zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Feedbackgif! Heb jij er ook last van?

mevrouw L Vrij   |    |  4 december 2006
Reactie: Je geeft toch altijd feedback vanuit je eigen denkkader/aannamens/overtuiging/mentaal model in de hoop op verbetering?
 

Tien tips om tijdsdruk te lijf te gaan

heer Ton Bil   |    |  4 december 2006
Reactie: Uitstellen = OK !
Prioriteiten stellen = niet OK!
Mailbox dicht = niet OK!

Mijn ervaring is dat alle ''losse tips'' over time management met elkaar conflicteren als het er echt op aankomt. Bijna de hele tijd dus, eigenlijk. Covey heeft geprobeerd een goed systeem te presenteren, dat me in de praktijk toch tegenviel. Het beste time management systeem dat ik tot nu toe ontdekt heb, heet ''Getting Things Done'' van David Allen. In Nederland wordt het gepromoot en getraind door de firma meereffect. Ik heb hun training gedaan en sindsdien heb ik zelfs tijd om...
reacties op managersonline-artikelen te schrijven ;-)
 

Tien tips om tijdsdruk te lijf te gaan

heer Ton Bil   |    |  4 december 2006
Reactie: Mijn ervaring is dat alle ''losse tips'' over time management met elkaar conflicteren als het er echt op aankomt. Bijna de hele tijd dus, eigenlijk. Covey heeft geprobeerd een goed systeem te presenteren, dat me in de praktijk toch tegenviel. Het beste time management systeem dat ik tot nu toe ontdekt heb, heet ''Getting Things Done'' van David Allen. In Nederland wordt het gepromoot en getraind door de firma meereffect. Ik heb hun training gedaan en sindsdien heb ik zelfs tijd om...
reacties op managersonline-artikelen te schrijven ;-)
 

Checklist functioneringsgesprek

heer A Velstra   |    |  4 december 2006
Reactie: Mij valt op dat de reacties tot nu toe vooral vanuit het perspectief van de medewerker denken. Het lijstje met tips is daarentegen vooral bedoeld om de manager te helpen. De manager heeft namelijk hulp nodig om naast de drukke werkzaamheden van elkke dag, toch ook die piekbelasting van de rondes beoordelings en functioneringsgesprekken.

Als de manager voldoende tijd had om de gesprekken goed voor te bereiden zou al veel gewonnen zijn. Het is dan te makkelijk om te stellen -dat ie dan maar tijd moet maken-

Wijzelf en onze klanten winnen veel tijd bij de voorbereiding door een handig instrument te gebruiken.
Door dat te gebruiken verandert een beoordelingsgesprek als vanzelf in een verbetermogelijkheid voor zowel medewerker als onderneming.
 

Mannen staan de ambities van vrouwen in de weg (Artikel)

Marieke   |    |  4 december 2006
Reactie: Het ligt naar mijn idee ook erg aan het bedrijf waar je werkt en aan de mensen die daar aan het roer staan. Zelf heb ik door hard werken (en ja.... harder dan mijn mannelijke collegea) behoorlijk ver kunnen komen. Tenminste... totdat ik een mannelijke baas kreeg die letterlijk vond dat vrouwen niet in een leiding gevende positie horen te zitten en dus alle vrouwelijke managers ontsloeg (de 2 die er waren...)
Gelukkig is het maar 0,01% van de mannelijke managers die zich zo gedraagt maar toch, als vrouw hou je hier wel rekening mee en dit kan het moeilijk maken.
 

De X-factor voor verkopers?

Ronald F.J.M. van Esch   |    |  4 december 2006
Reactie: Alle verkoopcursussen ten spijt moet ik steeds vaker concluderen dat veel verkopers alleen nog maar meer op elkaar gaan lijken. ''Volgens het boekje verkopen''en dan de inkoper natuurlijk ''volgens het boekje reageren'' . Over kusnstmatig gesproken. Na 23 jaar verkoop is en blijft mijn conclusie: vooral luisteren, een relatie opbouwen. Je kunt alleen succesvol langdurig verkopen aan je relaties als je echt met oplossingen komt waar men iets aan heeft.
Ken dus je producten en weet waar je er problemen mee kunt oplossen.

