zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Bedrijven gebaat bij slaapbeleid

Roy Ristie   |    |  5 december 2006
Reactie: Dit soort zaken worden wel geregeld door de heersende cultuur. Er worden steeds nieuwe inspanningen van werknemers gevraagd. Dat wordt meestal ingegeven door veranderingen die de tijd met zich meebrengt. In ons beperkt denken waarbij belonen en compenseren slechts met meer geld verdienen in verband gebracht wordt, raakt de oplossing verder af.
Presteren heeft ook te maken met de fysieke conditie om dat ook te doen. Rust is geen luxe, maar een voorwaarde om dat te bereiken.
In China, die een culuur heeft die dit soort bassale dingen automatisch regelt, doet de werknemer een dutje als die daar behoefte aan heeft. De productie lijdt er niet onder, omdat er geen misbruik van gemaakt wordt, als dat je cultuur is.
 

Helft personeel had relatie met collega

Eldridge   |    |  5 december 2006
Reactie: Ergens zit er wel een logica in. Je werkt in dezelfde cultuur, dezelfde tijd, dezelfde structuur, met dezelfde doelen en targets voor ogen. Je wordt op den duur meer dan enkel en alleen collega's. En het intieme begint met je hart uitstorten over een onrechtvaardige chef en kan zelfs eindigen in een relatie (al dan niet kort of lang).
Belangrijk is ten alle tijden dat het werk er nooit onder mag lijden en dat beroepsgeheimen dienen te worden gerespecteerd. En voor de rest it's up to them.....
 

Vijf tips om functioneel te liegen

Jan Maasland   |    |  5 december 2006
Reactie: Jos, je bent wel een tikkeltje politiek correct. Tja, om de organisatie niet te beschadigen, maar dat interesseert de gemiddelde medewerker of manager doorgaans toch niet zoveel hoor. Ik heb mensen meegemaakt die (naar later bleek) logen alsof het gedrukt stond en er toch mee wegkwamen, ook toen het uit kwam. En een tip om een leugen niet uit te laten komen is het stellen van de wedervraag: ''Vertrouw je mij niet soms?'' Beproefde methode van vreemdgaande mannen...
 

Feedbackgif! Heb jij er ook last van?

Jos Arets   |    |  5 december 2006
Reactie: Beste Arno,

hartelijk bedankt voor je reactie. Je hebt zonder meer een punt. Het is voor veel mensen moeilijk om met name onprettige of corrigerende feedback op een effectieve manier te benutten voor de eigen ontwikkeling. Je hebt helemaal gelijk als het gaat om de vrijheid van de feedbackontvanger om te doen wat voor hem of haar het beste is. Wel of niet het gedrag aanpassen, wel of niet de feedback benutten voor de eigen ontwikkeling. Daar gaat alleen de feedbackontvanger over en niet de feedbackgever. Dit is een hardnekkig misverstand en kan tot verwarring en cynisme leiden.

Feedbackgif is echter een probleem van een andere orde. Dan zijn de bedoelingen van de feedbackgever negatief en het is goed dat mensen dit onderkennen om op die manier effectiever te (leren) reageren. Want het is goed om je te verweren tegen feedbackgif.
 

Lopen uw stagiaires op sneakers?

W. Bolle   |    |  5 december 2006
Reactie: Ja... om eerlijk te zijn ligt t misschien meer aan die 31% die sneakers niet waarderen dan aan de jongeren..

Zou persoonlijk eerder de voorkeur geven aan een stagiare op sneakers die enthousiast is dan een luilak
op lederen kantoorsloffen.

 

Geld maakt niet gelukkig

Michel Hoetmer   |    |  5 december 2006
Reactie: Geachte heer Arets,

Wilt u nog eventjes naar uw eigen 'feed back' kijken? Deze bavatten nogal wat aannames en het neerbuigende toontje bevalt mij niet erg. Zullen wij het hier maar bij laten?
 

Bedrijven gebaat bij slaapbeleid

mevrouw F.B.M. Meeuwesse   |    |  5 december 2006
Reactie: Ik kan het weer eens zijn met Ad de Beer, nieuw rood aan de macht, jongens, jongens, de betutteltijd gaat weer van start! Ach gut, we werken allemaal zo hard. Wel grappig dat het altijd diegene zijn in loondienst die zo hard werken (voor niks?) en zoveel te klagen hebben, helemaal in het straatje van onze Rooie Ridders. We hebben het allemaal zo slecht, we willen elke dag een aai over onze bol en toegedekt worden als we gaan slapen, het liefst door de ''baas''. Voldoende slaap hebben we allemaal nodig, overmatig drankgebruik bevorderd dit niet, is dit nieuws? Ik geloof ook dat iedereen zelf de keuze heeft waar te werken? Daarom snap ik ook de reactie van L Siepel niet helemaal, je moet namelijk helemaal niks! Dan heb je gewoon de verkeerde baan aangenomen, overigens ben ik blij niet op die operatietafel te hebben gelegen, die bloederige tik om de oren was niet meer dan op zijn plek! Jongens, we zijn er toch zelf bij! Ineens veranderen mensen in willoze, naieve poppenkastpoppen. 1 ding staat als een paal boven water, het midden en klein-bedrijf zal hier de dupe van zijn! De uren dat deze lieve schattige medewerkers hun slaapje moeten doen zal door iemand moeten worden opgevuld. Tja, de ondernemer dus. Die overigens geen CAO, rusturen convenant, adv dagen, vakantiedagen, overwerkregeling, vast maandsalaris, etc, etc heeft. Ondernemers verenigt u tegen het nieuwe virus! Ik zou er Rooie Vlekken van krijgen...
 

Feedbackgif! Heb jij er ook last van?

