zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tien preventieve fraudemaatregelen

A Stuijt   |    |  28 november 2007
Reactie: ''Ga uit van vertrouwen en beloon vertrouwen, maar corrigeer scherp op ''normafwijking'' (in gesprekken bij de koffieautomaat). Geef voorbeeldgedrag. Pas daarna ongeveer die regels - al dan niet tien - toe.
Betrouwbaar mensen in dienst nemen, is ietje beter als beleid dan ''neem betrouwbare mensen in dienst''. Begin met zelf betrouwbaar te zijn (wees rolmodel), straal dat uit in elke fase van de sollicitatieprocedure. Maar betrouwbaar HOUDEN is de echte opgave - zoals ook wel een beetje blijkt uit dit willekeurige rijteje van ''10 regels''.
 

Nieuw: Escortservice voor zakenvrouwen

chiel35   |    |  28 november 2007
Reactie: Mijn naam is Chiel, 35 jaar woonachtig in de omgeving Almaar en bied me aan voor dames die op zoek zijn naar mannelijke begeleiding voor onder andere een leuke dag/avond en in het gezelschap willen zijn van een stijlvolle man voor het uitvoeren van representatieve (zakelijke) taken.

Een afspraak kan gemaakt worden voor de volgende gelegenheden:

Avondje uit
Personal Assistent
Barbecues
Personeelsfeesten
Ballet
Polo
Bedrijfsevenementen
Premières
Beursbezoeken
Privé evenementen
Bioscoopbezoeken
Publieke evenementen
Businessbegeleiding
Reispartners
Communiefeesten
Restaurant bezoeken
Concerten
Seminaries
Congressen
Shopping
Dance evenementen
Sport evenementen
Diner dates
Stedenbezoeken
Evenementen
Tennis
Exposities
Tentoonstellingen
Gala Diners
Theaterbezoeken
Geboortefeesten
Trouwfeesten
Gezelschap
Tuinfeesten
Golf
Uitvaarten
Huwelijksfeesten
Managementbegeleiding
Verjaardagen
Media evenementen
VIP begeleiding
Modeshows
Voetbal
Museumbezoeken
Winkelen
Musicals
Wijnproeverijen
Openingen
Opera's
...


Neem gerust contact met me op voor eventuele vragen.

met vriendelijke groet Chiel
 

Veroordelingsgesprek.

Albert   |    |  27 november 2007
Reactie: Beste Nitram,
Ik zie dat je uit ervaring spreekt. De oplossing ligt in het gezamelijkheid en de wil om samen een oplossing te creeren. Gelukkig dat de OR toen bij jou wel allert was. Dat maakt het minder complex.
 

De tien geboden van het incassorecht

Michel Hoetmer   |    |  27 november 2007
Reactie: Goed artikel. Uit sommige reacties blijkt dat men zaken heeft gedaan met partijen waarmee ze wellicht beter niet in zee hadden moeten gaan.

Vraag dus altijd voordat je een contract afsluit informatie op bij bv. Graydon of Dun & Bradstreet. Toegegeven zoiets kost wel wat geld, maar dan weet je meteen veel meer van het betalingsgedrag, verleden (al eens bij een faillissement betrokken geweest?) en de kredietwaardigheid. Want inderdaad kun je van een kale kip niks plukken, zelfs niet met een dijk van een advocaat!
 

De tien geboden van het incassorecht

M. Willems   |    |  27 november 2007
Reactie: Het brandde mij óók al op de lippen.....
 

De tien geboden van het incassorecht

jdp Bekkering   |    |  27 november 2007
Reactie: Heeft heer Fekken niet meer zinnigs te melden dan hetgeen hij doet? Opegesloten gemist?
 

Veroordelingsgesprek.

Nitram Snomis   |    |  27 november 2007
Reactie: Beste Albert,

Ik heb een dergelijke situatie meegemaakt. Ik herken me volledig in de situatie. Gelukkig was bij de OR er toen wel. Belangrijk is om in je zelf te blijven geloven. Betreft de verrassing. Dat kan niet. Zowel de coach of leidinggevende heeft de plicht degene die beoordeelt wordt op een hoger nivo te brengen. Als er nooit iets gemeld is dan veroordeelt de leidinggevende eigenlijk ook zichzelf. Belangrijk is dat er vaste momenten moeten zijn waarin er gecoached wordt. Nadien was mijn aanpak elke maand een coachingsgesprek waarin vermeldt werd wat goed en niet goed was en welke gezamelijke maatregel werd genomen om dit Ok te maken. Ook de coach heeft hierin duidelijk een verantwoordelijkheid. Het moet gaan om continu verbeteren. Als de leidinggevende dan eerlijk is dan komen ook zijn of haar beperkingen aan de orde. Als er gezamelijk wordt gewerkt om die te verbeteren dan hou je het lang met elkaar vol.
 

