zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Speeddaten nieuwe wervingshype

Vrijens E.M.C.   |    |  6 maart 2007
Reactie: Wat ik leuk vind m.b.t. het onderwerp speed-dating is dat me meteen het artikel ''Talent verdwijnt via achterdeur'' in mijn achterhoofd schiet. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om het meubilair aan de kant te willen zetten, want P&O is al duur genoeg.
 

Leider wordt geboren, niet gemaakt

Vrijens E.M.C.   |    |  6 maart 2007
Reactie: Ik vind dit een super artikel. Print het uit en hang het op je kantoor op. Zie je meteen hoe je superieur erover denkt. Welke ''manager'' was nog eens zeer positief over het VOC-tijdperk. Waarschijnlijk vroeggeboren?
 

Europeanen werken minder, maar ervaren meer stress

Armand ten Voorde   |    |  6 maart 2007
Reactie: Of ik kijk heel erg scheel, of jullie hebben de verkeerde kolommen uit het onderzoek gelezen. Niet de Roemenen, maar de Turken zijn het minst tevreden. En het gaat over tevredenheid over de werkomstandigheden, niet over de baan an sich. Het EU-gemiddelde is bij mijn weten 82.3%, de door jullie genoemde 60 procent vind ik nergens terug.

Wat de stresscijfers betreft hebben jullie helemaal in de verkeerde kolom gekeken (nogmaals, als ik me niet vergis). De Zweden zijn niet het meest gestresst, maar kennen het hoogste werktempo (niet hetzelfde). De stresscijfers gaan over het feit of werk de gezondheid beïnvloed en zo ja hoe. Waar het werk resulteert in stressgevoelens scoren de Grieken het hoogst, 55% van hen geeft aan stressklachten te hebben door het werk. Het gemiddelde ligt op 22,3% en Nederland doet het goed met 16,2%
 

Leider wordt geboren, niet gemaakt

heer B.P.M. Langer   |    |  6 maart 2007
Reactie: Dit verhaal is allemaal leuk en aardig, maar is weer zo'n voorbeeld waarin een specifieke werkelijkheid wordt toegepast op een enkel persoon. Als dit een andere man geweest zou zijn met een andere persoonlijkheid zou hij misschien ook wel gekomen zijn tot hetzelfde resultaat, maar op een andere manier. Zijn werkelijkheid c.q. ervaring wordt dan toch ook vervolgens weer op een andere manier gebracht. Ik wil hiermee maar zeggen dat werkelijkheid en waarheid relatief is en vooral persoonsafhankelijk.
 

Zakelijk rij ik al jaren hetzelfde automerk (Artikel)

heer WJ Bolle   |    |  6 maart 2007
Reactie: Het comfort, rijplezier, betrouwbaarheid en uitstraling
heeft een aardige invloed op alles...

Groeten,

William
 

Liever (g)een training I

Joost Soetens   |    |  6 maart 2007
Reactie: Mee eens ........ en

- sociale (v)aardigheden zijn net zo, zo niet belangrijker. Geldt ook voor de manager van de manager, zie Servant leadership (www.servantleadershipcenter.net)

- teamwork betekent ook teambuilding/training, bijvoorbeeld met www.pawo.nl

- en uiteindelijk www.howtobehappy.nl of www.reliflex.nl .

Een fijne dag toegewenst!

Met vriendelijke groet,

Joost Soetens



 

Speeddaten nieuwe wervingshype

Jan   |    |  6 maart 2007
Reactie: Volgens mij deed Carp* dit al jaren geleden....
 

Leider wordt geboren, niet gemaakt

Janneke van den Bos   |    |  6 maart 2007
Reactie: Ik onderschrijf dit stuk met heel mijn hart.

Hoe ik mijn medewerkers ook bijscholing geef, het echte leiderschap heb je of heb je niet.
Het is een bepaalde overtuiging die iemand van zichzelf heeft en dit brengt hij/zij zonder daar moeite voor te hoeven doen over op de mensen om zich heen.

 

Leider wordt geboren, niet gemaakt

heer F. Bogaarts   |    |  6 maart 2007
Reactie: Arrogantie ten top, goede resultaten daargelaten. Een plas spa reine in het gezicht zou de heer Votron goed doen.
 

