zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Coaching in negen stappen

25 oktober 2002 - Tussen coach en gecoachte gaapt nog een groot vertrouwensgat. Volgens onderzoek van de Change Factory van Berenschot zien managers zichzelf wel als coaches, maar zien werknemers hun manager helemaal niet zo.

Hun 'coachingshonger' is nog lang niet gestild. Waar moet een coach aan denken? Negen suggesties:



1. Zorg dat uw medewerkers duidelijk weten wat van hen verwacht wordt
Formuleer gezamenlijk heldere doelstellingen en verwachtingen. Check of u daar beiden dezelfde interpretatie aan geeft.

2. Zorg dat ze goed geïnformeerd zijn
Voorzie uw medewerkers van alle relevante informatie. Hou zo weinig mogelijk geheim, dat doet grote afbreuk aan de vertrouwensrelatie.

3. Geef ze zeggenschap over hun eigen werk
Laat hen zelf bepalen hoe ze hun werk inrichten, welke stappen ze willen zetten. Als het fout gaat, zeg dan niet meteen hoe het wel moet, maar stimuleer mensen om zelf oplossingen te zoeken en te vinden.

4. Geef ze verantwoordelijkheid voor het totale traject
Ergens half verantwoordelijk voor zijn kan niet. Het is het één of het ander.

5. Maak kampioenen van ze
Laat uw medewerkers groeien en hun talenten optimaal benutten. Let niet alleen op zwaktes, maar vooral ook op sterktes.

6. Geef regelmatig feedback
Bij voorkeur op vooraf vastgestelde momenten. Vraag wat ze zelf vinden wat goed en minder goed gaat en vertel over uw observaties.

7. Toon uw waardering
Toon uw waardering over de dingen die goed gaan en benadruk dat. Vraag hoe ze dingen die niet goed gaan zullen oplossen. Verzand niet in discussies over de oorzaak van problemen.

8. Help ze te leren en te groeien
Ondersteun waar nodig met advies, opleiding en faciliteer mensen om met de juiste mensen in contact te komen.

9. Creëer een sfeer van vertrouwen
Zorg dat u overbrengt dat gesprekken confidentieel zijn en dat u groei en goede prestasties van de medewerkers tot doel heeft. En: vraag commentaar over uw eigen functioneren.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
 Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
 Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
 
 
 
reacties
 
Business Coach Tibor  |   | 
26-05-2020
 | 
12:22 uur
Heldere stappen waar ik mij als business coach goed in kan vinden. Al is de privé situatie van werknemers niet algeheel onbelangrijk in een coaching traject. Als dit goed zit dan heeft een medewerker meer rust en zin in de dag. Zeer bevorderlijk voor het werk wat ze leveren en het coaching traject.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
Corona-klagen
meer top 10