zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Personeelsbeleid richt zich teveel op kadootjes voor ouderen

mevrouw J.N.M. roosmalen   |    |  18 mei 2006
Reactie: Als 58 jarige organisatie adviseur en tevens bestuurder van een overheidsorganisatie ben ik ontzettend blij met dit soort signalen.

Het gemak waarmee met name binnen overheidsorganisaties zgn. efficiency slagen opgelost worden met FPU is bedroevend. Andere creativiteit weet men niet te gebruiken
 

Managers gebruiken zakelijke bonuspunten voor zichzelf

margriethorstmanshoff@hotmail.com   |    |  18 mei 2006
Reactie: Met Michel Hoetmer eens. echter, wanneer je niet in de gunstige positie bent om een bepaalde functie te mogen hebben in een bedrijf en je dus op je vrije dag naar een cursus of presentatie moet, je op eigen kosten, met eigen auto en dus niet een van de zaak, ergens naar toe moet, in je eigen tijd.... dan heb je veel minder van dat soort voordeeltjes. Terwijl een ander, die over het algemeen toch al meer verdient, dat wel heeft. Wellicht een idee om al die inkoopvoordeeltjes en kleine kadootje op te sparen voor onder de kerstboom en ze dan te verdelen onder het personeel? Dus ook de administratieve en logistieke kracht, en de receptioniste etc..
Hebben die ook eens wat. Die werken er toch ook hard voor??
 

Tien kenmerken van de ideale interim manager

p.voorbij   |    |  18 mei 2006
Reactie: Wie kan mij verklaren waarom managers en dan vooral interim managers tijdelijk werken? Is het omdat ze het ''vuile werk'' opknappen en hier dik voor betaald krijgen en daarna door de gedupeerden met de nek worden aangekeken, of omdat het baasjes zijn en hun macht willen uitoefenen?
Zij er managers die bezieling hebben met het leiden en begeleiden van hun medemens zonder direct te voldoen aan de materiele behoefte vanuit hun egocentrisme, ik vraag het mij werkelijk af. Zijn wij dan vergeten dat wij er voor elkaar zijn en dat het hogere doel ligt in de ontwikkeling van een ander door ontwikkeling in jezelf.
Het is mijn optiek de weg van de minste weerstand en het ontkennen van je eigen tekort komingen als manager, zoeken naar oplossingen en compromissen en het vinden van mogelijkheden in de ander kost zoveel tijd en energie, die we schijnbaar niet kunnen opbrengen in een opgedrongen haastige cultuur.
Kern kwaliteiten zijn iets moois maar ik koester ze vanuit een besef dat ik ze kan geven aan een ander die best wil veranderen als ik laat zien wie ik werkelijk ben en waar we samen naar toe kunnen groeien.
Het lijstje kan een leidraad zijn, maar echte verandering ontstaat pas als je ware en oprechte kenmerken kunt voelen want die zijn ieders ideaal.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

mevrouw t Venema   |    |  18 mei 2006
Reactie: Een vraagje, wie heeft dit geschreven?

met vriendelijk groet,

Trijnie Venema
 

Personeelsbeleid richt zich teveel op kadootjes voor ouderen

heer T Veen   |    |  18 mei 2006
Reactie: Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het invullen van de scan personeelswensen. Ik ben op zoek, voor een training van een ondernemingsraad vaneen internationaal werkend bedrijf, naar een andere invalshoek voor het behandelen van het thema seniorenbeleid of leefdtijdsgericht personeelsbeleid. Vandaar
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

L.Duister@rduister.demon.nl   |    |  18 mei 2006
Reactie: Een bron van herkenning. Het bedrijf waar ik werkzaam ben geweest heeft onder de nieuwe leiding een zelfde cultuur ontwikkeld. Dat dit soort gedrag tegen zichzelf gaat werken is direct merkbaar. Mensen trekken zichzelf terug en zijn niet meer bereid iets voor iemand anders op te knappen. Uiteindelijk leidt dit tot een angstgedrag wat alleen maar geld en klanten gaat kosten.
Het meest laakbare is dat het managment dit goedkeurd en in sommige gevallen meedoet.
Een open structuur en gedrag naar de medewerkers levert nu eenmaal 100 x meer op dan onbeschoft gedrag wat als macho gezien wordt.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

piet lambrecht   |    |  18 mei 2006
Reactie: Het is inderdaad nog maar eens een bevestiging van de morele verloedering van de maatschappij. In een Europese Unie die weigert de religieuze fundamenten te erkennen waarop ze is gebouwd, krijgen zingevende waarden geen plaats meer. Gelukkig hoeven we dat voorbeeld niet te volgen en hebben we vanuit onze historisch-religieus geïnspireerde achtergrond materiaal zat om ethisch verantwoord ondernemend met elkaar om te kunnen gaan.
 

