zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe om te gaan met een roddelende leidinggevende?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Met veel belangstelling las ik je bijdrage Hoe pak ik een notoire roddelaar aan? maar hoe moet je met een noitoire roddelaar omgaan als hij de leidinggevende is van een leidinggevende? Dan kun je namelijk veel van uw tips niet gebruiken terwijl de mensen onder de "tweede" leidinggevende er wel last van hebben. Wat kan zo'n "tweede" leidinggevende dan hieraan doen?"

Antwoord
Ook voor jou geldt dat je het roddelen duidelijk aan kunt kaarten.

Positie
Ik weet niet uit welke positie je spreekt, maar als jij de leidinggevende bent die last heeft van het roddelen van jouw leidinggevende, dan zul je aan moeten geven dat jij en jouw mensen last hebben van zijn manier van communiceren en dat als kwaadsprekerij of roddelen wordt ervaren. Het is zelfs je verantwoordelijkheid het aan te kaarten.

Als jij een van de medewerkers bent, dan zul je jouw leidinggevende kunnen vragen of hij dat bespreekbaar kan maken met zijn leidinggevende. Of dat hij er in ieder geval er op z’n minst voor kan zorgen dat jullie er geen last van hebben.

Ik kan me voorstellen dat je het hoe dan ook opgelost wilt hebben. Het roddelen verdwijnt helaas niet vanzelf, als niemand er iets aan doet.

Feiten en consequenties
Als je met feiten kunt onderbouwen, waarom je last hebt van het roddelen, dan heb je een goede ingang. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het roddelen het werkklimaat ondermijnt. Daar zit geen enkel bedrijf op te wachten. Geef de consequenties (ook op lange termijn) aan.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Negatieve houding jobhoppen staat aantrekken talent in de weg
Bijna geen bedrijf innoveert nog op eigen houtje
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
Waardering voor flexkracht nog onvoldoende
meer top 10