zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Geef mensen gelijk, vooral als u het niet met ze eens bent

heer Jean Thomas   |    |  3 april 2006
Reactie: Het is inderdaad zo dat iedereen alles koppelt (al dan niet onbewust) aan zijn eigen persoonlijke kennis en ervaringen.
Het is dan ook logisch dat iedereen een eigen uniek zicht heeft op de dingen. Een ander tegenovergesteld idee kan zelfs waarde toevoegen aan uw eigen opvatting als je bereid bent om er naar te luisteren. Vandaar inderdaad het belang van waardering voor ieders mening.
 

Nieuwe managementstijl nekt belastingdienst

agnes heethaar   |    |  3 april 2006
Reactie: Zelfsturende teams zijn er niet op het moment dat die term op papier staat. Het kost veel investering en ontwikkeling om teams zelfsturend te maken. Daarnaast vraagt het ook de nodige ontwikkeling van de managers. Vaak blijkt dat de managers op de oude stijl doorgaan, waardoor de weg naar zelfsturing niet ingeslagen kan worden.
 

Geef mensen gelijk, vooral als u het niet met ze eens bent

mevrouw Meta Malm   |    |  3 april 2006
Reactie: Mooi geschreven artikel; de NLP gedachte of vooronderstellignen zijn nadrukkelijk in terug te vinden. ''Heb respect voor andermans model van de wereld''.
 

Veel talent blijft onbenut

Agnes Heethaar   |    |  3 april 2006
Reactie: Daarom ben ik mijn werk zelfstandig gaan verrichten onder de naam: Talent, voor mens- en organisatieontwikkeling.
De Talenten zijn van nature gegeven. Ze moeten vaak nog wel ont-wikkeld (uit de wikkels gehaald) worden. Niet dat je daar heel veel voor moet leren. Nee, juist moet er vaak weer heel veel afgeleerd worden, om uit te komen bij waar je van nature al goed in bent. Daarvoor heb je niet de waardering nodig van je manager. Je hoeft enkel voor jezelf te besluiten, om dat werk te gaan doen voor de samenleving, waar jij nou per uitstek goed in bent.
 

Help, ik weet niet wie ik moet ontslaan?

mevrouw Meike hoogland   |    |  3 april 2006
Reactie: Let op de wijziging van het ontslagrecht vanaf 1 maart 2006! Als het hier om ontslag om bedrijfseconomische redenen gaat moeten de regels voor afspiegeling gehanteerd worden. Uitgangspunt hierbij is dat voor het verkrijgen van een ontslagvergunning voor een medewerker met een vast dienstverband je de medewerkers met een tijdelijk dienstverband hebt beeindigd.
Voor de bepaling wie er voor ontslag in aanmerking komt van medewerkers met een vast dienstverband moet je verder kijken dan alleen de afdeling. Het gaat namelijk om uitwisselbare functies binnen de bedrijfsvestiging.
Afijn, je krijgt te maken met veel en ingewikkelde regels. Het is verstandig om je in zo'n situatie voor te laten lichten door specialisten.
Meike Hoogland, Libra Nova, HR advies bij reorganisaties en ontslag
 

Verwend talent

Guido Crolla   |    |  3 april 2006
Reactie: ''Dezelfde groep ondervraagden heeft geen idee waar ze nou echt goed in zijn.''

Dit is het gevolg van een onderwijssysteem waarin je als individu geleerd wordt om je te meten met de middelmatigheid van je medestudenten. Ik kan me nog herinneren van vroeger (jaren 70) dat de talenten bij ons op school flink werden afgezeken door de groep die aan de andere kant van de 'streep der middelmatigheid' zat.

- Competenties geven aan welke kunstjes je ooit hebt geflikt.
- Talent geeft aan welke kunstjes je makkelijk afgaan.
- Passie geeft aan waar je je energie wilt steken.

''In het verleden behaalde competenties zijn GEEN garantie voor de toekomst.''
Passie is dat in mijn ogen wel. Passie geeft aan waar een persoon zijn talenten in de toekomst gaat aanwenden.

----

71 procent van de werknemers ''is er niet van overtuigd dat zijn of haar leidinggevende meer kwaliteiten heeft dan hij of zij zelf''.

Ik zou zelf niet graag geleid worden door iemand die meer kwaliteiten heeft dan mij. Dat zou flink wat frictie kunnen geven. Ik word liever geleid door iemand die andere kwaliteiten heeft dan ik.
 

Veel talent blijft onbenut

Joris Nijpels   |    |  3 april 2006
Reactie: Wellicht wat flauw,maar wel goed wakker op de maandagochtend,uw talent zit 'm niet in typevaardigheid;

taining,ontbeekt,crucial.

