zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Leaserijder mijdt spits nu al

Frederik Fluweel   |    |  4 januari 2008
Reactie: Overduidelijk moet je ergens beginnen om de filedruk te verminderen. De 126.000 leaseauto's levert uiteraard nauwelijks enig voordeel.
M.I. moet niet alleen de auto's van een leasmij gestimuleerd worden om de files te vermijden maar juist alle bedrijfsvoertuigen. Maak deze categorie als speerpunt voor filemijden.
Zolang er bovendien geen alternatief is voor woon-werk verkeer zullen de forensen de -eigen- auto blijven gebruiken.

Maar.....De conclusie van de ANWB dat de ochtend- en avondspits wordt aangevuld met de ''overdag spits'' geeft destemeer aan dat er ''gewoon'' minder gereden moet worden. Het file mijden klinkt aardiger dan het is als daardoor het de heledag ''stil''staat.
 

Vijf kanttekeningen bij de affaire-Verdonk

john   |    |  4 januari 2008
Reactie: Wat een meningen allemaal.... en wat een versies allemaal over gebeurtenissen.... Wat een gewelles-niets.... Wat een toekomstdeskundigen allemaal...
Bij geen enkele politicus valt ook maar een greintje integriteit te bespeuren. Dus ook niet bij Rutte, nog Verdonk. Wel waar veel burgers in dit land naar snakken.... Heb het daar eens over, i.p.v. die gelijkhebberige woordspelletjes.
 

Tien manieren om ontslagen te worden

MC Pasch   |    |  4 januari 2008
Reactie: De punten die hier worden aangehaald zijn er nogal wat. Ik vindt het niet helemaal kloppen.
Als de media vertoont waar een diploma te koop is, zijn er genoeg figuren met een bepaald IQ die hier gretig gebruik van maken. Liegen schijnt tegenwoordig normaal te zijn. De werkgever zal hier gewoonweg meer rekening mee moeten houden. Iemand met een beetje intuïtie zal tijdens het gesprek deze persoon kunnen doorlichten. Alleen al de mimiek zegt genoeg. Roddel zegt ook iets over iemand. Er zijn altijd wel rotte appels in de mand die zowel een sfeer als de rest kapot kunnen maken. Ook dit zou een werkgever in de gaten moeten houden evenals prive bellen. Mensen lijken zich de eerste maand te gedragen en daarna slaat men toe. Het drinken tijdens de lunch lijkt me zeer onwaarschijnlijk. In welke kantine of restaurant wordt tussen de middag sterke drank geserveerd? Ook al heeft de werknemer zelf de verantwoordelijkheid, bij een werknemer zou dit direct al opvallen. Ik heb diverse kantooraffaires om me heen gezien maar meestal was het één van de werknemers die opstapte om erger te voorkomen. Vergeet niet dat de bazen zelf ook wel eens inspelen op de avances van hun medewerkers. Geef niet alleen de medewerker de schuld. Ondersteuning en goodwill van collega's kan alleen als jezelf ook de sociale vaardigheden beheerst. Vertrouwen is een gegeven die moet je verdienen. Al met al kan de werkgever een grote rol spelen voor de werknemer. Dingen moeten over en weer gaan als dat niet gebeurt gaat men op de solotoer.
 

Bang voor burn-out? Mediteer!

Truus Alleman   |    |  4 januari 2008
Reactie: Overspannen, burnout...? Ga toch fietsen!
 

Tien manieren om ontslagen te worden

Ad Beer   |    |  4 januari 2008
Reactie: En dat is nog maar het begin:

11. ben beter dan je baas
12. ben besluitvaardiger dan je baas
13. ben creatiever dan je baas

Maar al te vaak worden mensen ook ontslagen, zeker in hogere managementposities, omdat ze een andere mening hebben dan andere managers. Dat heet dan zo netjes ''verschil van inzicht in het te voeren beleid''.
Dat de andere mening niet altijd de betere mening is behoeft overigens geen betoog.
 

Schrikbarende toename privé mailen, bellen en surfen onder werktijd

Francine ten Hoedt   |    |  4 januari 2008
Reactie: @Ad Ik zou liever 150 mailtjes sturen in mijn baas haar tijd, maar ja, ik ben eigen baas... Bij de Hawthorne experimenten werd ontdekt dat de medewerkers niet beter gingen werken door beter licht of betere werkomstandigheden, maar door de aandacht die ze kregen door het onderzoek.

@Dennis Wat grappig dat je onze reacties als 'boos' leest. Schoonheid is in de ogen van de toeschouwer...

@ Thérèse You make my day!!! Als alle leidinggevenden maar zouden snappen dat hun werk iets heel anders is dan het managen van cijfertjes...
 

Tien manieren om ontslagen te worden

Frank Dierickx   |    |  4 januari 2008
Reactie: ''Zorg ook dat u niets verteld in uw IM’s en e-mails.''
... en lees uw rapporten na op storende spelfouten ;-)
 

De manager als schietschijf

Jan Voorendt   |    |  3 januari 2008
Reactie: Dag Aart,
Interessante stelling en de effecten die jij beschrijft pleiten niet voor een werktevredenheidsonderzoek. Toch is een andere kijk hierop goed mogelijk. Over het algemeen omvat een dergelijk onderzoek meer gebieden dan alleen het beoordelen van de rol van een leidinggevende. Even los van de waarde dat een onderzoek kan hebben op die andere gebieden denk ik dat het ook goed is dat medewerkers anoniem hun mening kunnen geven over hun leidinggevende. In communicatie speelt de factor macht altijd een rol. Helemaal in een werksituatie met zijn gelaagde structuren. Om de machtsfactor te omzeilen is een anoniem onderzoek nuttig. Daarbij is een goede vraagstelling van groot belang voor een valide onderzoek. Op dat laatste punt gaat het nog wel eens mis. Maar dit geldt voor vele onderzoeken. De uitkomst van ieder onderzoek moet daarom uiterst zorgvuldig getoetst worden alvorens er verstrekkende conclusies aan worden verbonden. Longitudinaal onderzoek is die reden veel bruikbaarder. Want hoe ging het ook al weer....je hebt liegen, bedriegen en statistieken!
 

