zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Baas draait op voor verkeersboetes

heer W.G. Jong   |    |  16 mei 2006
Reactie: Juridisch ongetwijfeld juist, maar natuurlijk een merkwaardige uitspraak. Als de bestuurder al niets te verwijten zou zijn, waarom dan de werkgever (kentekenhouder) dan wel? Die was er in ieder geval niet bij.Wanneer staan we eens op tegen deze ordinaire geldklopperij van de wetgever. Onder het mom van verkeersveiligheid is het gewoon een verkapte belastingmaatregel, betaald door degene die reeds een forse bijdrage aan de schatkist leveren.
 

Ik zit in een quarterlife-crisis (Artikel)

Martine   |    |  16 mei 2006
Reactie: Misschien beter dan een midlife..., dan zullen mensen ook bewuster en overtuigder gaan trouwen, zodat over x aantal jaren er weer minder scheidingen zullen zijn? Ik heb een midlife crisis gehad, gescheiden en nu een nieuwe levenspartner....veeeeel gelukkiger dan ooit!
 

Hoe om te gaan met een roddelende leidinggevende?

heer Mjm Moosdijk   |    |  16 mei 2006
Reactie: Geachte lezer,

Roddelen is een gedrag dat helaas veel voor komt, niet alleen in ons prive leven, onze werkvloer blijft er ook niet van onbeschonden. Ik ben van mening dat ik plaats van het louter op zoeken van een confrontatie met de betreffende persoon, er juist gekeken moet worden naar de oorzaken van het gedrag. Waarom juist communiceert die persoon op een dergelijke wijze? In het antwoord op deze vraag schuilt de sleutel naar de oplossing van het antwoord. Denkt; ''Zint eer gij begint!''
 

Hoe slaat u munt uit de emoties van uw klanten?

heer Mjm Moosdijk   |    |  16 mei 2006
Reactie: Geachte lezer,
Een informatief en psychologisch goed onderbouwd artikel wat op een dergelijke manier is geschreven dat een ieder het kan lezen. Bovendien denk ik de hoeveelheid informatie precies juist is gedosseerd. De menselijk geest dwaalt namelijk sneller af bij het toenemen van grote hoeveelheden informatie. Toch vraag ik me af of er mensen zijn die hier anders over denken?

Met vriendelijk groet,
Drs. M. v/d Moosdijk
 

Managers tweeslachtig over ict

Rijk van Bennekom   |    |  16 mei 2006
Reactie: Het is te begrijpen dat CFO's de buik vol hebben van ICT.

Bijna 90% van hen weet niet meer waarvoor betaalt wordt en/of steekt de kop in het zand omtrent de kosten van werkplek beheer.
ITservice organisaties nemen de werkplek beheer over en via SLA's worden afspraken gemaakt die te ingewikkeld zijn.
 

Een bijzonder moment voor timemanagement

heer Nick Horst   |    |  16 mei 2006
Reactie: Vroeger was ik een man van de klok. Nadat ik de dood in de ogen heb gekeken, heb ik uiteindelijk de tijd gekregen.
 

Baas draait op voor verkeersboetes

heer F Schophuizen   |    |  16 mei 2006
Reactie: Als we aannemen dat de uitspraak geldt voor ritten ten behoeve van het werk, dan vraag ik me af hoe het zit voor werknemers met een lease-auto die prive gebruikt mag worden.
Over het algemeen wordt daarbij geen exacte rittenadministratie bijgehouden om onderscheid te maken tussen prive en werk ritten.
 

Een verkoper mag liegen (Artikel)

Ton   |    |  16 mei 2006
Reactie: Een verkoper zou niet mogen liegen. Dat is bedrog, hij zou wel een ''droom'', een illusie mogen oproepen bij de potentiele klanten. Het beste is natuurlijk als de klanten een produkt kopen dat voldoet aan deze ''droom'' dan heb je als bedrijf waarschijnlijk tevreden klanten die terug blijven komen. Alhoewel er meer factoren zijn die bepalen of je klanten tevreden zijn en merkgebonden worden. De verkoper kan hier in een zeer grote invloed op hebben.

Wie gaat terug naar de louche autoverkoper om daar weer een auto te kopen waar hij ooit bedot is geworden en het vertrouwen nooit hersteld is geworden door het autobedrijf.

Bedrijven die zo werken maken soms goede winsten maar blijven meestal niet lang bestaan. Soms is dat weloverwogen strategie van zo'n bedrijf!
 

Mannen zijn betere managers, aldus vrouwen

Ton   |    |  16 mei 2006
Reactie: Ik denk dat het verschil tussen mannelijke en vrouwelijke managers vooral zit in het verschil van redeneren en natuur tussen beide geslachten, in algemene zin dan.

Zoals de wetenschap al vaker heeft getoond werken mannenhersens anders dan de hersens van vrouwen.

Niet beter of slechter maar anders, de besluitvorming komt anders tot stand omdat andere hersendelen gebruikt worden.

Natuurlijk is dit een algemene benadering in de praktijk zullen de uitzonderingen wel de regel bevestigen.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik nu heel wat mensen geprikkeld heb tot het maken van flauwe grappen.
 

Spraakwaterval valkuil voor solliciterende topmanagers

Ton   |    |  16 mei 2006
Reactie: @ Lies, teveel schrijven is inderdaad een valkuil dat gaf ik in mijn lange reactie al aan
(Natuurlijk begrijp ik ook dat men zijn communicatie kort, scherp, duidelijk en doelgericht moet houden en dat iemand die tientallen ellenlange berichten moet doorlezen liever een korte en heldere mail van een paar zinnen krijgt dan een boekwerk. enz...)

