zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Help ik vergeet altijd namen!

Léon Mahieu   |    |  9 december 2013
Reactie: Herkenbaar voor mij en mijn dochter moet de staten van Amerika uit haar hoofd leren!

Graag ontvang ik je E-book Brainpower.

Groet,
Léon
 

Een ijzersterk wapen in de strijd om nieuwe klanten

Raymond   |    |  9 december 2013
Reactie: Like! ;-)
 

Een ijzersterk wapen in de strijd om nieuwe klanten

Wout   |    |  9 december 2013
Reactie: Hoi Michel,


Interessant artikel. Dat is de magie van klanten verwerven: je hebt heel veel kanalen!

Ik heb afgelopen jaar uitgevonden (door zelf veel cursussen te volgen over online marketing) dat er geen enkel bureau in Nederland is die de perfecte Blueprint heeft voor een succesvolle online strategie.

Het startpunt is dus om uit te vinden wat jouw niche is, welke doelgroep je daarmee bedient en via welke kanalen deze doelgroep graag bediend wil worden.

Dit vergt een goed communicatieplan, een heldere vise over de doelen die je wilt bereiken: wat ga je juist wel en wat ga je juist niet doen? De meeste bedrijven roepen maar iets.

Je krijgt dus al gauw de keuze uit verschillende online en offline kanalen. Persoonlijke gesprekken, telefonische acquisitie en offline marketing met of zonder gebruik van social media, direct mail et cetera.

De contentstrategie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Van de drie grote aanbieders heeft Google een flinke vinger in de virtuele pap. Google heeft simpelweg een groot aantal updates gehad waarbij ze een shifting hebben proberen te maken van websites en aanverwante SEO bureaus die trucjes gebruiken om hoog in de ranking te komen, naar websites die op basis van enerzijds echt waardevolle content en social likes voor content opvallen en dus als expert sites worden erkend.

Alles moet dan kloppen aan de site (240 items). De gedachte is expertstatus te verlenen aan sites die appeleren aan de wensen van zoekende internetgebrukers. De laatste bijval voor 2014 is inzet van google+ wat een beetje het nieuwe facebook wil worden.

Kortom, waardevolle content reageert op de vraag van websitebezoekers naar waardevolle content op een eenvoudige manier aangeboden. Geef gratis content weg die de bezoeker als waardevol beschouwt. Bouw daardoor vertrouwen op en verzamel een trouwe fanbase van mensen die dit leuk vinden. Voorwaarde: doe het echt, puur, eerlijk, zo veel mogelijk op maat en maak het gemakkelijk voor mensen. Het lijkt wel op normaal contact:)

Op basis hiervan kun je dus een goed bestand met geinteresseerden opbouwen, mits je content ook echt goed is. Ook werkt het niet als je het eenmalig doet. Je hebt een continue stroom van middelen nodig. Dit vergt een productieagenda en campagneagenda voor je website.

Geldt deze strategie voor iedereen? Natuurlijk niet, dit is afhankelijk van je doelgroep en dienst maar het is er wel een die, als je het goed aanpakt, gemakkelijk kan zorgen voor traffic en klanten.

Telefonisch contact kan natuurlijk ook nog steeds maar is vanuit mijn opinie gezien heel tijdintensief. Ik gebruik telefoon voornamelijk om mijn bestaande klanten te bedienen en af en toe eens gezellig bij te praten. Ik geloof dat alles waar je de focus op legt tot succes kan leiden. Het is beter je af te vragen: wat heeft mijn klant of potentiele klant nodig en hoe bedien ik hem/ haar dan op maat!

 

Tien tips om te presteren onder druk

Floris   |    |  9 december 2013
Reactie: Wat hier over zelfvertrouwen wordt beweerd is vrij nutteloos en totaal achterhaald, als zouden uitsluitend prestaties uit het verleden dit kunnen voeden. Iemand die nooit heel goed gepresteerd heeft zal dan niet kunnen verbeteren.

Die prestaties zijn fijn voor het ego, maar zelfvertrouwen gaat dieper. Het betekent dat je bijv. het vertrouwen hebt dat je iets wat je voor het eerst doet ook goed kunt.

Verder is het de schuld geven van omstandigheden misschien beter voor het zelfvertrouwen maar kan dit persoonlijke groei weer enorm in de weg staan. Bewustzijn is de sleutel.
 

Help ik vergeet altijd namen!

Alfons   |    |  9 december 2013
Reactie: Een zeer herkenbaar problem en zou graag derhalve ook het e-book willen ontvangen

Met vriendelijke groet,

Alfons
 

Muziek op de werkvloer goed voor de productiviteit

Sylvi   |    |  9 december 2013
Reactie: Of muziek mij productiever maakt hangt nauw samen met het genre muziek. Om ieder in zijn/haar voorkeur tegemoet te komen en niemand te hinderen kun je een afspeelapparaat met 'oortjes' gebruiken.
Natuurlijk niet te hard zetten anders hoor je je omgeving niet meer.
 

Help ik vergeet altijd namen!

Sylvia Dijsselbloem   |    |  9 december 2013
Reactie: Beste Wout,
Dit is heel herkenbaar. Jouw aanpak zit in de PLAY! hoek. DIt spreekt me wel aan.
Graag ontvang ik jouw ebook Breinpower om meer te ontdekken!
Met groet,
Sylvia
 

Help ik vergeet altijd namen!

Alex Saelen   |    |  9 december 2013
Reactie: Graag ook het e-book, want in het onthouden van namen ben ik een catastrofe!!.
 

Help ik vergeet altijd namen!

Ivo   |    |  9 december 2013
Reactie: Benieuwd naar het E-book! Thanx in advance. Ivo
 

Burnout: een gezonde reactie

Barbera   |    |  9 december 2013
Reactie: Burn-out is inderdaad een signaal waar je van je kunt leren. Het dwingt je om te kijken naar jezelf, je grenzen te gaan herkennen en aangeven, te luisteren naar je lichaam. Dit is niet altijd even makkelijk en het is verstandig hier goede begeleiding bij te zoeken.
Mijn ervaring leert me dat het vaak de mensen zijn die enorm betrokken zijn die het vatbaarst zijn voor een burn-out. En het krijgen ervan valt of staat met het herkennen van de signalen en weten wat ermee te doen.
 

Help ik vergeet altijd namen!

Hilde Vanderlinden   |    |  9 december 2013
Reactie: 
Beste Wout

Leuke aanpak daar wil ik wel graag meer van lezen in je e-book.

groetjes
H

 

Heroïsch leiderschap schadelijk voor organisatieontwikkeling

Ellen   |    |  8 december 2013
Reactie: Toch benieuwd op welke onderzoeken de uitspraak dat 'Heroïsch leiderschap schadelijk voor organisatieontwikkeling' is. Oftewel, op welke wetenschappelijk bewijs is het boek gebaseerd?
 

Help ik vergeet altijd namen!

Koos Pluymert   |    |  8 december 2013
Reactie: Bste Wout,

het is een interessant thema dat je uitwerkt. Graag ontvang ik dan ook je e-book.

Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet,
Koos Pluymert
 

Help ik vergeet altijd namen!

Sylvia Lenders   |    |  7 december 2013
Reactie: Dag Wout,

Eerder heb ik iemand aan het werk gezien die snel alle namen van een groep kon onthouden. Indrukwekkend! Graag zou ik ook het e-book Breinpower ontvangen. Alvast bedankt!

Groet,
Sylvia
 
< vorige 339 340 341 342 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10