zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Een verkoper mag liegen (Artikel)

Ton   |    |  19 mei 2006
Reactie: Griet, dat is doctrine, helaas is geen enkel mens vrij van doctrine op de een of andere manier maar zien we dat zelf niet. Je kunt inderdaad door beïnvloeding en continu voorkauwen gaan geloven in een leugen, zelfs je eigen leugen. Van de andere kant wat is een waarheid, iedereen zal zijn eigen waarheid hebben en kennen en misschien ook nog slectief openstaan voor andere waarheden.

Dergelijke bedrijven weten daar handig gebruik van te maken en veel bedrijven doen doet denk ik via de reclame min of meer.

Dat bedoelde ik ook in mijn eerdere posting dat men een illusie, een droom, een wens, een prettig gevoel bij je probeert op te wekken. Het produkt is dan het middel dat beantwoord aan je wens, droom. Als het produkt dat later ook daadwerkelijk blijkt te doen is dat prima. voldoet het er niet aan dan voel je je bekocht.

Voor sommigen is het bezitten of de aanschaf van een duur voorwerp op zich al een prettig gevoel. Waar ze dan vaak ook mee te koop lopen.

Een dure sportauto zou een goed voorbeeld kunnen zijn. Je mag nergens hard rijden, is meestal minder comfortabel, zuipt teveel brandstof, verpest het milieu bovengemiddeld, kost veel in onderhoud en verzekering, en je kunt er weinig bagage in kwijt. Toch dromen veel mensen van dergelijke auto's en schaffen mensen met veel geld zich zo'n bolide aan al is het maar om te pronken.
Ik droom daar ook stiekum van hoor!

Wie echter een produkt verkoopt dat niet voldoet aan de verwachting van de klant zal een onttevreden klant overhouden die wellicht nooit meer terugkomt.

Sommige bedrijven interesseert dat niet. Als ze genoeg mensen hebben opgezadeld met miskopen verkopen ze weer andere miskopen en is de naam slecht dan veranderen ze de naam van het bedrijf. Die bedrijven kunnen gigantische winsten maken door mensen te bedotten en slechte produkten te verkopen. Ze leren hun verkopers te geloven in hun leugens want slechts die die zijn eigen leugen als waarheid gaat zien straalt dat uit.

Wie bewust liegt valt meestal door de mand o.a. door non-verbale communicatie. Mensen merken dat en haken af.
Vandaar de training die tot doel heeft de leugen als waarheid te zien. Geen werkgever om trots op te zijn lijkt me wes maar blij dat je er vanaf bent nu.
 

Hoe om te gaan met een roddelende leidinggevende?

heer geert masschelein   |    |  19 mei 2006
Reactie: ik wil wel verder op de hoogte blijven van de reacties! Dank U
 

Hoe om te gaan met een roddelende leidinggevende?

van Uffelen   |    |  19 mei 2006
Reactie: Voor veel mensen is roddelen tevens de manier om hogerop te komen. Door aan een leidinggevende over iemand te praten. En het te hebben over zijn fouten en hoe jij dat anders doet of zou doen. Kun je jezelf ophemelen. Ik zeg niet dat dit een goede zaak is, maar dat gebeurd wel. Ook netwerken een hoop leidinggevenden onder elkaar zo. Vaak wordt de sfeer er daar niet beter op. Het is zaak om een goede balans te vinden tussen een persoonlijke bedrijfscultuur en een individualistische bedrijfscultuur. In beide komt roddelen veel voor, maar ik denk dat in dit geval geldt dat de middenweg het beste is.
 

Creatief met vrije dagen omgaan levert geld op

mevrouw marga velthuizen   |    |  19 mei 2006
Reactie: Geldt dit voor de normale vrije dagen of gaat het hiet ook over vakantiedagen?
Naar mijn mening kan je nl in overleg de vrije dagen wel zo regelen maar zijn de vakantiedagen toch voor de werknemer zelf om ze op te nemen op het moment dat
dat de werknemer hiet naar vraagt,indien mogelijk.
Het zijn de vakantiedagen die van jezelf zijn daar werk je voor,op nemen wanneer je ze nodig hebt.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

vmaas   |    |  19 mei 2006
Reactie: Ons ontslagrecht biedt gelukkig altijd wel een rechtsgeldige reden voor ontslag op staande voet.

