zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe om te gaan met een roddelende leidinggevende?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Met veel belangstelling las ik je bijdrage Hoe pak ik een notoire roddelaar aan? maar hoe moet je met een noitoire roddelaar omgaan als hij de leidinggevende is van een leidinggevende? Dan kun je namelijk veel van uw tips niet gebruiken terwijl de mensen onder de "tweede" leidinggevende er wel last van hebben. Wat kan zo'n "tweede" leidinggevende dan hieraan doen?"

Antwoord
Ook voor jou geldt dat je het roddelen duidelijk aan kunt kaarten.

Positie
Ik weet niet uit welke positie je spreekt, maar als jij de leidinggevende bent die last heeft van het roddelen van jouw leidinggevende, dan zul je aan moeten geven dat jij en jouw mensen last hebben van zijn manier van communiceren en dat als kwaadsprekerij of roddelen wordt ervaren. Het is zelfs je verantwoordelijkheid het aan te kaarten.

Als jij een van de medewerkers bent, dan zul je jouw leidinggevende kunnen vragen of hij dat bespreekbaar kan maken met zijn leidinggevende. Of dat hij er in ieder geval er op z’n minst voor kan zorgen dat jullie er geen last van hebben.

Ik kan me voorstellen dat je het hoe dan ook opgelost wilt hebben. Het roddelen verdwijnt helaas niet vanzelf, als niemand er iets aan doet.

Feiten en consequenties
Als je met feiten kunt onderbouwen, waarom je last hebt van het roddelen, dan heb je een goede ingang. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het roddelen het werkklimaat ondermijnt. Daar zit geen enkel bedrijf op te wachten. Geef de consequenties (ook op lange termijn) aan.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10