zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Als u er even niet helemaal bij bent

heer Peter C.M. Henneveld   |    |  31 oktober 2006
Reactie: Al die voorschrijvende principes zijn geweldig en lijken altijd weer de oplossing te zijn.
We roepen al jaren dat dit, dat moet....als dit gebeurt dan moet je dat, dit doen...
Ik heb nog nooit iemand in een vergadering de boel zien ''stilleggen'', een boek of artikel zien pakken om te kijken in welke fase het gesprek zit, welke zin wanneer moet worden uitgesproken, hoe de interactie verloopt, welke emotioneel niveau is bereikt en of de deelnemers een praktische toegevoegde waarde of transparante communicatie waarbij tevens heldere doelstellingen zijn geformuleerd.....
Gek eigenlijk mijn dagelijkse werkelijkheid is altijd complexer dan datgene wat je erover leest. Wegdutten is heerlijk als iemand een saai verhaal vertelt. Interessant om dit trouwens gewoon te benoemen. Je weet niet wat er gebeurt!
Ik doe dit regelmatig en deelnemers, sprekers worden ineens ''wakker''. Het is grappig wat voor effect het heeft als je benoemt wat iedereen vindt en voelt. Soms ontstaat er ineens een echt gesprek waarbij deelnemers plots erbij en alert zijn. Als je spreekt vanuit datgene wat je denkt/voelt raakt het anderen en wordt het ECHT. Zo werkt denk ik inspiratie.Hoe precies? geen idee, maar ik zie dat het werkt. Het is geen trucje, geen rol, geen instrument, tool maar heeft een geweldige toegevoegde waarde.


Ik zie zoveel mensen die zo veel managementtaal gebruiken dat gapen en desinteresse van toehoorders zeer op z'n plaats is. Weglopen is mogelijk nog beter!
 

Leaseauto's grote schadeposten

heer F Schophuizen   |    |  31 oktober 2006
Reactie: Het is de vraag of het hier gaat om hoeveelheid schades, of om de hoeveelheid schadedeclaraties.

Veel eigenaren van (prive) auto's declareren hun schade niet bij de verzekering omdat dit (mogelijk) gevolgen heeft voor de premie, b.v. verlies van no-claim. Ze repareren het zelf, hebben daar een ''mannetje'' voor of bij grotere ingrepen gaan naar een officiele garage.

Lease-auto rijders daarentegen declareren vrijwel alle schades bij de lease maatschappij en die declareert het bij de verzekering.

Ik kan me goed voorstellen dat als gevolg daarvan een lease-auto rijder 2,5 keer zoveel schades bij de verzekering declareert als een priverijder, bij gelijkblijvende hoeveelheid schades. Een conclusie dat leaserijders 2,5 keer zoveel schades veroorzaken lijkt me daarom te voorbarig.

Aan de andere kant, kan ik me voorstellen dat doordat een prive rijder meer financieel risico loopt voor schades, hij/zij voorzichtiger is om schade te voorkomen.
 

Bedrijven halen goedkoper leasewagen uit buitenland

jeroen   |    |  30 oktober 2006
Reactie: Beste. Hoe kan ik aantonen dat in ons geval wij nogal wat km´s maken in Belgie
 

Nieuw: Escortservice voor zakenvrouwen

Dhr. M.U   |    |  30 oktober 2006
Reactie: Initiatief is prima, ben zelf van mening dat de vrouw geen man aan haar zijde behoeft te hebben bij speciale gelegenheden, ze heeft de hoge functie die ze bekleed aan haar capaciteiten te danken, welke aanvulling is de man in deze, ben van mening dat ze dan beter af is zonder.

Kan alleen maar verkeerd uitpakken, daarnaast ben ik van mening dat de dame net zo serieus moet worden genomen tijdens belangrijke meetings zonder man als met man.