Een aantal van dit soort asociale mensen direct verwijderen verbeterd het werkklimaat aanzienlijk.

Vergeet niet mensen naar hun werkplek te begeleiden en zeker te weten dat ze alles inleveren en geen eigendommen van het bedrijf menemen.

Zoals ik al zei: werkweigering is een rechtsgeldige reden voor ontslag op staande voet. Het afwezig zijn van het werk zonder rechtsgeldige reden - die tijdig bij de chef/en of personeelszaken is gemeldt - is rechtsgeldige reden voor ontslag op staande voet.

Ik hoorde op het nieuws dat de nederlandse overheid heeft besloten om makkelijker verblijfs/en arbeidsvergunningen te verstrekken voor immigranten die werkzaamheden kunnen verrichten waar hier behoefte aan is en waartoe mensen hier niet in staat zijn.

Dus vervanging zal binnenkort geen probleem zijn.
 

Creatief met vrije dagen omgaan levert geld op

vmaas   |    |  19 mei 2006
Reactie: Het opnemen van ook maar een vakantiedag zonder voorafgaande toestemming van de directleidinggevende en personeelszaken is een geldige reden voor ontslag op staande voet.

Hiermee moet je korte metten maken. Gelukkig kan dit ook binnen ons ontslagrecht.
 

Een verkoper mag liegen (Artikel)

Griet Broodcooorens   |    |  19 mei 2006
Reactie: Iedereen heeft wel zo eens zijn eigen waarheid. En wat voor de ene een leugentje om bestwil is is voor de andere een grote leugen.
Mensen kunnen zo overtuigd zijn van hun eigen waarheid dat ze een banaan voor een appel durven verkopen en ze menen het nog ook.
Een leugen kan zodanig geïntregeerd zijn in een mens zijn leven dat hij het niet eens meer ziet als een leugen.Enige tijd geleden kreeg ik een opleiding in een firma . met elk uur dat de opleiding duurde voelde ik mij ongemakkelijker en ongemakkelijker worden.Mijn lichaam kwam klompleet in verzet tegen die onwaarheden die daar werden verteld.
Na één dag werken werd ik ziek.
Ik werd daar bezien als iemand die de zaak niet aankon , nu ben ik reuze blij dat ik uit deze firma ben uitgegestapt.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

rene.kleinjan@svgnl.com   |    |  19 mei 2006
Reactie: Hier kan lang over worden gediscussieerd, maar dit fenomeen kan alleen voorkomen wanneer het management dit toelaat of geen aktie onderneemt richting personeel wanneer zij dit constateren. Een ''Code of Ethics'' - waarin o.a. omgangsvormen zijn beschreven en waarin gecommuniceerd wordt dat dit soort omgangsvormen niet worden getolereerd - ontbreekt bij veel bedrijven. Het is dus onderdeel van de bedrijfscultuur dat bestaat bij gratie van de leiding. Verder is het vaak zo dat dit soort gedrag van medewerkers, naast opvoeding en normen en waarden, vaak ook het resultaat is van een gebrek aan zelfvertouwen en op die manier zichzelf staande proberen te houden.
 

Een verkoper mag liegen (Artikel)

heer Herman J. Beentjes   |    |  19 mei 2006
Reactie: Liegen in algemene zin is korte termijn denken. Ik heb altijd geleerd dat, wil je en leugen onthouden, je er nog tien andere voor nodig hebt. Je raakt vertsrikt in een web waar je uiteindelijk niet uitkomt.
De K.I.S.S. methode gebruiken in iedere situatie. Verkoop niet wat je niet kan waarmaken. De klant zal je op de lange termijn daar alleen maar om waarderen. En je bij een nieuwe verkoopsituatie, waarbij je wel DAT kan bieden wat de klant verlangt, eerder de opdracht gunnen.
 

