zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De zeven rollen van de COO

vmaas   |    |  22 mei 2006
Reactie: Lijkt mij een overbodige - dus te dure - functie.

Afschaffen.
 

Werknemers gaan steeds onbeschofter met elkaar en met klanten om (Artikel)

Hans   |    |  22 mei 2006
Reactie: De manier waarop er met de klant en omgeving omgegaan wordt, wordt in doorslaggevende mate bepaald door het achterliggende bedrijf, management, leiding die bepalend zijn in het beeld dat de werknemer vertegenwoordigd naar buiten toe. De werknemer kan dus gezien worden als een spiegel van het management en/of leiding. Beperkt de leiding zich tot managen verwacht dan ook niet dat een uitvoerende in staat zal zijn om op een goede wijze met zijn klanten en/of omgeving te communiceren.
 

De zeven rollen van de COO

Marianne Schouten   |    |  22 mei 2006
Reactie: Prettig om dit artikel te lezen! Ik ben 12 jaar actief geweest in onze eigen organisatie (MKB bedrijf) en vervulde daar de rol van '''COO''. Helaas kon mijn partner deze rol niet erkennen en het was voor mij uiteindelijk de reden om er een punt achter te zetten. Mijn ego was blijkbaar niet klein genoeg meer en door het gedrag van mijn partner verloor hij mijn respect en geloof in hem als CEO. Dit maakte mij vervolgens (naar ik hierboven lees) als COO ongeschikt. Erg jammer voor de organisatie!
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

Souw TikHien   |    |  22 mei 2006
Reactie: Helemaal mee eens, en ik ervoer het reeds in 1999 in een internationale omgeving. Soms leek het wel dat ''buitenlandse werknemers'' fatsoenlijker waren dan mijn leidinggevenden. En dat bleek ook zo te zijn, al hoefde ik uiteindelijk de vergelijking niet eens te maken.
Hoe komt dat zo?

Ik dacht eerst dat het wellicht zou kunnen komen door mijn eigen culturele achtergrond. Maar steevast bleek dat andere collega's evenveel last en treurnis ervoeren als ik zelf.

Mijn leidinggevenden hebben de neiging om eerst op eigen houtje dingen te doen of niet te doen en het woord te schikken naar hun daden of gebreken, totdat in een vergadering alle leden aan de voorzitter zeiden: beslis jij maar,....! Ziet U?

En dat in een internationaal bedrijf op nederlandse bodem.

Gevolg: stilstaan, niets doen, verkrampt worden... en nu uitkijken als hoogopgeleide naar een heuse toekomst in het buitenland. Misschien geen braindrain, maar wel het begin. Let maar op!
 

Creatief met vrije dagen omgaan levert geld op

Janine   |    |  22 mei 2006
Reactie: Het is overigens verplicht om 10 dagen aaneengesloten vrij te nemen op een moment in het jaar en bij een full-time dienstverband (40 uur) heb je recht op min. 20 vakantiedagen, als ik me niet vergis.

Ik vind het prima om met collega's af te stemmen wie wanneer op vakantie gaat, daar heb ik geen moeite mee.
Ik wil ook best wat langer werken op de momenten dat het drukker is, als daar tegenover staat dat ik op andere momenten wat meer vrij ben. Zolang dit dan wel betekent dat ik ook in de maand op vakantie kan dat mijn vriend vrij heeft.

Ik vind het echter wel van belang dat die flexibiliteit ook vanuit de werkgever komt. Het is nu eenmaal zo dat veel mensen in de zomervakantie weg willen, vaak kun je ook niet anders met kinderen. Neem dan ook gewoon wat minder werk aan of zorg ervoor dat er goede vakantiekrachten zijn die een deel kunnen overnemen. Zolang het in samenspraak gaat, zie ik geen problemen. Niet dat je terug komt van vakantie en meteen aan zulke stapels moet beginnen dat het net lijkt of je een wereldreis hebt gemaakt en je meteen weer midden in de drukte zit.
 

Durft u zich te verontschuldigen?

heer R Renders   |    |  22 mei 2006
Reactie: De grootte van het ego is vaak omgekeerd evenredig met de zelfkennis.

IK word niet aangesproken door iemand anders!!!

IK heb altijd gelijk!!!

Het besef dat perfectie wel een zinvol streven, maar niet echt haalbaar is, kan tot de nodige zelfrelativering leiden.
 

