zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Brainstormen is tijdverspilling

Door: , 03 september 2010
‘Met de kennis van nu ….’ was en is een veelgebruikte inleiding om aan te geven dat een eerder in de tijd ingenomen standpunt of beslissing is achterhaald door hedendaagse inzichten. Zo heb ik jarenlang beweerd dat brainstormen een prima idee was om veel ideeën op te hoesten om een oplossing te vinden voor bepaalde problemen. Graag wil ik u vertellen hoe ik er nú over denk.
  Lees verder...
 

Uw visitekaartje voor buitenlands gebruik

Door: , 29 juni 2010
Het vorige artikel over gebruik van visitekaartjes sloeg, zoals u dat waarschijnlijk al door had, op het gebruik daarvan in Nederland. Maar in een land waar veel zaken wordt gedaan met buitenlanden, is het goed om er even bij stil te staan hoe men daar visitekaartjes gebruikt.
  Lees verder...
 

Vooroordelen over sociale media

Door: , 15 juni 2010
Veel ondernemers hebben wel eens gehoord van Twitter, LinkedIn, YouTube, Facebook en andere sociale media, maar begrijpen nog niet goed wat ze ermee aan moeten. Neem nu bijvoorbeeld het gebruik van Twitter. Ogenschijnlijk lijkt het op een wat zinloos heen en weer schrijven van on line sms’jes waarvan de inhoud, oppervlakkig gezien, een hoog ‘geneuzel’ gehalte lijkt te hebben.

  Lees verder...
 

Pak wat vaker de telefoon

Door: , 15 april 2010
In een crisisperiode waar de nieuwe opdrachten niet voor het oprapen liggen moet een ondernemer vaak extra zijn best doen om aan de bak te komen en te blijven. Dat het vinden van nieuwe klanten niet eenvoudig is merken vooral zzp’ers die voorheen niet of nauwelijks aan acquisitie behoefden te doen omdat ze toch wel gevraagd werden; zeker in een periode van schaarste op de arbeidsmarkt.
  Lees verder...
 

Visitekaartjes bepalen uitstraling

Door: , 17 maart 2010
Heeft u wel eens aan anderen durven vragen wat ze van uw visitekaartje vinden? U vindt het zelf natuurlijk vast heel mooi en functioneel want anders liep u er niet mee rond, maar zo’n kaartje maakt u natuurlijk niet voor uzelf maar voor anderen.
  Lees verder...
 

Effectief netwerken met 50 contacten

Door: , 19 februari 2010
Netwerken kan frustrerend en tijdrovend zijn; vooral voor mensen die nog steeds niet kunnen of willen begrijpen wat netwerken nu eigenlijk inhoudt en zich stukbijten op het verzamelen van nieuwe contacten. Men gaat onterecht van de gedachtegang uit dat meer ook beter betekent. Ik ken mensen die op LinkedIn en andere sociale media al meer dan 7000 ‘vrienden’ hebben.
  Lees verder...
 

Saaiheid loont!

Door: , 03 februari 2010
Vandaag had ik tijdens de lunch een boeiend gesprek met een beeldend kunstenares. Ineens zaten we te praten over Personal Branding en hoe een kunstenaar zich kan onderscheiden van anderen; een hele uitdaging. 
  Lees verder...
 

Netwerken; hoeveel contacten heeft u nodig?

Door: , 05 januari 2010
‘Hoeveel mensen moet men nu eigenlijk kennen om een succesvol netwerk te hebben?’ is een regelmatig  gestelde vraag. Het vinden van een antwoord lijkt de laatste tijd een soort competitie te worden.
  Lees verder...
 

Zes tips om uw offertes beter te laten scoren

Door: , 01 december 2009
Offertes zijn één van de stiefkindjes van zakelijk Nederland. Jaarlijks worden er miljoenen offertes uitgebracht en als er naar het omzetpercentage in opdrachten wordt gekeken, komt de 80:20-regel van Vilfredo Pareto in beeld. 80% van de offertes verdwijnen in het ronde archief of op de bureaus van uw concurrenten! Tijd om daar eens verandering in aan te brengen.
  Lees verder...
 

Netwerken is teamwerk

Door: , 25 november 2009
Er vindt een duidelijk waarneembare verschuiving plaats in de werking van de arbeidsmarkt. Waar de babyboom generatie nog wel 40 jaar bij dezelfde werkgever wist vol te maken, gaf de volgende generatie de voorkeur aan jobhoppen; vier/vijf jaar bij een bedrijf werken om dan weer bij een ander aan de slag.
  Lees verder...
 

Verzet tegen web 2. 0 is zinloos!

Door: , 17 november 2009
Op LinkedIn kwam ik onlangs een enquête tegen waar gevraagd werd naar het gebruik van digitale netwerken (social networks). Tot mijn verbazing gaf de voorlopige uitslag aan, dat ruim 30% van de respondenten deze ‘nieuwlichterij’ helemaal niets vond en er niet aan deel wilde nemen.
  Lees verder...
 

Pareto-netwerkmanagement

Door: , 02 november 2009
Netwerken is een contactsport en laat ik dan gelijk de open deur maar intrappen door te stellen dat, als je contacten wilt blijven houden, je die contacten moet onderhouden en daarvoor heb je netwerkmanagement nodig. We kennen niet voor niets het gezegd:’Uit het oog, uit het hart.’
  Lees verder...
 

Gratis bestaat niet of het is niets.

Door: , 13 oktober 2009
Valt het u ook op dat steeds vaker seminars, workshops en congressen gratis worden aangeboden? Bij analyse blijkt dat deze gratis gebeurtenissen doorgaans worden aangeboden door mensen die teveel tijd hebben en onvoldoende overtuigd zijn van de waarde van hun product of dienst.
  Lees verder...
 

Netdenken; het nieuwe netwerken

Door: , 01 oktober 2009
Vandaag vroeg een bevriende relatie mij om haar en enkele collega’s wegwijs te maken op LinkedIn. Nu ben ik geen expert zoals onze zuiderbuur Jan Vermeiren, maar ik kom er een eind mee en in het land der blinden is éénoog koning moet je maar denken, dus stemde ik toe. Oh ja, er was niet echt een budget voor mijn diensten. Waarom verbaasde me dat niet?
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10