CEO van buiten presteert eerste twee jaar beter dan insider

heer Bert Jonker   |    |  19 mei 2006
Reactie: een artikel als deze schreeuwt om een reactie; ik vraag me af of het mogelijk is generaliserend over snel bewegende CEO's te praten; de werkelijkheid is veel grilliger. naar mijn inschatting tref je veel beweging aan in new business, in bad business (neergang) en veranderende business; ik vermoed vooral bij NV's.
als dat zo is, en dat vermoed ik, dan is gezien de turbulente economische ontwikkelingen zo'n beweging te begrijpen. je hebt het dan ook over een bepaalde type CEO. het type interimmer. en dit is vaak dan nog een fuik voor de ontwikkeling van de interimmer, immers hetzelfde kunstje steeds op andere plaatsen vertonen zal in ieder geval tot stagnatie van zijn eigen ontwikkeling leiden.
ik vermoed dat gezond verstand ons wel vertelt dat echte leiders blijvers zijn, die zich voor langere tijd commiteren aan een onderneming en de daar aanwezige personen. die bewust de ontwikkelingen die zij in gang zetten verder geleiden.
kortom, ik geloof niet in de generalisatie, het artikel zou specifieker mogen duiden waar de snelheid dan is.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

patricia@corts.tk   |    |  19 mei 2006
Reactie: Ben het helamaal eens met de stelling. In het bedrijf waar ik werk is het heel ''normaal''dat er niet gereageerd wordt op mails, is het normaal dat als je met je leidingevende praat telefoon wordt opgenomen, mails worden bekeken etc. Hoezo respectloos.........! Dat is toch het minste wat je kunt verwachten van een collega's en/of leidinggevende dat men je met respect behandelt. Als het management en directie al het ''goede''voorbeeld geeft wat mag je dan verwachten van je collega's. Wat mij tevend opvalt is dat iedereen er al zo aan gewend is dat er lacherig over wordt gedaan en men dus het management niet meer serieus neemt. Jammer maar helaas wel de dagelijkse gang van zaken.
 

24/7 verdringt 9-tot-5

A Stuijt   |    |  19 mei 2006
Reactie: Gewoonten van mensen zijn misschien toch 'taaier' dan de opstellers van dit stukje denken. En Brits Management van nu zie ik een dergelijke omslag niet meemaken. Ja, het wordt weer zomer en de 'winkeldochters' komen weer van de plank. Dit verhaal heb ik al zo vaak gehoord.
 

Hoe om te gaan met een roddelende leidinggevende?

heer geert masschelein   |    |  19 mei 2006
Reactie: ik vind roddelen eigenlijk niet kunnen, zeker niet door een leidinggevende. het is een vorm van stemmingmakerij in de richting van een bepaald persoon, waardoor er een druk naar die persoon toe ontstaat en waardoor de sfeer op de werkvloer onhoudbaar wordt, met alle gevolgen vandien (invloed op de kwaliteit van de prestatie, minder presteren, invloed op de persoonlijke gezondheid - hoofdpijn - slechte spijsvertering... , invloed op het famiaal leven) Ik ben zelf slachtoffer van een dergelijke situatie en ik weet dus precies waarover ik het heb.
 

Mythe: de aaibaarheids-factor van de verkoper

heer Ad Beer   |    |  19 mei 2006
Reactie: Het zijn de MLM bedrijven die hun slachtoffers wijs maken dat ze heel wat kunnen verkopen (lees rijk worden) aan mensen die ze kennen.
Helaas leidt dit maar al te vaak tot een situatie waarbij mensen de verkoper, eens een gerespecteerd familielid of een goede vriend, helemaal niet meer willen kennen.
Ik denk dat de doorsnee consument veel meer genegen is om te kijken wat de verkoper in de aanbieding heeft. De wereld waarin we geleefd hebben, waarin het welhaast een doodzonde was om niet bij een kennis of vriend te kopen, waarbij je niet met een tasje van de HEMA de V&D in durfde te lopen is passé.
Het is de klant die een verkoper een verkoop gunt, niet omgekeerd. En de koper let dan op het product, de prijs-kwaliteit verhouding en pas op de laatste plaats op de relatie met de verkoper.
Ad de Beer
auteur van ''Klantgericht Veranderen''
 
< vorige 2362 2363 2364 2365 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10