zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Bedrijven laten kansen liggen bij vrouwelijke consument

3 november 2010 - Vrouwen zijn voor het bedrijfsleven een fantastische afzetmarkt. Toch spelen weinig bedrijven op deze marktkansen in. Dat stelt de Boston Consulting Group, na wereldwijd onderzoek onder 12.000 vrouwen. Volgens de onderzoekers is er in toenemende mate sprake van een vrouweneconomie. De arbeidsparticipatie van vrouwen neemt toe, de koopkracht wordt groter en de beschikbare tijd van vrouwen neemt af. Verder starten meer vrouwen een eigen bedrijf, krijgen meer vrouwen een managementfunctie en veranderen de sociale en materiële behoeftes.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   2 reacties
 

 
reacties
 
Menke  |   | 
30-12-2014
 | 
11:31 uur
Ik vraag me af of dit nieuwsartikel werkelijk uit 2010 komt en niet uit 1950, in ieder geval als je het op Nederlands niveau bekijkt. Het gaat hier dan ook om een ''wereldwijd'' onderzoek onder 12.000 personen, interpreteer de resultaten dan ook niet te nauw.
Marlon  |   | 
26-08-2015
 | 
15:42 uur
Ik ben benieuwd of nu, 5 jaar later, de voorspellingen over de consumentenbestedingen de waarheid hebben benaderd.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10