zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De performance support storm & het ondersteunen van 70:20:10!

Jos   |    |  7 november 2013
Reactie: Beste Lutz,

je hebt helemaal gelijk met het benoemen van de relevantie van performance support als 'versterker' voor HRD. Het is dan wel nodig dat de traditionele vormen van training worden ingepast in het 70:20:10 denken. Daar ligt de volgende versterker voor HRD door de structurele verbinding met de core business. Want dat is het voordeel van performance support. Dat is alleen effectief te ontwikkelen samen met de experts in de core business. Met als positieve consequentie dat de relevantie van HRD al per definitie aangetoond. Mensen beter hun werk laten doen wordt dan de missie van HRD. Training, of een vorm hiervan, is dan één van de interventies, maar zeker niet de enige.
 

De performance support storm & het ondersteunen van 70:20:10!

Lutz Mischke   |    |  7 november 2013
Reactie: Dag Jos,

dank voor je visie op perfomance support. Ik hoop dat veel trainingsbureaus meegaan in de metamorfose van trainingsbureau naar support-bureau. Hoog nodig, want als organisaties besteden we veel geld en tijd aan training, met een bedroevend laag effect.

Wat nog ongenoemd is gebleven, is dat opleiden en ontwikkelen - door te fungeren als performance supporter - juist de strategische plek verwerft die het altijd al wilde hebben. Aan de voorkant moet een organisatie nl denken aan welke performance een training moet bijdragen. Aan de achterkant moet het trainingsbureau (en de HRD adviseur in de organisatie) support bieden die qua inhoud en vorm past bij de te behalen performance.
Op korte termijn kan dat opleveren dat trainingsbureaus minder omzet hebben (minder trainingen 'wegzetten'), maar als zij met hun producten en diensten aanpassen op 70-20-10 dan komt die omzet er weer. Met het verschil dat organisatie ook waar krijgen voor hun geld.

Ik verheug me enorm op de vormen van training die passen bij performance support!
 

`Megaboete Rabobank voor Libor in aantocht`

Louis bogers   |    |  6 november 2013
Reactie: Hoe zit het met mij als particulier die gedupeerd wordt als Rabobank klant? Bij wie kan ik mijn klacht indienen indien ik door deze situatie gedupeerd wordt?
 

Salarisbevriezing voor een derde topconsultants

Jean - Lodewijck   |    |  6 november 2013
Reactie: Ben blij dat ik niet bij de top zit maar in de middenmoot (range Hays tussen 3 - 5 ton).
Daar is niets aan de hand. Althans geen koopkrachtdaling of shake-out.
 

Overheid doet zelf aan leeftijdsdiscriminatie

Ellen   |    |  6 november 2013
Reactie: Nog een overheidsvacature gevonden met duidelijke leeftijdsdiscriminatie en meer!

Onderofficier Metaalbewerker
...
Wie zoeken we?
• Je hebt minstens een mbo-3 diploma Metaalbewerking of Fijnmechanische Techniek, of een vergelijkbaar buitenlands diploma met Nederlands en Engels als verplichte vakken of Nederlands als tweede taal (NT2) op niveau 3.
• Je bent minimaal 16 jaar en 9 maanden en niet ouder dan 28 jaar en 11 maanden.
• Je lengte is minstens 160 cm (mannen) / 155 cm (vrouwen).
...
 

Hoe blijven uw medewerkers ook na ontslag ambassadeurs?

Jose-Anne   |    |  6 november 2013
Reactie: Beste Edo,

Dank je wel voor jouw reactie.

Het is helemaal waar wat je zegt. Wanneer je een empathische, transparante communicatie ervaart dan kan de zure smaak voor een gedeelte voorkomen worden.

Ik ben ervan overtuigd dat buiten de ontslagvergoeding een aanhankelijke, afhankelijke en afwachtende houding je niet verder brengt.

De Zoete Citroen gelooft in succes uit eigen kracht. Wij geloven dat wanneer je weet wat je uniek maakt, weet hoe je mentaal sterker wordt en weet hoe je het verschil op de arbeidsmarkt kunt maken dat jij zèlf van een zure periode een zoete overwinning kunt maken. ''Willen is een kwestie van worden''.

 

Empathie, is dat wel zo nodig?!

Michel   |    |  5 november 2013
Reactie: @Gis In dat geval is de tijd aangebroken dat de manager zijn verantwoordelijkheid neemt (en doet waarvoor hij is aangenomen) en zoiets zegt 'ik heb jullie gehoord, ik begrijp jullie argumenten en waardeer jullie bijdrage. Ik heb een besluit genomen. Wij gaan het nu zo doen ... [einde discussie!]'
 

Empathie, is dat wel zo nodig?!

Gis   |    |  5 november 2013
Reactie: Ik kan me toch goed voorstellen dat de twee ruziënde medewerkers best willen zien dat de ander een ander standpunt heeft, maar niet inzien waarom het standpunt van de ander voor het ''algemeen nut'' voorrang zou moeten krijgen op dat van henzelf, en blijven argumenten aanbrengen waarom hun eigen standpunt ''valabeler'' is.... Ruziënde partijen blinken over het algemeen niet uit in goodwill tegenover elkaar. Soms keren ze zich tenslotte gezamenlijk tegen de Manager ... da's dan wel een pijnlijke uitkomst!
 

Organisaties geven werknemers weinig ruimte voor fouten

Wil de Rijk   |    |  5 november 2013
Reactie: @WilRijk Mooi artikel en zo waar. Wanneer beginnen werkgevers is te beseffen dat het gaat om menselijk kapitaal. Zo simpel. Gelukkig komt er steeds meer een andere denkwijze over werken. Talent bevorderen in plaats van de kiem in smoren. Gewoon doen!
 

Empathie, is dat wel zo nodig?!

Petra   |    |  4 november 2013
Reactie: @Aldwin Volgens mij staat het antwoord op je vraag al in de tweede alinea: empathie is wenselijk. In de rest van het artikel gaat het erover hoe je daar vorm aan kunt geven.
 

Dertien netwerknachtmerries die uw werkdag veranderen in een horrorfilm

Johan   |    |  4 november 2013
Reactie: Beetje teveel de verkeerde games gespeeld of films gezien lijkt me (of geen zak te doen en op de loop met cross-creativiteit).
 

Empathie, is dat wel zo nodig?!

Wil   |    |  4 november 2013
Reactie: In het verlengde van Rijkman Groenink die op empathie-cursus ging hoorde in bij de herdenking van Friso dat hij op ''smalltalk-cursus'' ging.
Het is toch wat als je je ambities, tijd en persoonlijkheid moet rangschikken naar het gezever, geneuzel en het onbegrip van anderen.
Laten die anderen op cursus gaan of van stoel verwisselen om het andere perspectief te zien.
 

Empathie, is dat wel zo nodig?!

Errol van Engelen   |    |  4 november 2013
Reactie: De mate van empathie is gerelateerd aan de machtsverhouding tussen partijen. Als die in balans is, dan is empathie iets natuurlijks. Bij onbalans zal degene met de meeste macht minder empathie hebben dan de ander.
 

Empathie, is dat wel zo nodig?!

Joost   |    |  4 november 2013
Reactie: @ Laurens
Enkel het inzicht dat perceptie afhankelijk is van het perspectief kan (mogelijk) verbinden.
 
< vorige 352 353 354 355 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10