Arno Rach   |    |  5 december 2006
Reactie: Feedback...sowieso vind ik dit een redelijk moeilijk 'ding'. Bij feedback wordt een persoon op zijn/haar handelen/gedrag aangesproken. Meestal vanuit een negatieve insteek: iets is niet goed, moet beter. We zeggen daarbij vaak dat we niet de persoon bekritiseren, maar het handelen/gedrag e.d. van die persoon. Waar het m.i. steeds bij wrikt is dit laatste. De meeste mensen reageren redelijk 'negatief' (boos tot woest, teleurgesteld tot erg verdrietig, wantrouwig etc). Het blijkt dat gedrag, handelen en persoon/persoonlijkheid niet (goed?) van elkaar te scheiden zijn (de facto of door ons). Ikzelf vraag mij serieus af òf dat ook wel kan: je gedrag, houding, handelen komen m.i. voort uit wie je bent. 'Je doet wat je bent, je bent wat je doet', ietwat rechtlijnig geformuleerd. Uiteraard kunnen en mogen de sociaal wetenschappers en theologen hierover discussieeren. Maar aannemende dat het zo is: hoe kun je dan werkelijk neutraal (tot vriendeljk) feedbacken zonder de persoon 'negatief' te raken, en tegelijkertijd de nagestreefde doelen te halen? Feedbackgif zit 'm dus m.i. niet alleen in de negatieve insteek van de gever, maar is een intrinsiek onderdeel van het feedbacken zoals dat hier in Nederland gehanteerd wordt. Door de 'onlosmakelijkheid' persoon-product; en het daar geen rekening mee houden. Hoewel ik geen antwoord heb, heb ik a.h.w. 'beelden' van hoe feedback gifloos kunnen verlopen: een vriendelijke juf die het product van een scholier bekijkt. Zij ziet waar het 'misging'. Het product analyserende accentueert ze m.n. de positieve kanten. Stimuleert om daarin door te gaan, waarbij ze de mindere aspecten plaatst als elementen die door een vergelijkbare aanpak beter uit de verf zullen komen cq meer tot hun recht zullen komen; waardoor het geheel echt tot z'n recht komt. Ook het handelen/de werkwijze van de scholier wordt 'aangepakt' zoals bij een sportcoach: '':Probeer dit even uit?''(vergelijk: een zwemslag, een bal-aannametechniek, een speelattitude, enzovoorts...) Ik weet niet of ik de beoogde sfeer en techniek goed kan visualiseren en communiceren: het is meer het 'ernaast staan', en het 'samen de kar bewegen'. Mijn metadoel hierbij -intrinsiek!- is het 'heil' van die medemens: als God die net zo liefheeft als mij, wie ben ik dan om niet het mooie, goede, en welgevallige -zoals zelf begeerd/ondervonden- te wensen voor deze? En zou je zelf, als subject van zo'n feedback, ook niet zelf rechtvaardig bejegend willen worden? (naaste liefhebben als jezelf). Excuus voor de uitwijking en uitwijding.
 

Bedrijven gebaat bij slaapbeleid

B. Schouten   |    |  5 december 2006
Reactie: Ergens is het goed dat de werknemer beschermt gaat worden, maar ik vrees dat dit na het roken best wel eens het nieuwe stokpaardje kan worden van een nieuwe regering, in dan kunnen we er vrijwel zeker van zijn dat deze weer net zo doorslaat als bij het rook beleid.

Vr. Gr.

P.S.: persoonlijk ben ik een niet roker
 

Hoog opgeleide werkt veelvuldig over

M. van Halderen   |    |  5 december 2006
Reactie: Het is niet alleen de hoger opgeleiden. Het heeft ook met verbondenheid met het bedrijf te maken en de mentaliteit van de medewerkers. Er zijn velen die er een ''fabrieksmentaliteit'' op na houden en elke 10 mininuten als overwerk noteren. Dus geld is belangrijker voor velen dan een leuke functie hebben. Daarbij speelt leeftijd ook nog een rol. Na de 45 jaar is het al zeer moeilijk om van baan te veranderen.

Succes met jullie onderzoek.
 

Ordertoewijzing psychologisch bepaald

hans   |    |  5 december 2006
Reactie: Ik denk persoonlijk dat er altijd een klik moet zijn tussen beide partijen anders wordt het niks in mij ogen. en ervaar dat zelf ook altijd zelf zo.

 

De X-factor voor verkopers?

Michel Hoetmer   |    |  5 december 2006
Reactie: Beste Ronald,

Helemaal mee eens.

Michel
 

Tien tips om tijdsdruk te lijf te gaan

heer Sjors R.M. Chamboné   |    |  5 december 2006
Reactie: 3 reacties van Ton Bil met reclame voor de firma Meereffect geeft een negatief effect en zeker géén vertrouwen dat meneer Ton daar wat geleerd heeft.
 

Bedrijven gebaat bij slaapbeleid

L Siepel   |    |  5 december 2006
Reactie: Ad de Beer zal wel uit de luxe elite komen die weinig inlevingsvermogen heeft in de mensen voor wie een slaapcode meer dan welkom is. Dan denk ik nog even aan 5 jaar geleden toen ik nog regelmatig 80 uur per week werkte, correctie: moest werken, bij een reistijd van: 13 uur per week.
De bloederige tik om mijn oren omdat ik na 22 uur werken tijdens een operatie in slaap dreigde te vallen staat me nog helder voor de geest.
Op een verzoek tot minder uren volgde ontslag.
Laat die nieuwe aanbevelingen maar komen maar laat ze alstjeblieft niet achter bij de zure garde die alles al weet en voor wie wetenschappelijk bewijs geen intelligentere reactie oproept dan: ja, he he.
 
< vorige 2195 2196 2197 2198 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10