 

Dieren op de werkvloer, een goed idee? (Artikel)

mevrouw m.o. swijtink   |    |  30 oktober 2006
Reactie: Als er ergens gewerkt wordt, dan is het volgens mij wel op een boerderij.
 

Wat te doen om overtuigender over te komen?

mevrouw M.L.T.V. Koot   |    |  30 oktober 2006
Reactie: In jouw verhaal valt me iets op: je schakelt overtuigend overkomen en krachtig optreden als manager, gelijk aan het in je privé-leven 'tegen mensen in te gaan en mijn stem te verheffen'.
Wat is jouw beeld van een manager? En wat betekent het aangaan van een discussie voor jou? Als managen voor jou (bijvoorbeeld) betekent dat je altijd en overal gelijk in moet krijgen, en de ander koste wat kost moet zien te overtuigen, ligt er een behoorlijke lading op je houding als manager.
Sta je open voor discussie en meningen van anderen? Bezit je het vermogen om anderen te laten excelleren en hun plek in te nemen? Ben je manager vanuit natuurlijk leiderschap of manage je vanuit autoritaire uitgangspunten?
Daarnaast stel je dat je eigenlijk een heel rustig persoon bent die graag rustig met mensen overlegt. Kennelijk gaat er iets mis op het moment dat je iets te verklaren hebt, of wanneer je een meer sturende houding aan moet nemen. Dan schakel je, in je privé-leven, over op het 'stem verheffen'. Is dat een effectieve methode? Heb je discussie of heb je dan ruzie? Ga je voor ‘het gelijk’ of voor ‘het geluk” ?
Het is interessant als je eens nagaat wat er met je gebeurt waardoor je die 'stevige' kant van jezelf niet in je werk durft te laten zien. Vraag eens aan mensen uit je privé-omgeving hoe ze jou ervaren in dit soort situaties. Dus: hoe kom je voor jezelf op, hoe kom je over in discussies. Vraag naar het positieve aspect dat mensen daarin herkennen (je kwaliteiten), en vraag of ze vooral ook het negatieve aspect daarin kunnen benoemen (je valkuilen).
Ga hiermee eens aan de slag in je werk. Hoe kijken jouw mensen eigenlijk tegen jou aan? Ik lees dat je feedback van je leidinggevende hebt gekregen die jou niet overtuigend vind overkomen. Wat vinden je mensen eigenlijk van jouw leiderschapsstijl?
Met deze feedback kun je doelgericht, en vanuit je kern, verder gaan met het ontwikkelen van een managementstijl die echt bij jou past en waarin je jezelf geen geweld hoeft aan te doen om iemand te worden die je niet bent.

Ik wens je succes op je weg naar het worden van jezelf als manager!

Loes Koot
 

Administratie fijn excuus voor slecht presterende verkopers?

heer Karel Walg   |    |  30 oktober 2006
Reactie: Wanneer je goed oplet zie je dat in veel organisaties de beste verkopers zich helemaal niet (of heel weinig) bezighouden met hun administratie, daar kraait ook niemand al te hard naar aangezien iemand geld binnenbrengt. Bij minder goede of slechte verkopers wordt er wel op gelet, of om hen te meten, of vanuit de gedachte: ''hij brengt niks binnen en ook zijn admin is niet op orde''. Over het algemeen geldt een redelijk vaste regel: ''Verkopers zijn lui''. Dit geldt voor zowel de goede als de slechte, verkopers hebben geen zin om via ingewikkeld en moeilijk doen aan hun geld te komen (een inhoudelijk vak vereist dit).
 

Wat te doen om overtuigender over te komen?

heer marinus maas   |    |  30 oktober 2006
Reactie: Dit artikel is goed voor een manager. Ik ben zelf bezig aan een blikverruiming als onderhandelaar en mediator. De verschillende stijlen zijn het onderzoek waard.
Het verschil zit hem in het leiden van de situatie of het sturen van het proces door alleen er te zijn en de juiste vragen te stellen.
Het artikel waar ik zojuist kennis van heb genomen is kwalitatief uitstekend.
 

