zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een op vier werknemers wil laptop van de zaak saboteren

8 april 2013 - 27 procent van de werknemers geeft toe zijn laptop, tablet of smartphone van de zaak doelbewust te willen saboteren uit ontevredenheid met de apparatuur. De voornaamste reden voor deze destructieve neiging blijkt het feit dat de mobiele toestellen simpelweg niet geschikt zijn voor de taken die de werknemers moeten uitvoeren.

Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek dat in opdracht van Panasonic Toughbook uitgevoerd is onder 500 Britse werknemers. 



Doelbewuste sabotage
Uit het onderzoek bleek dat werknemers niet alleen op het idee komen om de apparatuur te vernielen (27 procent), maar dat sommige werknemers dat ook daadwerkelijk doen. Dertien procent heeft al eens doelbewust water op zijn pc laten vallen en 23 procent zegt dat zijn computer al eens ‘per ongeluk’ op de grond gevallen is. Uit de enquête blijkt dat ongeveer een op de drie werknemers (30 procent) sabotage wil plegen omdat hij liever met de eigen computer zou werken. Daarnaast zegt een op de vijf werknemers (21 procent) niet goed voor de notebook van de zaak te zorgen en er nonchalant mee om te gaan. 

Gebrekkige gebruiksvriendelijkheid
Deze afkeer voor de laptop of tablet van het werk is onder andere te wijten aan een gebrekkige gebruiksvriendelijkheid (zeven procent), de schaamte om ermee gezien te worden (negen procent) en aan het feit dat het mobiele toestel verouderd is of ongeschikt voor het werk (achttien procent). Om dit probleem op te lossen, laten veel bedrijven toe dat werknemers hun eigen toestellen meenemen naar het werk (BYOD - bring your own device). Men kan zich echter met het oog op de beveiliging en de gewenste functionaliteit afvragen of dat de beste oplossing is. Volgens Toughbook kunnen bedrijven beter zelf meteen voor aangepast materiaal zorgen, zodat werknemers hun werk efficiënt kunnen uitvoeren.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Synchronisatie moeilijker door iPad en iPhone
 BYO is geen keuze
 Eén op de drie Europese organisaties weigert BYOD te implementeren
 BYOD: begin nu al met de update van uw apparatuur
 
 
reacties
 
NumoQuest  |   | 
8-04-2013
 | 
08:35 uur
Allerminst verbazingwekkend artikel. Even los van mijn persoonlijke scepsis bij de genoemde getallen.

Men heeft men mij met enige regelmaat enige pessimisme toebedacht. Al veel vaker heb ik gezegd dat de hype van het 'Slimmer werken'', het voormalig HNW genoemd, en het hele byod verhaal goed op reële merite moest worden beschouwd.

1. Niet elke werkplek is geschikt als flexplek
2. Niet iedereen kan met de 'vrijheid' van een flexplek omgaan
3. Byod een veel groter gevaar dan verkopers en hypers u willen doen geloven.

Zowel flexplek als byod kosten vaak meer dan de beoogde winst.

Nu de processen en regels eerst maar eens goed neerzetten en implementeren.
Ellen  |   | 
14-07-2013
 | 
09:49 uur
@ schrijver en NumoQuest, de uitkomsten van het artikel en onderzoek zijn inderdaad niet verbazend. Maar niet door de genoemde redenen, maar doordat het onderzoek is uitgevoerd door Panasonic Toughbook. Het Toughbook is een notebook wat tegen water, vallen, enz. kan. Dus waar dan de zogenaamde medewerkers die er bewust water op laten vallen, dan niet het notebook beschadigen.
Oftewel, dit artikel is gewoon reclame, zoals helaas steeds vaker.
NumoQuest®  |   | 
14-07-2013
 | 
14:17 uur
@ Ellen,
Maar natuurlijk is het een commercieel stukje. Ook dat gebeurd met regelmaat bij MOL. Tikje jammer wanneer je bedenkt dat je als medium zeker een toegevoegde waarde zou kunnen hebben mits je professionals prikkeld meer en meer te participeren.

Fijne zondag.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10