De lange reactie was vooral als statement bedoeld.

@ Merle:

Ik schreef dus dat ik vooral in ''den beginne'' veel praat en ja daar had wellicht ook voor de duidelijkheid bijgezet moeten worden veel luister want dat hoort inderdaad bij goed communiceren met mensen. Maar als je erechter probeert te komen wel vlees je in de kuip hebt dan zul je dus ook goed moeten luisteren naar de mensen. Dat schreef ik wel maar niet zou duidelijk, inderdaad.

(Daarom communiceer ik veel meer, eigen meer als ik zelf zou willen, bij het aanvaarden van een nieuwe uitdaging en ben ik pas na pakweg een jaar wat zwijgzamer en beknopter en worden mijn mails, betogen en uitleg veel korter. Diegene die met mij communiceert weet immers, tegen die tijd, beter wat ik bedoel en waar ik naar toe wil en ik zelf kan beter inschatten wat de anderen wellicht bedoelen met hun communicatie. (dit is dan ook weer een valkuil trouwens, je gaat gemakkelijk denken dat je weet wat de ander bedoeld en vergeet te checken of de boodschap wel goed ontvangen is over en weer!))


Ik zat dit weekend over dit topic na te denken en ik vond het maar raar dat iemand de bewering kan maken dat men teveel praat.
Hoewel communicatie natuurlijk veel meer is als praten alleen communiceer je als je praat.

Hoe kan iemand nu vinden dat iemand teveel communiceert?

Trouwens als je helemaal niks zegt communiceer je ook, non-verbaal.

Natuurlijk is het wel zo dat je een sollicitatiegesprek prettig moet laten verlopen ook voor de interviewer, lange monologen zijn inderdaad not-done. Ik vraag dan ook meestal wat men van een bepaald onderwerp wil weten en of ik nog in de details moet gaan. Meestal wil men de details wel weten. Wie dan na afloop van zo'n interview komt met de opmerking dat er veel gepraat is heeft gelijk, daar vroeg hij zelf na.

Nu moet ik meestal zelf op zoek naar opdrachten en dan geldt natuurlijk ook dat zolang je praat met de potentiële opdrachtgever je hem kunt overtuigen van de kwaliteit van je diensten maar dit is in principe hetzelfde als solliciteren. Jullie hebben natuurlijk gelijk dat je het niet moet overdrijven er moet getracht worden een balans te vinden tijdens een gesprek tussen luisteren en praten, De geïnterviewde zal echter normaliter meer praten dan luisteren. Je antwoorden zo beknopt mogelijk te houden in eerste aanleg geeft natuurlijk aan dat je respect hebt voor de tijd van een ander en efficient kan communiceren.
Met onliners zal je in de meeste gevallen niet ver komen.

Het grote voordeel van een lang bericht is dat je het niet hoeft te lezen als je daar geen zin in hebt. ;)







 

Mannen zijn betere managers, aldus vrouwen

Merle van Houten   |    |  15 mei 2006
Reactie: Nog een slechte conclusie: dat vrouwen liever een mannelijke manager hebben, wil nog niet zeggen dat mannen ook betere managers zijn.

Wat een kul, de kop slaat ook niet op het artikel.
 

Spraakwaterval valkuil voor solliciterende topmanagers

Merle van Houten   |    |  15 mei 2006
Reactie: Beste Ton,

Basisfout: ''Verder denk ik dat leidinggeven vooral communiceren is en iemand die makkelijk communiceeert toch een streepje voor heeft op kandidaten die zwijgzamer zijn.''

Daarbij ga je er vanuit (ook in je te lange betoog), dat veel praten goed communiceren is. Ik heb altijd geleerd dat juist LUISTEREN het belangrijkste onderdeel is van communicatie. En dat spreken niet hetzelfde is als communiceren.

Ik kan me goed indenken dat men bij jou denkt dat je liever naar jezelf luistert dan naar een ander en dat je daarom niet geschikt bent voor een baan als leidinggevende.

Dat wil niet zeggen dat je geen goede leidinggevende bent, maar door veel te praten bewijs je dat niet. Ik ben bij je schriftelijke betoog helaas afgehaakt voordat ik op de helft was...

Op dat punt ben ik het dus eens met de stelling.

Groet, Merle
 

Het onderwijs faalt?!

Asha Kalijan   |    |  15 mei 2006
Reactie: Als ik dit allemaal zo lees, geef dat voor mij toch ook de zorg, betrokkenheid en de bewustzijn van de studenten zelf aan bij de huidige gang van zaken in het onderwijs (naast die van de docenten, begeleiders en andere betrokkenen). Zouden studenten, studentenverenigingen, klasse-oudsten wellicht veel meer inspraak moeten hebben in het onderwijssysteem? Ik weet niet of het al bestaat, maar ik denk aan een soort toegankelijke platform voor onderwijsinnovatie met niet alleen onderwijsdeskundigen binnen en buiten de politiek, maar ook met studenten, ouders, bedrijfsleven etcetera.
 

Spraakwaterval valkuil voor solliciterende topmanagers

Lies   |    |  15 mei 2006
Reactie: Beste Ton,

Je praat niet alleen veel, je schrijft ook zeer uitgebreid. Soms kan informatie in een kortere versie ook goed overkomen. Dit is volgens mij jouw valkuil. Je bedoelt het ongetwijfeld goed, echter het kan beknopter. Werk hieraan en je zult zien dat het succes oplevert.
 
< vorige 2367 2368 2369 2370 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10