zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Negen tips om meer leads te krijgen

Door: , 14 februari 2014
Onlangs mocht ik met een bevriende zzp'er sparren over het onderwerp 'leads'; hoe krijg je ze en wat hindert om interessante leads te krijgen? Ondanks het feit dat de economie in het laatste kwartaal van 2013, zoals vandaag het CPB wist te melden, weer wat is verbeterd, blijft het voor veel zpp'ers toch ploeteren om potentiële opdrachtgevers te vinden.
  Lees verder...
 

Contentmanagement draait om geloofwaardigheid

Door: , 11 februari 2014
Er is een aantal gebruikers van sociale media dat zichzelf 'expert' of zelfs 'goeroe' noemt. Op bijvoorbeeld de ruim 200 miljoen profielen op Linkedin komt het woord 'expert' in ruim 1% voor en de woorden 'guru' of 'goeroe' in 1‰.  Nu zal het mij eerlijk gezegd een zorg zijn van welke titel of kwalificatie iemand zich wil bedienen, maar verwacht niet van mij dat ik daaraan een bepaalde geloofwaardigheid toeken. Telling is not selling!
  Lees verder...
 

Multitasking is geen Time Management

Door: , 04 november 2013
Overkomt het u ook altijd? U heeft haast en, of de duvel er mee speelt, staan steevast alle lichten op rood als u er aankomt of komt u in een file terecht die normaal gesproken op die dag niet bestaat. U kijkt op uw horloge en schrikt omdat u even de tijd was vergeten. 
  Lees verder...
 

Wie schrijft die blijft; acht tips

Door: , 05 juli 2013
Eerst was het alleen voor wetenschappers een 'must' om regelmatig publicaties het licht te doen zien om serieus binnen hun vakgebied te worden genomen. Dat leidde niet zelden tot uitwassen zoals we recentelijk weer hebben kunnen constateren. 
  Lees verder...
 

Branding via Linkedin; zien we ons zoals we zijn?

Door: , 15 april 2013
Iedereen wil zich wel van een ander onderscheiden, ook al streeft men daar misschien niet bewust naar. Fabrikanten weten dat allang, want anders zouden zij u geen keuze bieden uit zoveel verschillende modellen van producten en diensten. 
  Lees verder...
 

E-mail als concurrentiemiddel

Door: , 13 augustus 2012
Het was me al een poosje opgevallen dat er een verschuiving aan het plaatsvinden is in de communicatievoorkeur van ondernemers en medewerkers.  Met stip kiezen ondernemers en hun medewerkers voor e-mailcommunicatie en als minst geliefde vorm van communicatie kwam het schrijven van brieven uit de bus.

  Lees verder...
 

Vijf tips voor een betere telefonische communicatie

Door: , 23 november 2011
Sinds ik mijn eerste boek over telefonische communicatie schreef, zo’n 24 jaar geleden, is deze lastige vorm van communiceren er niet beter op geworden; integendeel.
  Lees verder...
 

Imiteren is goed voor u!

Door: , 17 juni 2011
In de natuurkunde stoten gelijknamige polen elkaar af maar in het intermenselijke contact is het tegenovergestelde het geval; gelijknamige polen trekken elkaar aan. Kijkt u maar eens om u heen om de bevestiging van deze stelling te krijgen.
  Lees verder...
 

Klantonvriendelijkheid via de automatische piloot

Door: , 01 juni 2011
Het zal niemand ontgaan zijn dat de hoeveelheid reclameboodschappen, waarmee wij dagelijks gebombardeerd worden, gigantisch is gestegen. Zo’n 3o jaar geleden zorgden computers en daarna internettoepassingen voor een vervijftigvoudiging van de reclameboodschappen!
  Lees verder...
 

U kunt ook teveel netwerken!

Door: , 06 mei 2011
Ik weet niet hoe u het ervaart, maar ik kan het werkwoord ‘netwerken’ zo langzamerhand niet meer horen! Je kunt je gat niet keren of iemand heeft het er wel over. Sla een willekeurig ondernemersblad, tijdschrift of dagblad open en u treft wel ergens een artikel over ‘netwerken’ aan en dan praten we niet eens over de tijd die besteed wordt aan het ‘netwerken’ via de sociale media als Twitter, LinkedIn, Hyves, Facebook etcetera.
  Lees verder...
 

Netwerken is niet acquireren

Door: , 10 maart 2011
In de huidige economische situatie zijn veel zzp’ers en ondernemers er achter gekomen dat de gebraden kippen niet langer in de lucht vliegen (zo ze dat al ooit gedaan hebben!) en dat, om nieuwe opdrachten te bemachtigen, er wel iets gedaan moet worden.
  Lees verder...
 

Speeddaten tijdverspilling!

Door: , 03 maart 2011
Ooit heb ik eens een artikel geschreven over mijn ervaringen met speeddaten voor ondernemers. Ik kwam toen tot de conclusie dat het niet alleen tijdverspilling was maar dat het ook behoorlijk irritant kan zijn vanwege het gekakel waarin men terecht komt.
  Lees verder...
 

Grand Canyon Marketing

Door: , 22 februari 2011
Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt u van de straat af en met een beetje geluk maakt u anderen gelukkig of helpt u ze hun (werkzame) leven wat te veraangenamen.
  Lees verder...
 

Netwerken: vlooien en gevlooid worden!

Door: , 10 december 2010
‘Netwerken’ of hoe je dan ook het gehele proces wilt noemen om je groep in stand houden en daarvan zelf ook beter te worden, is geen activiteit maar een karaktertrekje dat evolutionair bij ons is meegebakken. Dit proces is overigens niet tot de homo sapiëns beperkt; dieren zijn ook natuurlijke netwerkers. Gaat u maar eens in de dierentuin een groep apen bekijken om hun manier van netwerken in actie zien; ze vlooien elkaar!
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10