zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Alcohol goed voor carrière

BJ   |    |  2 januari 2008
Reactie: Een bijzondere reactie van Emma Kant (sic).

1) het citaat is niet van Kant (!) maar van Goethe (uit: Natur und Kunst in Was wir bringen (1802))

2) Dat 'neutje vooraf' en daarna(?) zal e.e.a. verdund hebben in herinnering en waarneming....

BJ
 

Top tien goede voornemens van werkend Nederland

walk4water   |    |  1 januari 2008
Reactie: Tip voor een goed voornemen.
Loop of ren mee!

Op zaterdag 29 maart 2008 wordt voor de 2e keer het wandel- en hardloopevenement Walk4Water georganiseerd. Walk4Water is een sponsorloop voor water op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen en een initiatief van de hulporganisatie ZOA-Vluchtelingenzorg. Tijdens de tocht over de dijk dragen de deelnemers een jerrycan met water en ervaren zo zelf hoe het is om kilometers te moeten lopen voor water. Voor deze sportieve prestatie laten de deelnemers zich sponsoren. Dit jaar wordt geld ingezameld voor een project in Uganda. Kijk voor meer informatie ook op www.walk4water.nl
 

Niet zoenen graag!

E. Luttikhuisen   |    |  1 januari 2008
Reactie: Echt vreselijk als ik zulke berichten lees. Waar moet het naar toe in Nederland. Het is hier al zou koud en kil. Laten we elkaar alstublieft wat meer warmte en genegenheid geven. En zeg anders gewoon dat je liever geen ''lief bedoelde kusjes'' wilt ontvangen!

Dikke XXX, liefs Erick
 

Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen

vera   |    |  1 januari 2008
Reactie: Alle voertuigen met meer dan twee wielen heeft last van de file. Waarom word het fietsen en/of brommer rijden niet beter gepromoot.
Waarom krijg ik meer reiskosten vergoeding als ik met de auto gaat en als ik op de fiets komt minder of soms niets.
 

Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen

Ad Beer   |    |  31 december 2007
Reactie: Alleen een beperkt aantal ambtenaren is 36 of minder uur aanwezig op kantoor. In het bedrijfsleven werkt iedereen gewoon minstens 40 uur en wordt dat door ADV gecompenseerd.
ADV afschaffen of ambtenaren weer 40 uur laten werken zorgt er echt niet voor dat er minder mensen onderweg zijn. De ambtenaren hebben zo weer een stuk of wat procedures waardoor ze weer meer mensen nodig hebben toch?
Nee, dat lost het probleem echt niet op.

De maatregelen in België zijn echt geweldig, probeer maar eens om rond 9.00 uur 's morgens van Breda naar Antwerpen te rijden.
 

Soepeler ontslagrecht voorlopig van de baan

Jose Michael   |    |  31 december 2007
Reactie: Ik ben het helemaal met mijnheer van der Maaten eens. Eindelijk eens iemand die over de grenzen heen wil kijken.

Jose Michael
 

Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen

arvel   |    |  31 december 2007
Reactie: Beste Ad,
Volgens mij geef ik juist aan dat er nog maar zo weinig mensen 40 uur werken en pleit ik er voor om daar weer volledig naar terug te gaan. Dat levert immers 5 tot 10% minder filerijders in Nederland op. het valt dus wel mee met die deuk in mijn redeneren.

Jazeker, die mensen rijden dan in het buitenland. Zoals Duitsland Frankrijk en Belgie.

Ik ben het met je eens dat in Duitsland (en ook in Frankrijk) een belangrijk deel van de files -juist in de vakantieperiodes- wordt veroorzaakt door automobilisten uit Nederland die niet gewend zijn aan:
1) De andere snelheden en dus in je spiegels kijken
2) Het rijden met een caravan achter de personenauto. (liefst met 130 km per uur op de linkerbaan en dan verbaasd kijken als dat ding is gaan stuiteren)

Ik vind het niet zo erg als de Belgische overheid reaktief maatregelen neemt, zolang het maar goede maatregelen zijn.
 

Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen

Ad de Beer   |    |  31 december 2007
Reactie: @Arvel
dat is nu wat ik bedoel met rechtlijnig denken! In de vakantie gaan 10% minder mensen naar hun werk, dus als we 10% minder mensen laten werken dan zijn we er.
Op de eerste plaats werkt slechts een klein deel van de mensen gewoon 40 uur, dus daar zit de eerste deuk in je redenatie.
Daarnaast zijn er in de vakantie veel mensen in het buitenland, die zitten dan hier niet op de weg en dan bedoel ik met name de hoofdveroorzakers van de files, namelijk de mensen die, bang als ze zijn, te langzaam rijden.
In België mag je op bepaalde stukken geen cruisecontrol gebruiken omdat daar een paar zeer ernstige ongelukken zijn gebeurd die men wijt aan de cruisecontrol en het gebrek aan concentratie. Het is een geval van de put dempen en reactief beleid, zonder echt naar de oorzaak te zoeken, dus typisch overheidsdenken.
Een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens zal wel helpen, maar alleen als in combinatie daarmee het rijden met 90 tot 100 op de linkerbaan ook verboden wordt.
Kijk maar in Duitsland, daar zijn relatief weinig files, waarom? Omdat je daar gewoon lekker door mag rijden. Files ontstaan daar pas in de vakanties als die nederlanders met 100 op de linkerbaan de boel op zitten te houden. De Duitsers zien dat NL niet voor niets als Nur Links en Nur Langsam.
Maar ja, deze oplossing is politiek niet correct en al weet de overheid dat dit het probleem oplost en dat daarmee de vervuiling ook nog eens met 13% afneemt (onderzoek V&W met embargo van de minister) ze houden het angstvallig geheim omdat de oplossing politiek niet correct is.
En dat is dus het hoofdprobleem, de overheid met haar dogma's
 

Hoe wordt u een charismatische leider?

Ad Beer   |    |  31 december 2007
Reactie: @ de heer (mevrouw) Nijpels.
U verwart charisma met talent. Nu zijn er mensen die van beide zaken last hebben, maar we mogen ze niet verwarren.
En Cruyff zou nooit lang bij Heracles hebben gevoetbald, de club zou hem snel verkocht hebben om aan geld te komen lijkt me.
Cruyff gebruikt nu zijn andere talent, orakelen, om aan geld te komen, maar echt charisma heeft hij niet, dit in tegenstelling tot Ghandy.
 

Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen

Marcel   |    |  31 december 2007
Reactie: Geen enkele politieke partij is in de afgelopen 20 - 30 jaar op landelijke niveau in staat geweest om zinnige dingen te doen op het gebied van - openbaar- vervoer. Dus ook niet in de periodes dat er geen linkse partijen in de regering zaten. Op lokaal niveau zijn er al wel wat successen met al dan niet gratis openbaar vervoer. Maar dat is tot nu toe onvoldoende om interregionaal verkeer op te vangen. Ik blijf bij mijn stelling dat de top 200 bedrijven in Nederland minder interregionale reorganisaties en verhuisbewegingen zou moeten maken om mensen ''op natuurlijke wijze'' af te laten vloeien en externen dichter bij huis aan te nemen.
 

Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen

arvel   |    |  31 december 2007
Reactie: OK, laten we het eens over oplossingen hebben.
Werkgevers en Werknemers (en hun vertegenwoordigers)
Er zijn geen files in vakantietijd. Zowel tijdens de zomervakantie als in de overige korte voorjaar-, crocus-, herfst- en kerstvakanties zijn er nauwelijks files.
Nu begrijp ik dat in die periodes er slechts tussen 5% en 10% minder mensen naar hun werk gaan. (De kerstvakantie is natuurlijk een veel hoger percentage, afhankelijk van de gebroken week)
In de afgelopen jaren zijn de werkweken in veel bedrijven van 40 uur gedaald met 5% naar 38 uur en in een deel van de bedrijven, overheidsinstellingen zelfs met 10% naar 36 uur.

Die overeenkomst in percentages brengen me tot de gedachte dat we helemaal geen files meer zullen hebben als iedereen weer gewoon 40 uur gaat werken.

Dat betekent natuurlijk wel dat er dan een aantal mensen tijdelijk zonder baan komt te zitten.
Tijdelijk, want over een paar jaar is de vergrijzing echt op gang gekomen en zijn er weer volop goede banen. Dankzij de besparing op nu overbodig geworden investeringen in asfalt en andere wegen, kunnen deze mensen een goede uitkering krijgen.

