit de golfoorlog? Generaal Norman Schwarzkopff kreeg de lachers op zijn hand met de beelden van een auto die met een noodgang over een brug raasde. Het voertuig was de brug ternauwernood gepasseerd toen de hele zaak uit elkaar knalde. Het droge commentaar: “Dit was de gelukkigste man in de wereld!” Wat we nooit te zien kregen waren de slachtoffers op de grond. Er is een merkwaardige parallel met het bedrijfsleven...
  Lees verder...
 

Voorgekookte reacties

Door: , 19 september 2006
U heeft het vast wel eens meegemaakt. U belt met de afdeling klantenservice van een bedrijf, laten wij zeggen uw bank. Het begint al meteen met hard werken, u worstelt met het menu. En krijgt u eindelijk iemand van vlees en bloed aan de lijn? Tja… wat dan? Dan regent het standaardfrasen. Vaak sturen ze je - wel vriendelijk - met een kluitje in het riet.
  Lees verder...
 

Nederlanders zijn vreselijke zeikerds

Door: , 14 september 2006
Heeft u zich ook wel eens afgevraagd waarom Nederlanders zoveel klagen? Negatieve zaken trekken onze aandacht. Klagen zit ons blijkbaar diep in de genen.
  Lees verder...
 

Citroenen met peren vergelijken

Door: , 08 september 2006
Een belangrijke overtuigingsmethode is de vergelijking. U vindt vergelijkingen overal: in de reclame, de verkoop en in kranten. Helaas worden met vergelijkingen soms zaken totaal uit hun verband gerukt.
  Lees verder...
 

Een lesje klanten wegjagen

Door: , 06 september 2006
Er zijn bedrijven die er als de kippen bij zijn om je als klant binnen te halen. Als dat eenmaal is gelukt, vergeten ze dat je bestaat. De klant is gereduceerd tot een klantnummer waarmee je op een afstandelijke manier communiceert.
  Lees verder...
 

De waanzin van persoonlijkheids-typen verklaren met een modelletje

Door: , 04 september 2006
Heeft u wel eens een verkoop- of communicatietraining gevolgd? Dan is de kans groot dat de trainer u aan de hand van een modelletje iets heeft verteld over persoonlijkheidstypen. De meeste modellen gaan uit van 4 tot 6 persoonlijkheidstypen. De vraag is: bent u zo’n type ooit tegengekomen?
  Lees verder...
 

Regels zijn regels

Door: , 27 augustus 2006
Afgelopen week was er een hoop ophef over een Amerikaans vliegtuig dat rechtsomkeert maakte nadat een groep Indiërs zich aan boord zou hebben misdragen. Het toestel vloog onder begeleiding van twee F16’s terug naar Schiphol. Was dit allemaal een gevolg van overspannen Amerikaans gedrag van de bemanning, zoals de kranten melden? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
  Lees verder...
 

De enorme voordelen van domheid

Door: , 09 juli 2006
Tom Hanks speelt Forrest Gump in de gelijknamige film. Forrest Gump is wat men in de volksmond ook wel een achterlijke jongen noemt. Forrest stond bij het uitdelen van hersencellen achterin de rij. Toen ik de film voor het eerst zag had ik de diepere boodschap niet door. Over domheid gesproken! Ik bekeek de film gewoon uit vermaak. Pas bij de tweede keer kreeg ik gevoel voor de achterliggende gedachte.
  Lees verder...
 

Rare fratsen van Albert Heijn

Door: , 19 juni 2006
In Zaandam zijn ze al een tijdje de kluts kwijt. Het verhaal is bekend. De groeikoorts steeg de directie van moederconcern Ahold naar het hoofd. Maar ook bij de grootste kruidenier van Nederland lieten ze zich niet onbetuigd. Albert Heijn zou een échte service supermarkt worden met alle toeters en bellen die er bij horen, zoals een klantenkaart. Daarna werd het een prijsvechter. Of vallen ze toch weer terug in oude gewoonten?
  Lees verder...
 
< vorige 27 28 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10