Ook wij merken dat het een en ander inderdaad weer wat aantrekt. De daling van de rente t.o.v. vorig jaar heeft daar zeker ook invloed op.
Echter wat we wel merken is dat het voor huizenbezitters die reeds een huis hebben, vaak lastig is om te verhuizen. Dit heeft vaak te maken met de restschuld die niet zelden direct afgelost dient te worden.
Reactie: @ Ellen,
Maar natuurlijk is het een commercieel stukje. Ook dat gebeurd met regelmaat bij MOL. Tikje jammer wanneer je bedenkt dat je als medium zeker een toegevoegde waarde zou kunnen hebben mits je professionals prikkeld meer en meer te participeren.
Reactie: Een burnout is een complexe situatie, die daarom ook van verschillende kanten aandacht vraagt. Het is zeker niet niks ... zelfs alarmerend voor ons totale functioneren. Ik zie het als een uit balans zijn van de regiekamer van onze hersenen, waardoor allerlei fysiologische en neurologische systemen van slag raken in ons hele wezen en we daardoor op allerlei vlakken niet meer normaal (kunnen) functioneren. Als CSR-burnout coach opgeleid, begeleidt ik mensen regelmatig met deze klachten. Daarmee zijn het herstelvermogen, de vitaliteit, de belastbaarheid en het prestatievermogen gericht in de aandacht. Als jungiaans psycholoog neem ik, zodra de energie dat toelaat, de tijd om stap voor stap de diepte in te gaan ... op zoek naar de beweegredenen en overtuigingen die ervoor gezorgd hebben dat een burnout gecreëerd is.
Reactie: ''Ik heb al vaker gezegd dat hij meer moet samenwerken, zodat anderen leren van hem en hij te vervangen is.''
De uitspraak 'dat hij te vervangen is', kan wel eens de kern van het probleem zijn. Niemand hoort graag dat hij vervangbaar is. Door dan de kennis niet te delen, maakt het hem 'onvervangbaar' en voelt hij zich zekerder. (Vooral in deze economische tijden is de zekerheid van een baan een groot iets.)
Reactie: Er wordt hier iets heel belangrijks gemist.
Het is niet zo heel belangrijk hoe je dit overbrengt naar de 8 mensen die ontslagen moeten worden. Die zullen hoe dan ook toch boos of teleurgesteld zijn. Daar kun je verder weinig mee doen en heb je in de (nabije) toekomst ook weinig meer mee te maken.
Veel belangrijker is, hoe leg je dit uit aan de 'achterblijvers'. Zij zullen de ontslagronde dan wel overleeft hebben, maar zullen zich schuldig voelen. En zullen ook de 3 nieuwelingen niet met open armen ontvangen, als er geen duidelijke uitleg is.
Denk verder ook aan het open en eerlijk vertellen aan de nieuwelingen (sollicitanten) wat er speelt en heeft gespeeld. Zij zullen van hun kant ook moeten omgaan met een moeilijke periode, vlak na zo'n reorganisatie.
Dus stop vooral heel veel aandacht in de achtergebleven medewerkers, stop veel aandacht in de nieuwelingen en doe wat nodig is met degene die ontslagen worden.
Reactie: @ schrijver en NumoQuest, de uitkomsten van het artikel en onderzoek zijn inderdaad niet verbazend. Maar niet door de genoemde redenen, maar doordat het onderzoek is uitgevoerd door Panasonic Toughbook. Het Toughbook is een notebook wat tegen water, vallen, enz. kan. Dus waar dan de zogenaamde medewerkers die er bewust water op laten vallen, dan niet het notebook beschadigen.
Oftewel, dit artikel is gewoon reclame, zoals helaas steeds vaker.
Reactie: Ben zelf van mening dat begeleiding niet altijd helpt, beetje eigen inititief word ook in het bedrijfsleven van een student verwacht, handje vast houden hebben we na de kleuterschool toch wel gehad.
Reactie: Ik vind het geen goede oplossing om de giftenaftrek te schrappen. Het is juist een stimulerend omdat te doen.
Ik hoorde ook iemand in Den Haag zeggen het is toch vreemd dat de belasting de overheid op deze manier instanties steunt. Maar zei ze waarom moet iedereen daaraan mee betalen, ook al heb je niks met deze stichting. Ik probeer het te snappen, maar dan heb ik een andere vraag, waarom betalen wij wel voor beveiliging bij voetbal, ik heb niks met voetbal. Ook niet met festivals waar veel belasting centen in omgaan. Dat is dan het zelfde, Ik denk niet dat ze daarmee eens zijn. Ik hou van zeilsport de ander van voetbal en vul maar in.
dus laat de giften maar aftrekbaar
Reactie: Met de hedendaagse technologie zijn de lijnen simpelweg korter gemaakt. Waar de klant vroeger exact dezelfde vragen had maar niet de moeite nam om langs te gaan of op te bellen, worden die vragen/klachten/opmerkingen nu online gesteld.
Reactie: Akkoord. Je zou denken dat deze informatie vanzelfsprekend helder aan de klant gecommuniceerd wordt. Echter blijkt in de praktijk vaak het tegendeel.
Reactie: Je moet als bedrijf zeker zorgen dat je je administratie op orde hebt. Ons advies is om dit echter zo efficiënt en effectief mogelijk te doen. Een té groot deel van de MKB bedrijven besteedt momenteel veel te veel tijd aan administratie.
Reactie: Zoals het artikel al aangaf besteden MKB bedrijven vaak een gigantisch deel van hun tijd aan administratie. In zee gaan met een betrouwbaar administratiekantoor is dan een uitstekende uitkomst
Reactie: Kritiek op de houding en instelling van CFO's lost het probleem niet op. Het zit in alle lagen van het bedrijfsleven en de maatschappij. Ben het wel eens met de stelling dat een goede mentaliteit het probleem voor een deel kan oplossen. Daarvoor is het noodzakelijk dat het bedrijfsleven meer business kan genereren. Succes verandert de mindset.