zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

MKB heeft meer financiering nodig, maar krijgt minder

NumoQuest   |    |  27 november 2014
Reactie: Factoring is geen reeele optie, consumeren wel. Maar om te kunnen consumeren heb je inkomen nodig. Vanaf Meneertjes zals Balkenende, Donner, Kamp, nu Rutte, Asscher en consorten korte metten is gemaakt met een basis inkomen, hebben zij zelf gezamenlijk een economisch gat gegraven waar hun beleid diep in weg zakt.

De gevolgen zijn namelijk zo voorspelbaar geweest dat zij er zelf te stom voor woorden naar hebben staan te kijken. Heb je namelijk geen regelmatige geldstromen dan zakt je economie als een pudding in elkaar.

Je krijgt dan de wetmatigheid van de volle koelkast. Tel hierbij op dat tal van maatregelen die broodnodige consumering door de staat wordt ingenomen, en het probleem word alleen maar groter.

We hebben nu te maken met een volkomen onbetrouwbare overheid die alleen maar één doel heeft en dat is met een kaasschaaf over alles heen. Ook de factoristen zijn niet gek en weten dat menig onderneming aardig op omvallen staat en die staan dus ook niet echt te dansen van 'kom maar op.'

Zoveel is er namelijk niet meer in de EU. Het woordje 5e dip komt mij in ieder geval al op de lippen.
 

MKB heeft meer financiering nodig, maar krijgt minder

Factoring   |    |  27 november 2014
Reactie: Ik ben het helemaal eens met Arnoud, En inderdaad de kosten van factoring zijn lager geworden.
 

Helft medewerkers hecht sterk aan plaats- en tijdonafhankelijk werken

Adriana van Schalken | WePayPeople   |    |  27 november 2014
Reactie: De resultaten van dit onderzoek verbazen mij niet. De toenemende flexibele schil van veel bedrijven heeft hier natuurlijk ook mee te maken. Werknemers willen meer flexibiliteit maar andersom verwacht de werknemer dit ook, met name als deze naast het werk nog een druk leven heeft.
 

BNP Paribas start met factoring in Nederland

Factoring   |    |  26 november 2014
Reactie: Factoring is zeker interessant voor het Nederlandse bedrijfsleven!
 

Payrolling leidt tot forse besparingen, vooral in het MKB

Payper Payroll   |    |  26 november 2014
Reactie: Payroll is wel degelijk een goed instrument. Je bent als bedrijf vrij van werkgeversrisico's
Draagt u het juridisch werkgeverschap over? Ziekte, verzuim en leegloop, allemaal voor rekening en risico van de juridisch werkgever. Omdat uw medewerkers bij ons op de payroll staan, hoeft u bij ziekte geen salaris door te betalen. Dat doen wij.
 

Steeds meer robotisering in recruitment

Ellen   |    |  26 november 2014
Reactie: Interessant, social media (en ook LinkedIn), die juist zoveel gepromoot worden, komen niet in de top 6 voor.
 

Medewerkers lang in dienst hechten minder aan ontwikkeling en opleiding

Petra   |    |  25 november 2014
Reactie: r. 27-10-2014. Dit is onzin. Ik wil heel graag een opleiding of cursus volgen voor betere kans op werk. Maar helaas kan ik het niet betalen. Als alleenstaande met uitkering, doet er niet toe welke, is het niet te doen. Levensonderhoud in Nederland is te hoog. UWV werkt ook niet mee, regelmatig gevraagd. Ik moet het zelf betalen investeren sinds 2012 niet meer in mensen met ww. Is een slechte dienstverlening van UWV. Reageer op alle banen. Werkervaring en opleiding reden afwijzing. Als ik geld zou hebben, per direct investeren in betere kansen werk.
 

Banken blokkeren afkoop woekerpolissen

Henk Smit   |    |  24 november 2014
Reactie: De banken proberen het weer goed voor zichzelf te regelen.
Dat verdiend een bonus.
 

Klopt uw zelfbeeld?

Yvonne van Lith   |    |  24 november 2014
Reactie: Goed stuk over hoe het werkt met verwachtingen van jezelf en anderen gekoppeld aan je zelfbeeld. Als Oplossingsgericht coach die graag gebruik maakt van de DISC methode, inspireert mij dit bij het inzetten van DISC.
Als je je DISC-profiel kent, heb inzicht in je zelfbeeld en of dit klopt met je natuurlijke stijl. Je ziet ook snel waar je energie verliest en wat je energie geeft. Wat je kwaliteiten zijn en je groeimogelijkheden. Wanneer je erg afdrijft van je natuurlijke kwaliteiten/stijl, kost dat energie.
In jouw verhaal schrijf je dat je een bepaalde rol aanneemt in contacten met anderen. Als manager worden er ook iets andere dingen van je verwacht dan als ouder of collega. Zolang je maar weet wat je authentieke manier van doen is en jouw behoeften, kun je daar altijd naar terugkeren. Te lang een rol spelen die niet bij je past, is slecht voor jezelf en je omgeving. Niemand is overal expert in. Dat wordt nogal eens vergeten (kijk maar eens naar functie-eisen in een personeelsadvertentie).
Daarom is het werken met verschillende mensen zo leuk. Je vult elkaar aan en je kunt van elkaar leren, als je dit toelaat. Je artikel inspireert mij voor een insteek naar persoonlijke en professionele ontwikkeling van mijn klanten. Mooi om te lezen en dank voor de inspiratie!
 

