Reactie: Door de Corona-crisis zijn de uurtarieven van freelancers weer naar beneden geschoten, inclusief die van de vertalers en tolken. Naar ik hoop zijn er weer snel veel vertalingen nodig.
Reactie: Een goed verhaal dat echter het echte probleem niet raakt. ''Professionals weten niet meer wat ze moeten weten.'' is niet het probleem.
P&O weet niet wat de medewerkers weten, kunnen en willen. Aansluitend wordt veel energie gestoken n het aanpassen van medewerkers aan de organisatie. Maar omdat én de wil én het vermogen iets te leren ontbreekt is mislukking gegarandeerd.
Wil P&O HRM worden dan moet ze stoppen met aanpassen van mensen aan de organisatie en beginnen met de organisatie aan te passen aan mensen.
Projecten die wij hebben gedaan door mensen taken te geven die bij hen passen in plaats van ze in een functieprofiel te persen, leverde 15 tot 30% besparing op de personeelkosten op.
Het grootste probleem is eigenlijk het conservatieve gedrag van P&O dat maar niet van zijn rituelen, zoals MD of L&D af wil stappen.
Reactie: lijkt me een goede ontwikkeling voor werkgever en werknemer. Maar met een assessment levert de kandidaat informatie over zichzelf aan waarvan zij/hij zich (voor een deel) niet bewust is, we zijn niet allemaal psycholoog. Hoe wordt dan de beoordeling teruggekoppeld? Vindt er interactie plaats, of gaan we steeds meer naar een klinische afweging? De rol/invloed/kwaliteit van het assessmentbureau is cruciaal
Reactie: Bij Cambrian Technologies hebben we inmiddels dermate goede ervaringen met de (publieke) cloud dat we inmiddels wel kunnen bevestigen dat Meneer Oskam gelijk had...
Reactie: Heldere stappen waar ik mij als business coach goed in kan vinden. Al is de privé situatie van werknemers niet algeheel onbelangrijk in een coaching traject. Als dit goed zit dan heeft een medewerker meer rust en zin in de dag. Zeer bevorderlijk voor het werk wat ze leveren en het coaching traject.
Reactie: Is het niet concreter en meer toetsbaar om te beginnen met het verwachtingspatroon van de organisatie kritisch te bekijken ? Promise less, deliver more'
De interen levende normen en richtlijnen zijn zelden heel concreet te maken in de mindset van de medewerkers.Start liever met een 'intern marketingplan'Marketing is in de eerste plaats een mentaliteit van dienstverlening én wedezijds voordeel !! Dat vraagt een andere insteek voor HRM. De meeste bedrijven kunnen die omslag niet eens maken ''' wie moet verder met het resultaat van mijn werk ' dit gewetensonderzoek verzuimt men systematisch ! Mensen en methodes en mentaliteit maken het verschil !
Reactie: hallo ben 63 jaar zit in een oudplacement
zaak betaalt maar 63 jaar na 43 jaar werken en eruit wegens reoganisatie e niet dat oudplacement veel kan doen als ik nu een baan aanneem voor 15 uur per week heb nog 10 maanden opzegtermijn vult mn bedrijf het aan tot huidig niveaus wat ik nu nog heb en heb recht op 3 jaar ww en krijg ik dan rijg ik 3 jaar die aanvulling als ik geen werk vind die 3 jaar wat nu deze tijd wel zo zal zijn
Reactie: Er bestaan gratis oplossingen die altijd het juiste overzicht geven van de aanwezige BHV'ers en het mogelijk maken om deze direct op te roepen via verschillende communicatiekanalen. De gratis MultiBel BHV app is vaak voldoende voor het MKB.
Reactie: Onbegrijpelijk he dat mensen het niet laten vervangen. Het kan zijn dat ze er helemaal niet aan denken, maar het is echt een stuk duurder bij de pomp iedere keer!
Reactie: Wij merken het ook. De zoekopdrachten naar airco's hebben de laatste jaren echt een vlucht genomen. Ik ben benieuwd hoe dit de komende maanden gaat zijn.