Doe er uw voordeel mee als professional in resultaat!

Met vriendelijke groet
 

Verwend talent

Joke van Galen   |    |  3 april 2006
Reactie: Beste Fred,
Waar gaat het nu eigenlijk over? De leidinggevende, die zijn/haar vak niet verstaat, volgens de medewerker?
Laten we wel wezen: we voeden zelf de volgende generatie(s) op.
Ik heb een beetje moeite met het woord talent, want wat is dat? Talent alleen is toch niets, als je het niet gebruikt?
Tussen talent en succes zit heel veel werk (bloed, zweet en tranen). Dat zie ik helaas in je artikeltje niet terug. Misschien is dat wel het probleem?!
Groeten van Joke
 

Nieuwe managementstijl nekt belastingdienst

Jan Maasland   |    |  3 april 2006
Reactie: Zelfsturende teams? Dat experiment is ruim tien jaar geleden al geprobeerd in veel bedrijven. Grotendeels zonder succes. Wat bezielt de directeur-generaal om dat -bij geblekenfalen- nog eens dunnetjes over te doen bij de belastingdienst?
 

Verwend talent

Dick Haasbroek   |    |  3 april 2006
Reactie: Iedereen heeft talent, de vraag is alleen waarvoor en hoe zet je het in. Talent is overigens meer dan het uitvoeren van aangeleerde kunstjes. De kunst is om zicht te krijgen op je echte talent, datgene wat je onderscheidt van anderen. Je spiegelen aan je baas levert op de lange duur niet veel op. Als je hem overtreft is dat lastig voor beiden en ben je wellicht drukker met pikordespelletjes dan met het gebruiken van je talent (tenzij jouw talent nou juist is dat je zo goed bent in machtsspelletjes, probeer het dan eens in de politiek)
 

Vrouwen aller landen, verenigt u!

rob   |    |  2 april 2006
Reactie: Ik vind dat als je nauw vrouw of man bent het zielig als je elkaar op dit punt de zon niet in het water kunt zien schijnen.
Wij mannen kunnen ons veel beter met andere dingen bezig houden.
 

Verwend talent

Martin Waanders   |    |  1 april 2006
Reactie: Te veel nadruk wat je kan. Er wordt alleen maar over talent/intelligentie gepraat en niet over moed en inzet, karaktereigenschappen die veel meer van waarde zijn voor het leidinggeven. Bovendien niet lullen maar peotsen is het credo. Veel doen, veel fouten maken en veel leren.
 

Persoonlijk contact met klanten verdwijnt door e-mail

Lia Broenen   |    |  31 maart 2006
Reactie: Beide reacties hierboven slaan de spijker op z'n kop.

1) Met email ben je in staat iemand niet echt ''lastig te vallen'' op een ongeschikt moment, wat je telefonisch wel doet.
2) Je schrijft snel een brief en die komt ook snel aan, wat met de reguliere post niet mogelijk is.

Kortom, het is een geweldig en uniek communicatiemedium van ''onze tijd'' en we kunnen echt niet meer zonder. Het is praten en schrijven tegelijk en het kan absoluut heel persoonlijk zijn en soms zelfs heel gevoelig.

Bovendien hebben we ook nog steeds onze pen en papier en onze mond om te spreken als het beter past bij de situatie.

Allemaal misplaatst sentiment en smoesjes bedenken om iets niet te hoeven doen, zullen we altijd blijven doen, welke vorm van communicatie we ook kiezen.

 

Heeft u last van informatie overload?

vmaas60@yahoo.com   |    |  31 maart 2006
Reactie: In mijn ervaring ervaren veel nederlanse werknemers inderdaad een informatie overload. Ikzelf vind dat dat bijna altijd komt doordat de direct leidinggevende niet goed functioneerd. Deze moet mensen goed aansturen en zelf de informatie schiften of deze taak aan een of meer mederwerkers (b.v. voor verschillende gebieden) toevertrouwen.

Als je geen goede ledinggevende hebt en geen goede informatievoorziening vanuit het bedrijf denk ik inderdaad dat de meeste mensen al snel door de bomen het bos niet meer zien.

Daarbij komt dat om informatie te beoordelen iemand deskundigheid moet bezitten. Het omgaan met informatie van internet vereist bijzonder veel deskundigheid - er wordt ook bijzonder veel onzin gepubliceerd op internet. (en verstuurd via e-mail).

Ik vind het de taak van de leidinggevende om hierin een beleid te ontwikkelen en niet om te zeggen dat hij niet gediend is van bepaalde informatie (zie dhr. Hans Dekker - hierboven)
 
< vorige 2397 2398 2399 2400 2480 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10