Flexibele werktijden werken niet tegen filedruk

R.Rijnhart   |    |  3 januari 2008
Reactie: Het probleem is dat er in de spits ontzettend veel latent aanbod van verkeer is. De enige rem hierop op dit moment zijn de files zelf. Iedere verlichting van de spits, door flexwerken of door nieuwe wegen, leidt dus onmiddelijk tot meer verkeer met als resultaat dat de files niet afnemen. Dat flexwerken geen verlichting van de filedruk geeft maar er juist voor zorgt dat de spits eerder begint en langer duurt is dus een logisch gevolg.
De enige manier om de filedruk te verminderen is daarom het (latente) aanbod te verminderen. De hoge olieprijs gaat hier wellicht bij helpen, net als maatregelen als rekeningrijden. Hoopvol was een recent bericht dat bij 30% van alle mensen die overwegen van baan te veranderen dat willen omdat ze minder ver van hun werk willen wonen ivm de files en gestegen brandstofkosten.
 

Verkopers moeten niet lullen maar doen!

Wim Rijstenberg   |    |  3 januari 2008
Reactie: Leuke discussie!

Bij toeval stuit ik op deze site, en valmet mijn neus in de boter.
Toenvallig heb ik bij Eric ten Hoopen getraind.
(Hoi, Eric) Meerdere malen zelfs op verschillende diciplines.
De behoeftegerichte verkoop is voor mij de enig werkende skill.
Het werkt op de weg, in de winkel, noem maar op.
De methode is gebaseerd op basale menselijke interacties.
Informatie verzamelen, verwerken en toepassen. Het grote voordeel van deze methode is. Tevreden klanten!
En dat willen we toch allemaal.
Ik heb veel trainingen gehad van verschillende bureaus. Maar de training op behoefte gerichte verkoop steekt voor mij met kopen schouders boven alle trainingen uit. waarom?
Omdat ik resultaat zie als ik de skill gebruik.

Vr. Goet,

Wim Rijstenberg


 

Personeelstekort groter probleem dan files

Jan Tanis   |    |  3 januari 2008
Reactie: Niets ten nadele van de jongere generatie, want wij 45 plussers kunnen ook van hen leren, maar het zou goed zijn om onze categorie werkzoekenden nog vol met energie en ambitie te honoreren. Zelf ben ik 59 en ben na 250 afwijzingen mijn eigen adviesbureau begonnen. Ik mag me verheugen in een aantal opdrachten die goed bij me passen.Ik voel me nu ondernemer en kan het gemis aan een vaste baan nu beter relativeren, waardoor nieuwe energie en creativiteit is ontstaan.
Jan
 

Bang voor burn-out? Mediteer!

Peter van der Ven   |    |  3 januari 2008
Reactie: Stilte na veel lawaai
Mediteren is inderdaad niet zweverig. Integendeel. Uit onderzoeken is duidelijk geworden dat het de creativiteit doet toenemen, echte aandacht vergroot voor het werk waarmee je bezig bent en zelfs de resultaten van het werk gaan omhoog. Ik neem op mijn werk al jaren kleine mini-pauzes. Na zo'n mini pauze ben ik weer helemaal fris, heb weer energie en kom meestal op nieuwe invalshoeken bij een probleem die me op dat moment bezig houdt. Ook negeatieve emoties die tijdens je werk opkomen zoals boosheid en ongeduldig zijn verdwijnen omdat ik ze even aandacht geef en accepteer dat ze er zijn.Het voordeel hiervan is dat ze je niet meer in de weg zitten en dat je in je eigen kracht blijft.
 

Hoe wordt u een charismatische leider?

N. Maasdam   |    |  3 januari 2008
Reactie: Wat klets je ongelooflijk uit je nek. Het menselijk leven en gedrag is alles behalve statisch en de meest suffe autist kan veranderen in een bijzonder charismatische persoon. Ik weet natuurlijk niet welke trainingen ú hebt gevolgd. Maar ik heb wel wondertjes zien gebeuren. Latent aanwezig is alles. Ik kan u leren een depressie te ontwikkelen en van u een persoon maken waar iedereen voor omloopt. Ik kan van u ook een mensenmagneet maken. Stap 1: laat iedere statische, beperkende overtuiging los. Zoals geformuleerd in uw eerste zin... Hey, misschien wordt het met jou ook nog eens wat!
 

Personeelstekort groter probleem dan files

adriaan   |    |  3 januari 2008
Reactie: vinden van goed opgeleide medewerkers ?
dat zal wel steeds moeilijker worden,veel kennis en ervaring gaat met pensioen in de komende jaren (baby-boom),en nederland is een emigratieland geworden,veel talent vertrekt,het zijn immers de meest innitiatierijke en ondernemende mensen die veelal vertrekken, hoe zou dat komen ?
 
< vorige 1776 1777 1778 1779 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10