Personeelsbeleid richt zich teveel op kadootjes voor ouderen

Marijke Creemers   |    |  18 mei 2006
Reactie: Dankzij oudere tweeverdieners is er kinderopvang, zorgverlof en calamiteitenverlof voor de jongere tweeverdieners (en ouders). Toen ik 25 jaar geleden bleef werken als moeder waren er bijna geen voorzieningen. Dat koste veel vrije dagen en geld. En vooral veel dialoog en 'strijd'. Ik ben overigens blij met alle verbetringen, omdat ik vind dat alle talenten en kennis van mensen benut moet worden. En ieder mens recht heeft op betaalde arbeid. Verder moeten parttimers en tijdelijk medewerkers kunnen profiteren van alle faciliteiten (carriere, opleiding). Ook wordt het tijd dat vaders veel meer gebruik gaan maken van parttime werk en zorgtaken. Er is dus nog veel te doen!
Dat er momenteel ingezoomd wordt op leeftijdsbewust personeelsbeleid is ook noodzakelijk. Er ontstaat een enorme uitstroom. Verder zijn al heel veel ouderen ontslagen om een evenwichtige leeftijdsopbouw te creeren binnen bedrijf en organisatie. Deze staan nu veelal 'nuttoloos' aan de kant te kijken. Als je de druk op de jonge generatie wil afnemen, zul je je HRM op ALLE LEEFTIJDSGROEPEN moeten afstemmen. Het bedrijf dient alle behoeften per categorie te faciliteren. En vooral af van de dogmatische 40 uur van 09.00 tot 17.00 uur! Met vrijheid van regelen werktijden voor iedereen neemt het welbevinden en de productiviteit van de mensen toe! Dat betekent dat het management af moet van controlen en beheersen. Moet vertrouwen op de zelfsturing en prestatiedrang van hun mensen. Coachen op ontwikkeling. Veel feedback gebruiken en een luisteren oor bieden. Stoppen met bemoeien en meer investeren in richting geven aan! De kwaliteit van diensten/producten neem dan toe en de productiviteit ook En daar draait het toch om in kostenbewuste en resutaatgerichte arbeidsorganisaties. Toch?
 

Hoe slaat u munt uit de emoties van uw klanten?

L.H. Kemner   |    |  18 mei 2006
Reactie: Dit soort emoties spelen niet alleen bij verkopers. Onlangs begonnen bij een bedrijf als IT-manager. Laatste jaren explosief gegroeid naar 125 man personeel, 5 vestigingen. De IT hap-snap door een boekhouder, student ...etc. gedaan en houtje-touwtje oplossingen doorgevoerd. Geen kritiek op de mensen die dit naast hun core-functie uitgevoerd hebben. Maar wat ik aantrof is gewoon een puinhoop. Een grote kluwen wol die ontrafeld moet worden. Maar ik kan uiteraard niet vertellen dat de automatisering een puinhoop is en er zwaar geinvesteerd dient te worden in structurele oplossingen. Er spelen hier ook veel emoties. Dat betekent spitsroeden lopen met het onderzoeken, voorstellen doen, implementeren. De directie bijvoorbeeld de simpele vraag stellen hoeveel dagen de onderneming zonder IT kan? Overtuigen dat men niet meer voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. Kortom, naast IT wordt ook verwacht dat je als een soort bedrijfspsycholoog fungeert.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

Irina de Wal   |    |  18 mei 2006
Reactie: Ik kan het niet beter dan dit artikel onder woorden brengen. Ik geef regelmatig training aan personeel. Een nieuw systeem wordt geïmplementeerd en training geven aan het personeel hoort daarbij. Het is ongelooflijk hoeveel mensen de training niet serieus nemen (lachen, praten met elkaar, niet luisteren). De direct leidinggevende doet verder ook niets aan. Je wordt zelfs op aangesproken op het moment dat je aan het personeel vraagt om bij de les te blijven. Het advies is dan dat je ze moet laten lachen, praten,… en gewoon moet proberen erdoorheen te praten. Ik vind het onprofessioneel en respectloos wanneer het personeel zoiets heeft van “het zal wel”. Persoonlijk neem ik mijn taak serieus. Ik voel dat ik geslaagd heb op het moment dat het personeel de deur uit gaat met de kennis van het systeem. Ik weet dat niemand 100% alles zal onthouden maar al is het 80% en het is al goed.
 

Onbeschoft, agressief en onbeleefd: de werkomgeving van nu

Ton   |    |  18 mei 2006
Reactie: Goed artikel, klopt als een bus.
 

Baas draait op voor verkeersboetes

willem   |    |  17 mei 2006
Reactie: Als een bedrijf tegen een één of andere bedrijfsboete oploopt voor een onbenullige regel die niet volgens de letter is nageleefd, laten we die dan ook door de adminstratief mederwerker privé betalen?
volgens velen hierboven moet dat......
 

CNV wil betere managers

Joia Stoutjesdijk   |    |  17 mei 2006
Reactie: Helaas veel onbereikte doelen, onvrede en ongeluk krijg ik te horen tijdens de coachtrajecten die ik doe met management en werknemers.

Totdat de persoonlijke visie weer terug is. Ik zie parels terug! In plaats van ongelukkige mensen die werk (moeten) uitvoeren worden deze zelfde mensen weer passioneel met een eigen mening, veel energie en inbreng.

(uit eigen ervaring als trainer www.hetvisietheater.nl)
 

Managers gebruiken zakelijke bonuspunten voor zichzelf

Michel Hoetmer   |    |  17 mei 2006
Reactie: Wat een kleinzielig gedoe. Veel werknemers / managers reizen in hun eigen tijd, bijvoorbeeld in het weekend of in de avonduren. Betaalt de werkgever daar ook voor, bijvoorbeeld overwerktarief? Nee? Dan moeten deze werkgevers ook niet zeuren over een paar airmiles of andere voordeeltjes.
 
< vorige 2364 2365 2366 2367 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10