zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Branding via Linkedin; zien we ons zoals we zijn?

Door: , 15 april 2013
Iedereen wil zich wel van een ander onderscheiden, ook al streeft men daar misschien niet bewust naar. Fabrikanten weten dat allang, want anders zouden zij u geen keuze bieden uit zoveel verschillende modellen van producten en diensten. 
  Lees verder...
 

E-mail als concurrentiemiddel

Door: , 13 augustus 2012
Het was me al een poosje opgevallen dat er een verschuiving aan het plaatsvinden is in de communicatievoorkeur van ondernemers en medewerkers.  Met stip kiezen ondernemers en hun medewerkers voor e-mailcommunicatie en als minst geliefde vorm van communicatie kwam het schrijven van brieven uit de bus.

  Lees verder...
 

Vijf tips voor een betere telefonische communicatie

Door: , 23 november 2011
Sinds ik mijn eerste boek over telefonische communicatie schreef, zo’n 24 jaar geleden, is deze lastige vorm van communiceren er niet beter op geworden; integendeel.
  Lees verder...
 

Imiteren is goed voor u!

Door: , 17 juni 2011
In de natuurkunde stoten gelijknamige polen elkaar af maar in het intermenselijke contact is het tegenovergestelde het geval; gelijknamige polen trekken elkaar aan. Kijkt u maar eens om u heen om de bevestiging van deze stelling te krijgen.
  Lees verder...
 

Klantonvriendelijkheid via de automatische piloot

Door: , 01 juni 2011
Het zal niemand ontgaan zijn dat de hoeveelheid reclameboodschappen, waarmee wij dagelijks gebombardeerd worden, gigantisch is gestegen. Zo’n 3o jaar geleden zorgden computers en daarna internettoepassingen voor een vervijftigvoudiging van de reclameboodschappen!
  Lees verder...
 

U kunt ook teveel netwerken!

Door: , 06 mei 2011
Ik weet niet hoe u het ervaart, maar ik kan het werkwoord ‘netwerken’ zo langzamerhand niet meer horen! Je kunt je gat niet keren of iemand heeft het er wel over. Sla een willekeurig ondernemersblad, tijdschrift of dagblad open en u treft wel ergens een artikel over ‘netwerken’ aan en dan praten we niet eens over de tijd die besteed wordt aan het ‘netwerken’ via de sociale media als Twitter, LinkedIn, Hyves, Facebook etcetera.
  Lees verder...
 

Netwerken is niet acquireren

Door: , 10 maart 2011
In de huidige economische situatie zijn veel zzp’ers en ondernemers er achter gekomen dat de gebraden kippen niet langer in de lucht vliegen (zo ze dat al ooit gedaan hebben!) en dat, om nieuwe opdrachten te bemachtigen, er wel iets gedaan moet worden.
  Lees verder...
 

Speeddaten tijdverspilling!

Door: , 03 maart 2011
Ooit heb ik eens een artikel geschreven over mijn ervaringen met speeddaten voor ondernemers. Ik kwam toen tot de conclusie dat het niet alleen tijdverspilling was maar dat het ook behoorlijk irritant kan zijn vanwege het gekakel waarin men terecht komt.
  Lees verder...
 

Grand Canyon Marketing

Door: , 22 februari 2011
Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt u van de straat af en met een beetje geluk maakt u anderen gelukkig of helpt u ze hun (werkzame) leven wat te veraangenamen.
  Lees verder...
 

Netwerken: vlooien en gevlooid worden!

Door: , 10 december 2010
‘Netwerken’ of hoe je dan ook het gehele proces wilt noemen om je groep in stand houden en daarvan zelf ook beter te worden, is geen activiteit maar een karaktertrekje dat evolutionair bij ons is meegebakken. Dit proces is overigens niet tot de homo sapiëns beperkt; dieren zijn ook natuurlijke netwerkers. Gaat u maar eens in de dierentuin een groep apen bekijken om hun manier van netwerken in actie zien; ze vlooien elkaar!
  Lees verder...
 

Brainstormen is tijdverspilling

Door: , 03 september 2010
‘Met de kennis van nu ….’ was en is een veelgebruikte inleiding om aan te geven dat een eerder in de tijd ingenomen standpunt of beslissing is achterhaald door hedendaagse inzichten. Zo heb ik jarenlang beweerd dat brainstormen een prima idee was om veel ideeën op te hoesten om een oplossing te vinden voor bepaalde problemen. Graag wil ik u vertellen hoe ik er nú over denk.
  Lees verder...
 

Uw visitekaartje voor buitenlands gebruik

Door: , 29 juni 2010
Het vorige artikel over gebruik van visitekaartjes sloeg, zoals u dat waarschijnlijk al door had, op het gebruik daarvan in Nederland. Maar in een land waar veel zaken wordt gedaan met buitenlanden, is het goed om er even bij stil te staan hoe men daar visitekaartjes gebruikt.
  Lees verder...
 

Vooroordelen over sociale media

Door: , 15 juni 2010
Veel ondernemers hebben wel eens gehoord van Twitter, LinkedIn, YouTube, Facebook en andere sociale media, maar begrijpen nog niet goed wat ze ermee aan moeten. Neem nu bijvoorbeeld het gebruik van Twitter. Ogenschijnlijk lijkt het op een wat zinloos heen en weer schrijven van on line sms’jes waarvan de inhoud, oppervlakkig gezien, een hoog ‘geneuzel’ gehalte lijkt te hebben.

  Lees verder...
 

Pak wat vaker de telefoon

Door: , 15 april 2010
In een crisisperiode waar de nieuwe opdrachten niet voor het oprapen liggen moet een ondernemer vaak extra zijn best doen om aan de bak te komen en te blijven. Dat het vinden van nieuwe klanten niet eenvoudig is merken vooral zzp’ers die voorheen niet of nauwelijks aan acquisitie behoefden te doen omdat ze toch wel gevraagd werden; zeker in een periode van schaarste op de arbeidsmarkt.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (2) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
De lat moet hoger op het gebied van privacy
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
Vier best practices voor een transformatie van finance
VCP: ontzie expats bij omstreden belastingmaatregel
meer top 10
vacatures
meer vacatures