zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Tegelijk mensen moeten ontslaan en nieuwe aannemen, hoe leg ik dat uit?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"We moeten op mijn afdeling ruim acht mensen ontslaan en daar voor in de plaats moet ik drie mensen aannemen die de nieuwste technieken beheersen en flexibel inzetbaar zijn. Aan dat plaatje kan ik niets veranderen. We besparen met de beslissing kosten en kunnen daarmee sneller reageren op wat klanten vragen. Hoe kan ik dit uitleggen aan de medewerkers die ontslagen worden?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het zijn harde tijden, die zakelijke beslissingen vragen waar ook de bestaanszekerheid van medewerkers mee gemoeid is. Ik begrijp dat je de beslissing niet geheel kunt veranderen, maar ik wil je wel vragen om enkele kanttekeningen te plaatsen bij die beslissing. Dat zal niet alleen voorkomen dat jullie in de toekomst sneller reageren op de markt, maar het zal je ook helpen in je voorbereiding op het gesprek dat je moet voeren met je afdeling en specifiek met die 8 medewerkers.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10