zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Communicatie en organisatiecommitment: redenen om te werken

Jan Maasland   |    |  23 oktober 2006
Reactie: @ Winfred Beelen: ahum, kijk even naar de reactie net boven die van u...
 

Dieren op de werkvloer goed tegen stress

Jan Maasland   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Ik vermoed dat ze hier vandaan hebben: http://www.sfspca.org/advocacy/pets_at_work.shtml
 

Dieren op de werkvloer goed tegen stress

Ewald   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Recent Amerikaans onderzoek??
Bron aub!
 

Communicatie en organisatiecommitment: redenen om te werken

Winfred Beelen   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Zeer boeiend onderwerp. Binnen onze organisatie is ook een Effectiveness onderzoek gedaan. Ben dan ook zeer geïnteresseerd in het onderzoek van Mark van Vuuren en zou het op prijs stellen te vernemen waar ik meer over zijn onderzoek kan vinden!
 

E-marketing en webbased applicaties belangrijkste marketingtrend

marc overes   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Emarketing is alleen al een gigantisch middel om je eigen persoon te vermarkten. Dan praten we nog niet eens over de mogelijkheden in de handel.

Ik geloof werkelijk dat er dadelijk een keiharde tweespalt in de samenleving komt, zij die met nieuwe media en technieken om kunnen gaan en daar hun voordeel mee doen, en een groep die keihard langs de boot valt.

Als de ontwikkelingen doordenderen zullen er afvallers zijn, mensen die deze uitputtingslag niet vervolmaken.

Het niet kunnen beschikken over, of het niet kunnen veroorloven van moderne communicatiemiddelen, evenals het niet ermee om kunnen gaan zal aan de basis staan van een nieuwe groep analfabeten.

Daar is nog een belangrijke taak voor de overheid, anders is emarketing starks alleen nog interessant voor een kleine groep ontwikkelde mensen.

 

Communicatie en organisatiecommitment: redenen om te werken

Mark van Vuuren   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Waarde reageerders,

Dank voor de interesse voor mijn werk. Wanneer u mij een emailtje stuurt (h.a.vanvuuren@utwente.nl) dan kan ik u een exemplaar van mijn boek toesturen.

Ik moet daarbij wel bekennen dat het boek een proefschrift is, en door de academische schrijfstijl en aandacht voor methodologie niet altijd een 'easy read' is. De Nederlandse samenvatting is goed te volgen in ieder geval en ik ben altijd bereid om u van toegankelijker informatie te voorzien! Mail gerust uw vragen en reacties

Vriendelijke groeten,
Mark van Vuuren
 

Overtuigen voor managers

abstolp@xs4all.nl   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Knap hoe een complexe materie ( het menselijk gedrag ) tot een eenvoudige manier van aanpak herleid wordt.
Het vervolg hierop is echter net zo moeilijk en verdient daarom evenveel aandacht en dat is '' hoe houden we de gewenste in gedrag vast '' en dat is gewoon, niet verslappen, maar blijven leunen om de bewustwording vast te houden.
A. Stolp
 

Dieren op de werkvloer goed tegen stress

Maarten Kwak   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Volgens mij is het allemaal onzin en geen wetenschappelijk onderzoek. Ik zou het als klant niet prettig vinden als er een hond in de winkel is, maar dat komt omdat ik er een hekel aan heb en dat voelt zo'n beest aan.
Bij welke beroepen kun je nou je huisdieren meenemen? Het lijkt mij knap irritant als een collega zijn hond meeneemt terwijl ik een hekel heb aan honden. Weet jij veel wat voor hobbykippen er door medewerkers thuis gehouden worden? Of giftige slangen enzo. Een goudvis zou wel kunnen maar word je daar zo vrolijk van?
En voorwat betreft die hogere omzet als je je hond in de winkel hebt? Zou een dierenwinkel dan een extreem hoge omzet hebben? :)
Laat de dieren maar thuis. Het zijn dan ook huisdieren en geen kantoordieren, want dat zijn wij!
 