Transporteurs.
Zij vormen een hele belangrijke groep op de weg. Er zijn veel goede chauffeurs, maar helaas heb je voor een file maar een enkele slechte nodig. De laatste tijd word me in de file regelmatig verteld dat er een gekantelde vrachtauto zorgt voor enorme vertragingen.
Het valt me op dat dit vaker en vaker voorkomt.
En ik vermoed dat een belangrijke oorzaak ligt in het onverstandig gebruik van cruise control door vrachtwagenchauffeurs. Als die dan te snel op een klaverblad afkomen, is er geen houden meer aan. In Belgie is het gebruik van cruise control al verboden.
Ook heb ik de indruk dat de toevloed van minder goed opgeleide chauffeurs uit de nieuwe EU lidstaten dit probleem nog vergroot. Wie onderzoekt dit...
Een initiatief van toenmalig minister Peijs (schuif ze maar van het talud) werd enigszins lacherig weggehoond.
Toch lijkt het me een goed begin. Misschien moeten we het zelfs uitbreiden met het verbeurd verklaren van vrachtauto en lading en het verbod om gedurende een jaar op een vrachtauto te rijden. Dit uiteraard totdat en tenzij bewezen is dat het geen chauffeursfout was.

Het buitenland.
In Belgie is gebruik van de cruisecontrol door vrachtwagens verboden. Dit voorkomt kop-staart botsingen op de wegen naar en van Antwerpen. Dit voorkomt ook gekantelde vrachtwagens die de toeritten naar een klaverblad blokkeren.
In Belgie is inhalen door Vrachtwagens per 1 janauari 2008 verboden. Dit geeft een capaciteitsvegroting van ca 13%, want personenauto's mogen nu eenmaal harder.
 

Bang voor burn-out? Mediteer!

FP Slagter   |    |  31 december 2007
Reactie: Ook zaken als meditatie en religiositeit worden uitgeknepen als een citroen. Eerst het zuur dan het zoet?
Op het moment dat vormen van meditatie en aandacht voor religiositeit hypes worden en worden vercommercialiseerd, leidt dit m.i. tot beloftes die niet kunnen worden waargemaakt.
Ook ik ken mensen die teleurgesteld hebben moeten ontdekken dat het volgen van een hype niet leidt tot het nirwana.
Het leren van momenten van zelfreflectie, door middel van individuele meditatie, boswandeling, een goed 1 op 1 gesprek, luisteren naar klassieke muziek, aandacht voor mijn dierbaren en een mate van zelfrelativering in materiele en immateriele zin, levert mij meer op dan (alweer) een cursus (groeps)meditatie. En niet te vergeten een goed onderhouden lichaam.
Ik probeer hierbij ook mijn eigen angsten en onzekerheden onder ogen te zien en keuzes hierin te maken.

Een inspirerend en liefdevol 2008 toegewenst...
 

Europese manager gelooft dat aarde nog te redden is

G.S.Lens   |    |  31 december 2007
Reactie: De hoeveelheid CO2 is in 150 jaar met bijna 30% toegenomen. Van 270 ppm naar 350 ppm. Dat lijkt heel veel.
Keer het eens om; 270 ppm CO2 wil zeggen 999730 ppm zijn geen CO2. Bij 350 ppm worden dat 999650 ppm. Dus de hoeveelheid ppm anders dan CO2 is afgenomen met 0,0019%. Zou hier een katastrofale klimaatverandering uit kunnen voortkomen? Het belangrijkste broeikasgas is waterdamp. Dit bepaalt voor 65 tot 95% het broeikaseffect. Dit wordt bij de berekeningen vrijwel altijd veronachtzaamd. Mensen hebben in ieder geval geen invloed op de hoeveelheid waterdamp.
De klimaatverandering is van een orde waar mensen geen invloed op hebben.
 

Werkgevers willen autogebruik ontmoedigen

G Verhagen   |    |  31 december 2007
Reactie: Opsommen van hetgeen juist allemaal verkeerd is, niet kan, onmogelijk uitvoerbaar is, en vooral wat een ander verkeerd doet, is niet moeilijk. Toegevoegde waarde, nihil. Rechts, links, midden en meer van dat soort hokjes duwerij: er zijn er zoveel voor u geweest. Uiteindelijk begint het allemaal bij het individu zelf. Kansen benutten en kosten laag houden. Als individu initiatieven nemen en draagvlak krijgen.
En ja Ron, je hebt gelijk als je aangeeft dat Belgie vooruitstrevender is dan wij. Maar wij in Nederland komen ook op gang. Op dit moment komen de meeste aanvragen uit Belgie. Wij in Nederland willen wel maar durven niet echt, heb ik het idee. Daar ligt naar mijn mening het probleem. ''Ja maar denk je dat het werkt dan?, Wat doet die ander? Als hij het doet doe ik mee?'' Zo zie je, ik bega dezelfde fout en verval in opsommingen van dingen die niet werken. Excuus. Nieuwe dingen willen oppakken die niet al te veel moeite kosten en vooral weinig geld kosten: zo stom is dat toch niet!
 
< vorige 1779 1780 1781 1782 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10