Administratie fijn excuus voor slecht presterende verkopers?

Adrie l'Abée   |    |  30 oktober 2006
Reactie: Uiteraard is administratie niet altijd even leuk voor een echte salesman.
Daarom ben ik het ook wel eens met het artikel.
Neemt niet weg dat als je toch (hoe vervelend ook) je administratie een beetje bij en op orde blijft houden, je je zelf bij klanten ook gemakkelijker voelt, omdat je precies weet waar vorige keer op gesproken is en de klant
er wel vanuit mag gaan dat wat afgesproken is, ook gedaan zal worden.
Bij administratie hoort niet alleen bezoekrapportjes, maar ook het plannen van deze bezoeken en het nabellen van b.v. offertes.
Mij is gebleken dat ik toch iets makkelijker aan mijn bureau zit te bellen dan achter het stuur van de auto in het toch al steeds drukker wordende verkeer.
Dus zoals met alles, is hier ook de volgende regel van toepassing:

Alles met mate en in de juiste verdeling.

 

Dieren op de werkvloer, een goed idee? (Artikel)

heer Manuel Garcia   |    |  30 oktober 2006
Reactie: wanneer er behoefte is naar dieren op de werkvloer is dit een teken dat er op dat plek gebrek is aan goede communicatie, op de werkplek hoor je met je collega's te communiceren en het niet bij de dieren te zoeken waardoor de waarde van het menselijk wezen zal dalen.
 

Manager moet niet té assertief zijn

leenaerts_mark@hotmail.com   |    |  29 oktober 2006
Reactie: Ik ben het volkomen met de heer Vorenkamp eens: er wordt weer eens een gigantische open deur ingetrapt. Een beetje common sense moet toch voldoende zijn om te kunnen conluderen dat een manager die TE assertief is mensen tegen het hoofd kan stoten.

Leuk en aardig hoor, al die onderzoekjes naar te voorspellen variabelen, maar voor wie zijn ze informatief? Niemand? Voor wie worden ze dan nog gehouden? De onderzoekers (hun portemonnee)?
 

Nieuw: Escortservice voor zakenvrouwen

John de Vroede   |    |  28 oktober 2006
Reactie: Dit was er al in het verleden, en dat is geflopt; niet genoeg mannen met klasse en hersens. Succes. Hoop voor jullie dat het aanslaat.

grJohn
 

Communicatie en organisatiecommitment: redenen om te werken

mevrouw Urmie Olivieira   |    |  28 oktober 2006
Reactie: EEn zeer boeiend onderwerp. Ik heb 10 november een thema dag met de dames van het secretariaat en het thema is ook communicatie. Heel erg interessant dus om ook het boek in t elezen.
 

Hoe kom ik van mijn slachtoffergedrag af?

mevrouw N.G.A.M. Grannetia-Coolen   |    |  27 oktober 2006
Reactie: @ Karel vd R,

Ik weet niet wat uw rol is binnen dit systeem, ik zou willen voorstellen dat u informeert bij het 'slachtoffer' naar zijn input. Maak de situatie laagdrempelig en geef aan dat er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in wat hij te melden heeft. Hij kan dichtklappen om diverse redenen. Faalangst, of weerstand tegen de meelopers die geen kans bieden om zijn standpunt te beluisteren, dus waarom moeite doen?
Biedt hem een opening aan, coach de rest van het team ook in het bieden van ruimte aan een ander. Er zijn nl. meerdere wegen naar Rome en heilige waarheden zijn er niet. Maak gebruik van elkaars kracht in een team en daar kan een manager goed in bijsturen of coachen.
U neemt dit gedrag waar tijdens een situatie, plaats een opmerking of dam de enthousiaste 'dominante' persoon een beetje in.Het zou jammer zijn als goed potentieel verloren gaat terwijl de standpunten gelijk zijn.
 
< vorige 2234 2235 2236 2237 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10