Lummelende werknemer is creatiever

RENAUD Advies   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Om de creativiteit te bevorderen adviseer ik mijn klanten/cursisten graag om eerst (weer) helemaal de baas te willen worden van je eigen tijd.
Daarna werken we aan de weg er naar toe.
 

Communicatie en organisatiecommitment: redenen om te werken

Mevr. Raaijmakers   |    |  23 oktober 2006
Reactie: Inderdaad erg boeiend;De participerende rol van medewerkers onderstrepen is denk ik een van de principes van communicatiemanagement.
Als werknemer lever je formeel gezien werk in ruil tegen loon, met in achtneming van bep. organisatieregels.
Als medewerker lever je daadwerkelijk een bijdrage aan het behalen van je organisatiedoelstellingen, dit betekent dat er ruimte moet zijn voor dialoog. (en dus communicatie)
 

E-marketing en webbased applicaties belangrijkste marketingtrend

heer F Schophuizen   |    |  22 oktober 2006
Reactie: Er zit zeker een trend in e-marketing, in de zin dat diensten verschuiven van een winkel of een service balie naar internet / website / mobiele telefoon / interactieve tv.

Maar of deze trend significant groter is dan de trend naar steeds meer geavanceerde en geintegreerde electronische producten, dat vraag ik me af. Temeer omdat je voor de e-markt diensten ook steeds meer technologisch geavanceerde producten (b.v. digitale tv, mobiele telefoon, PDA's, computers) nodig hebt.

Een klein voorbeeldje: om veilig te kunnen e-bankieren, heb je een computer nodig, een goed beveiligde verbinding, autenticatie mechanismen (b.v. een random reader), bescherming tegen inbraak en misbruik. Dus om die ene e-dienst te kunnen aanbieden, heb je een enorme technologische ontwikkeling nodig.

Een ander voorbeeldje: om via internet muziek en film te kunnen verhandelen, heb je bescherming nodig tegen illegale distributie door encryptie of digital signatures toete passen. Voor snelle distributie heb je compressie technieken nodig. Dit moet ondersteund worden door de apparatuur die het moet afspelen, die gemaakt en verkocht moet worden door de Mediamarkten in deze wereld. Ook hier zie je de technologische trend vooruitlopen op de marketing trend.

Misschien begrijp ik het woord ''trend'' niet helemaal goed, maar als het gaat om waar het geld vooral besteed gaat worden (zowel aan de consumenten als de suppliers kant), dan denk ik dat er vooral een trend in de technologie zit.
 

Bent u een emotionele kusser?

Monica   |    |  22 oktober 2006
Reactie: Ik heb 6 jaar voor een Amerikaans bedrijf gewerkt waar ik veel contacten had met klanten en collega's in diverse landen. 1 keer per jaar werd er een conferentie georganiseerd waar je al die collega's ontmoette en daar werd heel wat afgezoend en omhelst. Ik heb daar nooit problemen mee gehad het enige waar ik nog wel eens op stuitte was het cultuurverschil, oudere Engelse mensen kussen niet maar omhelsen, jongere Engelse zoenen weer wel, Franse mannen geven vrouwen 4 zoenen en Franse vrouwen geven vrouwen 2 zoenen, maar naar zoveel jaar leer je dat ook wel. Ook als ik klanten wat vaker ontmoet had zoenden ze bij ontmoeting. Ik zie het zoenend begroeten van iemand niet echt als intiem, maar meer als uitdrukking van hoe iemand je ervaart.
 

E-marketing en webbased applicaties belangrijkste marketingtrend

Van Esdonk   |    |  21 oktober 2006
Reactie: Ik denk dat de trend zeker zit in E-marketing. Steeds meer mensen raken vertouwd of zijn al vertrouwd geraakt met het internet. Dat heeft als gevolg dat ook meer mensen online kopen en dat er door consumenten veel informatie wordt gezocht op het Web. Marketeers spelen daar dus is door meer online te promoten.
 

Homo's zijn betere managers

EvS   |    |  21 oktober 2006
Reactie: Geen opzienbarend nieuws, een bewijs dat evolutionair (Darwin) gezien homo's en lesbo's een stap verder zijn dan hetero's.
 
< vorige 2240 2241 2242 2243 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10