Zes oogbewegingen van uw klant – en hun betekenis

Barthold Van Acker   |    |  23 november 2014
Reactie: Natuurlijk komen er signalen vanuit ons innerlijk (wat je er ook mag onder begrijpen) en komen die tot uiting in ons gedrag en in wat we zeggen.MAAR, er zit zoveel tussen, zoveel interferentie met heel wat zaken, gedachten, reacties op en van anderen, reflexen, emoties, zoveel dat wat naar buitenkomt GEEN EENDUIDIG verhaal is.

We MISLEIDEN onszelf en anderen VOORTDUREND. Daarom is het ook zo leuk om ermee te SPELEN, als er anderen zijn die ervan overtuigd zijn dat ze je emoties en gedachten eenduidig kunnen afleiden uit hetgeent je zegt en doet.

Mij om het even iemand erin wilt (blijven) geloven. Maar verlang niet van mij dat ik in zoiets moet geloven. We zitten veel complexer in elkaar, zelfs wat we zogezegd instinctmatig doen en zeggen.
 

Zes oogbewegingen van uw klant – en hun betekenis

Roel van Looken   |    |  23 november 2014
Reactie: Allen,

Jullie kijken wel maar zien niet. Het gaat over van binnen uit en niet van buiten af! Het staat er in koeienletters!!! Dus schakel je innerlijke stem uit(duiveltje) want het is onze criticaster en legt ons in de luren. Kom in het hier en nu en je bent attent(aandachtig). Kom tot inzicht en de wijsheid(waarheid) komt naar boven! Tuurlijk is dit waar en eeuwen geweten! Het is een automatisme die we allen hebben. Tracht je deze te omzeilen merk je het aan het lichaam. geest en lichaam werken samen en het hart is de dirigent(centrum). Het hart verloochent nooit. Ons innerlijke stem wel(rationeel lineair). Alles is één.
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Kitty\'s van Deventer   |    |  23 november 2014
Reactie: Dit is recent bij mijn man gebeurd op zijn werk, weg gepest door leugens geïntimideerd door zijn bazen! Dossier op gebouwd om hem meteen te kunnen ontslaan. Heeft na 5 jaar nooit ene. Klacht gehoord te hebben een heel slecht gesprek gehad. Niks was meer goed. Door gewerkt en kon de spanning niet meer aan en dat resulteerde in een bewusteloosheid en met hart klachten afgevoerd naar LUMC . Ze weten dat mijn man hart medicijnen gebruikte wij hadden daar nooit een geheim van gemaakt. Toch aangenomen. Maar nu komt de aap uit de mouw mijn man
Moest weg voor de zoon van de baas . Want ton is al 1 jaar thuis met een zware depressie en een burn-out . Maar zijn zoon heeft dit baantje nu zodat hij verder kan met zijn opleiding voor prof tennis en zijn vader niet zo veel aan kosten kwijt is omdat zijn zoon werkt. Ton is nu 61 jaar oud heeft altijd hard gewerkt in een kaaswinkel die hij ringden als filiaalhouder. Dit werk werd te zwaar en kwam zo op een kantoorbaan terecht als facilitair medewerker . Nu volledig aan de grond en gesloopt. Er veel meer te vertellen
 

Innoveren is vooral sociaal proces

wouter jansen   |    |  20 november 2014
Reactie: het belang van sociale innovatie is nu wel duidelijk. Als consularissen luisteren we als klankbord goed naar de ondernemers en bestuurders.
Het lijkt wel of veel leiders bang zijn hun organisaties daadwerkelijk klantgericht en meer ondernemend in te richten. Het woord sociaal helpt hierbij ook niet.Een nieuwe klantgedreven zakelijkheid zou misschien een betere invalshoek zijn.
 

MKB ziet krachtenbundeling als grootste innovatietrend voor 2014

wouter jansen   |    |  20 november 2014
Reactie: Samenwerking is inderdaad een belangrijke succesfactor. Maar het is slechts een van de middelen om aan de veranderende (markt-)vraag van klanten en gebruikers te voldoen.
Uit het IPC project Samen Sterk onder regie van penvoerder UNETO-VNI blijkt dan ook dat samenwerking alleen tot resultaat leidt mits er sprake is van een gemeenschappelijke klantgerichte doelstelling. Waarbij het klantbelang centraal staat.
Dit is natuurlijk logisch, want de geleverde toegevoegde waarde moet leiden tot voordelen voor klanten en gebruikers. Waarom zouden ze anders de rekening betalen?
 
< vorige 244 245 246 247 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10