zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Werknemer is in hoge mate zelf verantwoordelijk voor gezondheid

23 september 2009 - De werknemer is in hoge mate zelf verantwoordelijk voor zijn leefwijze en gezondheid. Dit stelt Ineke

 Lees verder...  Reageer

Reclamemakers gaan voor HEMA en TBWA

23 september 2009 - Hema en TBWA zijn de meest populaire werkgevers voor reclamemakers en marketeers, ABN Amro en Delta Lloyd de minst populaire. Althans, volgens respondenten van het Fonk/ReclameWeek Zomeronderzoek 2009. Het onderzoek behandelt ook ditmaal een hele waaier aan onderwerpen en vormt dan ook een goede barometer voor de huidige status, sfeer en toekomstdromen in het vak.

 Lees verder...  Reageer

Contactcenters worden belangrijker door recessie

23 september 2009 - De recessie zorgt ervoor dat organisaties maar aandacht schenken aan hun contactcenters. De juiste service via een contactcenter zorgt voor beter klantenbehoud en een betere opbrengst van een bestaande klant. Zo valt op te maken uit het rapport `Global Contact Centre Benchmarking Report 2009` van IT-dienstverlener Dimension Data. Voor het rapport werden 550 contactcenters in 36 landen ondervraagd.

 Lees verder...  Reageer

Belangrijkste technologie voor contactcenters is IP

23 september 2009 - Internet Protocol is voor concactcenters de belangrijkste technologie. Inmiddels werken zes van de tien contactcenters met IP-technologie, en afgelopen jaar was dit bij klantenservices de meest geïmplementeerde technologie. Een paar jaar geleden werd nog getwijfeld aan de houdbaarheid van IP, maar inmiddels is er een voorkeur voor IP waar te nemen, zo blijkt uit het onderzoeksrapport van Dimension Data, Global Contact Centre Benchmarking Report 2009`.

 Lees verder...  Reageer

`Normbesef jonge manager moet beter`

23 september 2009 - Bedrijven menen dat het normbesef van de jonge generatie managers te wensen overlaat. Dat komt naar voren uit een onderzoek van accountants- en adviesbureau KPMG. Het hoger onderwijs zou daarom meer aandacht moeten besteden aan de ethische vorming van studenten.

 Lees verder...  1 reactie

Consument blijft tuinartikelen kopen

22 september 2009 - De omzet in de tuinbranche is, ondanks de economische crisis, het eerste half jaar van 2009 gelijk gebleven. De omzet kwam op ruim 1,6 miljard euro, evenveel als in de eerste zes maanden van vorig jaar. Tuincentra en de andere verkooppunten van tuinartikelen hadden profijt van het mooie weer afgelopen maanden, aldus Tuinbranche Nederland.

 Lees verder...  Reageer

Banken moeten wennen aan beloningsbeleid DNB

22 september 2009 - Banken mogen geen variabel beloningsbeleid hanteren dat aanleiding kan geven tot onverantwoord risicovol gedrag, zoals werknemers die het kortetermijngewin als voornaamste leidraad hanteren. Dat is eerder dit jaar door De Nederlandsche Bank (DNB) vastgelegd in beloningsprincipes die als uitgangspunt dienen bij het beoordelen van het beloningsbeleid van financiële instellingen.

 Lees verder...  Reageer

Overheid wil geen crisisopvang zijn

22 september 2009 - De Nederlandse overheid zit niet te wachten op slachtoffers van de crisis. Nu de rijen bij het CWI als gevolg van de crisis steeds langer worden, neemt het aantal aanmeldingen bij de overheid explosief toe. Die zit echter niet te wachten op deze `vluchtelingenstroom`.

 Lees verder...  Reageer

Ontslagtrainingen hebben de tijd mee

22 september 2009 - Trainings- en adviesbureau GITP biedt ontslagtrainingen aan die de laatste tijd onder bedrijven als ABN Amro, Ahold en ING snel aan populariteit winnen. Met een werkloosheid die volgens het CBS het afgelopen jaar met 100.000 toenam tot 390.000, bereiden veel managers zich voor op ontslaggesprekken.

 Lees verder...  Reageer

Omzet technologiebedrijf Porthus met 13 % gestegen

22 september 2009 - Het technologiebedrijf Porthus uit België, gespecialiseerd in global trade management-oplossingen, heeft tijdens het afgelopen boekjaar een netto-omzet van 22,43 miljoen euro gerealiseerd. Dat is een stijging met 13% tegenover het jaar daarvoor.

 Lees verder...  Reageer

Financiële dienstverleners zien senioren nog niet staan

22 september 2009 - Hoewel de Nederlandse maatschappij in hoog tempo vergrijst, is de financiële dienstverlening nog niet helemaal toegerust op de groeiende groep senioren. Dit is nog vaak een vergeten groep bij marketinginspanningen en dat terwijl het een vermogend segment is. Zo blijkt uit een studie van GfK, gehouden onder 3.000 seniore consumenten.

 Lees verder...  Reageer

Burger onvoldoende bekend met gemeentelijke servicenormen

22 september 2009 - Driekwart van de bezoekers van een publieksbalie bij een gemeente heeft nog nooit van het begrip `servicenormen` gehoord. Daarenboven weten bezoekers van de balie in zeer beperkte mate of de eigen gemeente servicenormen hanteert. Dit blijkt uit een in opdracht van het programmabureau Burgerlink/Kwaliteitshandvesten uitgevoerde studie van TNS Nipo, gehouden onder 13.579 baliebezoekers van de publieksbalies van 104 gemeenten in Nederland.

 Lees verder...  Reageer

Dell neemt IT-dienstverlener Perot over

22 september 2009 - Dell gaat voor 3,9 miljard dollar computerdienstverlener Perot Systems overnemen. De overnamesom van 30 dollar per aandeel, wat neerkomt op een bonus van 68% bovenop de slotkoers van vrijdag, wordt geheel in contanten betaald.

 Lees verder...  Reageer

Obama wil bonussen aan banden leggen

22 september 2009 - Eind deze week wil de Amerikaanse president Barack Obama op de bijeenkomst in Pittsburg met de leiders van de G20 tot maatregelen komen omtrent de exorbitante bankiersbonussen. Roekeloze banksystemen met `vette bestuurdersbonussen` worden wat hem betreft niet langer getolereerd.

 Lees verder...  Reageer
< vorige 455 456 457 458 574 volgende >
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10