Werknemers gaan steeds onbeschofter met elkaar en met klanten om (Artikel)

A Stuijt   |    |  22 mei 2006
Reactie: Als regel reageren personeelsleden op een sfeer die toch wordt bepaald door hun leiding. Maar nogmaals: dit is Nederland, niet Brittannië, waarover het onderzoek ging waarop deze stelling is gebaseerd. Verbeteren begint zoals altijd bij jezelf. Dus: Hoe beschaafd is ons management in Nederland?
 

Rita of Rutte?

Christine   |    |  21 mei 2006
Reactie: Rita Verdonk is ongenuanceerd. Het is toch van de gekke dat kinderen van buitenlandse ouders hier wel kunnen blijven maar de ouders ieder apart uit nederland weg moeten. Het gedoe om Hirsi Ali is net zo ongenuanceerd. Ik vind het een harde, niet erg intelligente vrouw. Een blamage voor vrouwen en een blamage voor nederland! Zij denkt echt niet verder na dan een wet. Natuurlijk spreekt het veel mensen aan dat je doet wat je belooft en dat je de wet naleeft. Maar hier spreekt een zielig soort gehoorzaamheid uit die wij in een weldenkend land niet kunnen gebruiken. Je ziet aan haar houding dat ze niet in balans is. Ook haar lichaam is behoorlijk uit balans. Jammer dat ze kortzichtigheid prefaleert boven weloverwogenheid.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

colido60   |    |  20 mei 2006
Reactie: Ik houd me actief bezig met dit onderwerp en moet zeggen: al is het een Brits onderzoek menig bedrijf hier in Nederland kan zich hierin herkennen. Wat betreft het ontslagrecht: in een dergelijke sfeer werken betekent vaak dat het slachtoffer wordt aangemerkt als dader.
Ik heb een bedrijf gezien waar door de komst van 1 manager de omgangvormen dusdanig verslechterde dat er binnen 3 maanden een hele andere sfeer kwam te hangen. Intmiditatie, roddelen, vernederen waren voor 1 of meer collega's aan de orde van de dag maar voor alle anderen was het de beste manger tot dan toe. Pas na 1,5 jaar kwam er iets naar buiten maar toen waren de 1e slachtoffers al dan niet gedwongen ontslagen.
Meer machtsmiddelen inzetten helpen niet in dit soort situaties: deskundige begeleiding wel.
 

Tien kenmerken van de ideale interim manager

Robbert van Leerdam   |    |  20 mei 2006
Reactie: Ja geweldig Marjolijn!!! Ook C.G. Jung doet uitspraak over ''mannelijk'' en ''vrouwelijk'', hij onderscheid daarbij oa 4 mannelijke en vier vrouwelijk archetypen. Bij tests blijkt inderdaad dat in het lijnmanagement de mannelijke kwaliteiten over het algemeen wel geleefd worden. Leiding geven op een ontvankelijke manier is een combinatie van vrouwelijke kwaliteiten en mannelijke duidelijkheid. Alle 8 archetypen zijn bij mannen en vrouwen aanwezig en in meer of mindere mate geactiveerd. Dat wat niet in de te interimmen organisatie leeft kan door de juiste interimmanager worden toegevoegd en in leven gecoached worden. Een mooie dieptepsychologische test voor orgaqnisatie en leidinggevenden (en interimmers) is de individuatietest van het Jungiaans instituut, ook een Alti/MBti test geeft een eerste indicatie....Beiden gebruik ik intensief in mijn interim praktijk....Bel me maar als je meer wilt weten tel: 0655 192727 of mail me
 

CEO van buiten presteert eerste twee jaar beter dan insider

Jan Maasland   |    |  20 mei 2006
Reactie: @ Toon Haterd: Dat zou je bijna gaan denken. Er staat een rechtstreekse link naar het onderzoek in het artikel, maar daar wordt verder niet op ingegaan. In het artikel staat verder dat de houdbaarheid van ceo's steeds korter wordt. Dus je hebt best kans dat een optimum wordt bereikt bij 2 jaar.
 

CEO van buiten presteert eerste twee jaar beter dan insider

heer Toon Haterd   |    |  20 mei 2006
Reactie: Boeiend. Een maximaal rendement door elke 2 jaar een nieuwe CEO van buiten te halen. Mag dit uit het onderzoek worden geconcludeerd?
(Wie is bekend met het onderzoek en kan deze vraag beantwoorden?)

Met vriendelijke groet
Toon van de Haterd
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

heer Koos Klok   |    |  19 mei 2006
Reactie: Een goed voorbeeld doet goed volgen..laat het management zichzelf eerst eens de spiegel voorhouden..als je eigen straatje schoon is kan je pas eisen gaan stellen aan je personeel.
 
< vorige 2361 2362 2363 2364 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10