 

Bellende stagiair bron ergernis

heer Ron Tournier   |    |  4 december 2006
Reactie: Meestal onstaat ergernis omdat er nooit echt gepraat wordt met deze mensen. Mensen die het overigens zelf heel belangrijk vinden om onderling met elkaar in contact te blijven (door te bellen en sms'n) Communiceren is volgens mij hierin de enige juiste oplossing. En als ze om 17:00 uur naar huis gaan? Ach dat is toch het einde van de werktijd? Mensen die doorwerken kan je waarderen, maar niet door de stiptere iets te verwijten.
 

Tien manieren om werknemers harder te laten lopen

Jan R. de Jong   |    |  4 december 2006
Reactie: ''Dat zouden meer mensen moeten gaan doen'', dan zag de eigen omgeving, neen de wereld, er vast beter uit. Geloven in elkaar bindt en geeft vertrouwen, maar vergis je niet - ''het kost ook wat''.
 

Ook directie steeds minder betrokken

N. Dragt   |    |  3 december 2006
Reactie: @Wil:

Waar baseer jij je op, dat je tot de conclusie komt:
''Wat een slap ge*%$.''

En welke ''iedereen'' weet hoe de wereld er vandaag uitziet? Hoe kan die ''iedereen'' weten hoe de wereld er vandaag uitziet?

En hoe ziet die wereld er vandaag dan uit?

En hoe kan het dan, dat ondernemen de wereld te vaak niet in het voordeel van iedereen en nog vaker niet in het voordeel van de ondernemer verandert? Om de werkweken van tachtig uur en meer maar eens te noemen, zodat de meeste directeuren hun kinderen alleen in het weekend op zondagochtend kunnen zien. En de meeste directeuren alleen kinderen kunnen hebben omdat hun vrouw niet werkt.

En hoe kom je tot de conclusie, dat we nog niet begonnen zijn?
 

Bellende stagiair bron ergernis

Frank van Marwijk   |    |  3 december 2006
Reactie: Nieuwsgierig als ik ben, heb ik het genoemde boekje laten komen. Het is een op de doelgroep afgestemd boekje dat bedoeld is om stagiaires goed voor te bereiden op hun eerste stagedag. Het boekje geeft adviezen over looks, gedrag en een professionele houding op de stageplek. Het is geschreven in populistische taal. Het bevat veel beeldmateriaal, voorbeelden en invuloefeningen om de doelgroep aan te spreken. Lees meer hierover op:

http://www.managersonline.nl/index.php?section=weblog&action=show&id=127
 

Ook directie steeds minder betrokken

Wil   |    |  3 december 2006
Reactie: wat een slap ge*%$. Iedereen weet hoe de wereld er vandaag uitziet. Hij/zij die onderneemt verandert de wereld. Wanneer begint U?
 

Mannen staan de ambities van vrouwen in de weg (Artikel)

E. Bakker/ bakkersbrains   |    |  3 december 2006
Reactie: Ik ben van mening dat echte kwaliteit altijd boven komt drijven. Denk ook dat vrouwen het net zo goed zo niet beter kunnen dan mannen. Denk wel dat dit vaak situationeel gebonden is.
 

Ordertoewijzing psychologisch bepaald

Jay Stone   |    |  2 december 2006
Reactie: How about de functionaliteit van een product? Heeft de klant dat nodig? Is dat óók gunnen, of gewoon je huiswerk goed doen van tevoren?
 

Leiderschapsstijl afhankelijk van motivatie

heer F Schophuizen   |    |  2 december 2006
Reactie: Ik denk dat je met hetzelfde gemak een model kunt opzetten waarin leiderschap gedreven wordt door:

- Idealisme
- Vergroting van kennis
- Expressie

Door een artikel te schrijven waarin macht en status als dominante factoren worden benadrukt, krijg je mijn inziens een soort self-fulfilling prophesy. Dat is jammer omdat het merendeel van de (wereld)bevolking draait op intermenselijke relaties. Niet voor niks hebben netwerken en lobbying een belangrijk invloed op de deals die gesloten worden. Wie is daarin het meest succesvol? Degene die de meeste anderen achter zich weet te scharen.
 
< vorige 2197 2198 2199 2200 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10