Leider wordt geboren, niet gemaakt

mark leenaerts   |    |  6 maart 2007
Reactie: Nonsens. Leiderschap is wel degelijk aan te leren, en dat weet de heer Votron, getuige zijn eigen uitspraken:

''Sterke leiders kunnen hele organisaties achter zich krijgen... Hun sterkste wapen is communicatie''

Communicatieve vaardigheden zijn wel degelijk aan te leren. Het is te leren hoe je mensen achter je plannen kan scharen, door middel van overtuigingskracht en 'charisma'.

Het is absoluut zo dat sommigen eerder dan anderen de juiste communicatie-stijl zullen oppikken, maar betekent nog niet dat leiderschap volledig ''in de genen zit''.
 

Speeddaten nieuwe wervingshype

Rob Kruijer   |    |  6 maart 2007
Reactie: '' De Brabantse politie deed het gewoon op kantoor, Tempoteam in een café'',,,''gesprekken van een paar minuten'' Mensen moeten dus 1 uur rijden voor een gesprek van 3 minuten. Het is een kandidaten markt, werk genoeg en anno 2007 is het toch mogelijk om gewoon een vdo gesprek te houden via de pc bijvoorbeeld? Diverse bedrijven hebben hun eigen IM systeem, vdo conf systeem etc. Dat scheelt iedereen veel tijd, ontlast het mileu, bespaart reiskosten etc. EN het is toch maar een eerste indruk voor beide partijen. De tweede ronde zal vis a vis moeten gebeuren. Wie weet wordt ''vdo speeddating'' de nieuwe hype. Werkgevers, wordt eens wat moderner in dit proces.

Succes allen die hier aan gaan deelnemen.
Groet.
 

Zakelijk rij ik al jaren hetzelfde automerk (Artikel)

heer H Beekman   |    |  6 maart 2007
Reactie: kwaliteit van de dealer is hierbij doorslaggevend
 

Zeven overtuigingszonden

Michel Hoetmer   |    |  6 maart 2007
Reactie: Rob en Robert verwoorden het fraai. Het is vaak ons enthousiasme dat met ons op de loop gaat. Overkomt mij ook nog regelmatig.

Beste Ronny, het artikel gaat natuurlijk over dingen die mensen in het algemeen 'verkeerd doen'. Per individu ligt het natuurlijk vaak net weer iets anders.

Eigenlijk weten wij deze dingen vaak wel. De vraag blijft dan: ''waarom doen wijk het niet?''
 

Liever (g)een training I

heer Geo van Dam   |    |  6 maart 2007
Reactie: 
Beste Jos,
helemaal mee eens. Ik zou nog verder willen gaan.... Als je mensen echt wilt laten groeien en zich zelf (!) laten ontwikkelen moet je verder gaan dan gedrag en competenties. Dan moet je op attitude niveau aangrijpen. Dan pas gebeurt er echt iets met mensen...En dat is vaak een kwestie van afleren in plaats van bijleren. Niet meer van hetzelfde doen maar minder doen en fundamenteel anders.
Vaak zitten mensen zichzelf in de weg door hun eigen belemmerende overtuigingen. Een voorbeeld: onze trainingen beginnen altijd met een basis waarin we met deelnemers gaan sporten (tennis, squash of golf). Wij krijgen regelmatig mensen op onze trainingen die zeggen dat ze geen balgevoel hebben. Ze noemen zichzelf zelfs a-motorisch....Hun gedrag vertoont ook die kenmerken. En ze komen soms met tegenzin naar de training. Is het daarmee klaar ? Nee juist niet. Door actief met onze aanpak aan de slag te gaan merken ze gedurende die dag dat ze wel degelijk snel kunnen leren, beter presteren en ook plezier hebben. Na een dag is die negatieve overtuiging er niet meer en daarmee hun zelfbeeld sterk verbeterd. Bij die deelnemer rijst vervolgende de vraag: als dat zo werkt bij sport hoe gaat dat dan bij presenteren, verkopen, leiderschap e.d.? Daar werkt het exact hetzelfde...Kortom, ik zou je credo ''Liever (g)een training'' willen doortrekken naar ''beter afleren dan bijleren''...
Geo van Dam, www.effeqt.nl

 
< vorige 2105 2106 2107 2108 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10