Tattoo vermindert kans op werk

Ron   |    |  27 november 2007
Reactie: Verbazingwekkend al de reactie van voor- en tegenstanders.
Je bepaalt zelf wat je met je lichaam doet, andere bepalen of ze het wel of niet mooi genoeg vinden binnen hun bedrijf.
Ieder mens is verantwoordelijke voor zijn keuzes, maar sommige mensen hebben niets te kiezen, maar worden met een handicap geboren.
Door deze groep in deze discussie te betrekken, ga je in mijn ogen wel erg ver.
Het is bekend dat werkgevers moeizaam deze groep in dienst nemen, mensen die zelf de keus maken, moeten niet hun keuze opdringen aan anderen en niet klagen, wanneer ze daar voor- of nadeel van hebben.
 

Ook wij doen concessies aan onze vacature-eisen

An Oniem   |    |  27 november 2007
Reactie: Het is ook opvallend om te zien, dat mensen die misschien niet aan alle eisen voldoen, maar wel over het gewenste niveau beschikken, leergierig zijn en hard werken, liever worden afgewezen. De afgelopen maanden is dat bij mij regelmatig voorgekomen. Ik heb zelf geopperd om het dan als proef tijdelijk met mij te proberen, zoals R ook enigszins suggereert. Liever laat men een vacature maandenlang openstaan.
 

Tien trends in de ICT voor 2008

Sander Heutink   |    |  27 november 2007
Reactie: Lang leve de ‘hier en nu’ CIO en ICT-manager!

Uit het onderzoek valt op te maken dat de helft van de ondervraagde CIO’s en ICT-managers geen ruimte voor ICT innovaties heeft. Wel staat de interne bedrijfsinnovatie hoog op de agenda. Tot overmaat van ramp voelt de meerderheid van de CIO's en ICT managers zich verantwoordelijk voor de ondersteuning van de bedrijfsinnovatie. Zij gaan zelfs op de stoel van het management van bedrijfsvoering zitten door verantwoordelijkheid te nemen voor business architecten. De ‘hier en nu’ CIO’s en ICT managers hollen mee in de vaart der volkeren en bekommeren zich niet over ICT innovatie, blijkt uit het onderzoek.

Als je gaat vissen kun je beter eerst een net knopen!

Twee megatrends ‘globalisering’ en ‘individualisering’ zijn al een tijd actief waarneembaar.
Heeft de ‘hier en nu’ CIO en/of ICT manager wel eens stilgestaan bij deze trends?
Heeft de ‘hier en nu’ CIO en/of ICT manager zich wel eens afgevraagd hoe de ICT deze trends voor de organisatie gaat ondersteunen?
Is handhaven van de ‘hier en nu’ client/server ICT-systemen het antwoord op de toekomst?

Nu is de wereld ‘plat’ geworden door Internet en ‘communicatie’ is de rode draad van organisatie. In deze wereld speelt IP technologie en ‘Peer to Peer’ architectuur een beslissende rol.

Individualisering betekent ook verantwoordelijkheid op de werkvloer leggen en hierop vertrouwen.

Waarom starre bedrijfsprocessen in beeld brengen als de dynamiek van markt of omgeving juist appelleert aan organisatorische flexibiliteit?
Bedrijfsprocessen zijn star en intelligente mensen zijn flexibel. Reken af op het resultaat, de waarde creatie van organisatie. Een beeld van het bedrijfsproces is dan ondergeschikt. Er zijn veel eenvoudiger oplossingen denkbaar om processen dynamisch in te richten en transparant te maken.

Helaas valt uit de studie te constateren dat er nog maar weinig CIO’s en ICT managers zijn, die af willen van kostbare en moeilijk beheersbare applicatiepakketten.

Het wordt tijd voor een strategische herbezinning op de ‘hier en nu’ cultuur van ICT verantwoordelijken!

Sander Heutink
 

De tien geboden van het incassorecht

H.E. Fekken   |    |  27 november 2007
Reactie: voorkomen schrijf je zo, en gesuggereerd alsvolgt. Voordat iemand dit nog serieus neemt!
 

Vijf kenmerken die een leider goed maken – en dus hard

Aruhté   |    |  27 november 2007
Reactie: Deze aardige schrijfwijze zegt het eigenlijk heel goed: Een duurzame manager is hardt en heeft professionele nabijheid.
 

Tattoo vermindert kans op werk

Edwin   |    |  27 november 2007
Reactie: Avdh, zoals u zelf aangeeft kies je voor een piercing of tattoo, de andere verschillen zijn geen keuzes en ik ben het ook met u eens dat daarop niet geselecteerd zal moeten worden. Maar zodra je de keuze maakt voor een piercing of tattoo die zichtbaar is vind ik het terecht dat je de kans heb bij bepaalde ondernemingen dat je daarop niet als representatief gezien kan worden.

 

Veroordelingsgesprek.

Albert   |    |  27 november 2007
Reactie: Beste Lia,

Je trekt een juiste conclusie. Managers horen hun straatje elke dag te vegen. Dan hoeven ze ook geen case op te bouwen. Zodra je iets waarneemt spreek je dat met de ander uit.
Zo blijft de werksfeer goed. Je constatering, over het wervelende ego is precies in de roos.
 
< vorige 1804 1805 1806 1807 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10