Reactie: Deze trend heeft zich de afgelopen jaren inderdaad voorgezet. Toch ben ik van mening dat er wel degelijk manieren zijn om je als bedrijf te onderscheiden, op prijs zul je het niet winnen dus moet je een andere strategie handhaven.
Reactie: Je worstelt hier met een probleem wat niet merkbaar is binnen alle branches, maar waar in sommige het wel degelijk een ernstige kwestie is. Anno 2015 blijkt het helaas nog geen verandering in te zijn gekomen.
Reactie: Grappig om dit oude artikel terug te lezen, want juist voor dit soort zaken is factoring ontstaan. Hoewel hier uiteraard ook kosten aan verbonden zijn, kan het aan het eind van de streep zeer gunstig zijn.
Reactie: Adrie slaat hier de spijker op de kop, of althans dacht ik precies hetzelfde.
Wat een eenzijdig stuk, en wat een bord voor de kop van de (HR)managers en directies.
Diezelfde twijfelende manager twijfelt waarschijnlijk ook bij het geven van feedback, en bij de beoordeling. Dan is het al te laat. Hoezo niet weten hoe zij hun kritiek kunnen uiten? Wat ging er mis dat sturing, motivering, betrokkenheid,training, coaching is uitgeruild voor het effectief leveren van kritiek in een ontslagdossier?
Reactie: U geeft het een disfunctionerende werknemer motiveren zijn of haar horizon te verbreden wel een erg negatieve lading met uw platvloerse terminologie zoals pesten en zwart maken (dient los geschreven te worden) mijn lieve juffrouw An. U staat ongetwijfeld nog aan het prille begin van een veelbelovende carriere in HRM. succes.
Reactie: Beste Asha,
Wat leuk dat je schrijft over hoe jij je presentaties doet. In je verhaal lees ik duidelijk dat je op een hele sympathieke manier anderen wilt ondersteunen. Toch zijn de tips die je geeft niet juist. Ik geef al jarenlang trainingen in spreekangst en weet daardoor dat het een veelomvattender probleem is. Als je wilt bel me dan gerust een keer. Ik vertel je graag wat de juiste aanpak van spreekangst is. Groet, Sylvia Valkenburg
Reactie: ''...verzamelen van data over de mensen rondom. On-line camera's, persoonlijke observatie en wat naar privileges hengelende ondergeschikten zijn hier de uitgesproken tools voor.''
Naar privileges hengelende collega's zouden hiertoe bij uitstek geschikt zijn??? NOT!
Weleens van 'iemand zwartmaken' of 'pesten op de werkvloer' gehoord?
En al helemaal als het om extra 'privileges' gaat...
Werkelijk ONbegrijpelijk, deze suggestie!
Reactie: NumoQuest, ook voor consumeren is geld nodig zoals je zelf al zegt. MKB bedrijven zijn de motor van onze economie, door hun liquiditeitspositie te versterken met factoring help je uiteindelijk de Nederlandse economie weer te groeien.
Reactie: Rare structuur van het verhaal. Daardoor ook niet aansluiten van de argumentatie.
Inleiding:
Overheden geven te veel regeldruk.
Financiële instellingen niet crisisbestendiger geworden.
Tekst:
Crisis. ''Dit nooit meer.''
[Crisis heeft vertrouwen in financiële instellingen beschaamd]
Overheden nemen maatregelen om herhaling te voorkomen.
Met succes! Financiële instellingen doorstaan stress-tests.
Financiële instellingen klagen dat het niet werkt.
Hoe kan je stellen dat de regeldruk succesvol was, als tegelijkertijd de instellingen zeggen dat ze er niet crisisbestendiger door zijn geworden? De stresstest test toch ricisobestendigheid? Is dit 'gewoon' de private mening van Ferm-leden? Is het puur toeval dat regeldruk en herstel samenloopt? Had het beter kunnen gaan als er geen regels waren geweest? Hadden we nog verder in de s#$& gezeten zonder die succesvolle regels?
Klagen over regeldruk dat geloof ik wel.
Wat ik nou graag zou willen weten is hoe de leden van Ferm denken dat het wel moet, op zodanige wijze dat transparant toezicht mogelijk is.