zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Leidinggevende blijft weg bij sollicitatiegesprek

H Smits   |    |  28 januari 2008
Reactie: Ik begrijp werkelijk niet wat een direct leidinggevende bezielt om niet bij een gesprek met een sollicitant te zijn. Goede mensen aannemen is het beste wat een manager voor zijn organisatie kan en moet doen. Daar ben je als manager verantwoordelijk voor. P&O speelt een ondersteunende rol.
Hoe er met sollicitanten wordt om gegaan is overigens een redelijke goede indicatie van hoe er in het algemeen met medewerkers wordt omgegaan.
Harke
 

Acht tips voor een succesvol sollicitatiegesprek

Jeblia   |    |  28 januari 2008
Reactie: Ik zou hierbij vragen of jullie mischien antwoord hebben op de twee vragen voor mij?

Noem vier dingen die mis kunnen gaan als je op sollicitatiegesprek gaat. En vertel erbij hoe je dingen kunt voorkomen.

Vriendelijk groet,
Anoniem
 

Waarom rechtopstaand vergaderen effectiever is

Erica Gasseling   |    |  28 januari 2008
Reactie: Veel verrassender is het feit dat mensen in zitende houding veel meer spanning in hun lijf hebben omdat zitten eigenlijk niet goed is voor de mens. Vergaderen kost daarom zoveel energie. Hoe vaak zeggen we niet: strek even je benen of als je voelt dat je te lang hebt gezeten, neem een pauze. Er zijn veel mensen die gewoon niet al te lang kunnen blijven zitten en van zitten gewoon moe worden. Ik ben onlangs bij een orthopaed op bezoek geweest die mij naadloos kon uitleggen waar mijn vermoeidheid gedurende de dag uit werd opgebouwd. Ik weet nu waar mijn spanning en mij energielek zit. Het klopt wat die man mij vertelde. Naadloos.. Dus niet alleen dat staand vergaderen meer effectief is, het is gewoon minder vermoeiend. Mocht je meer willen weten over de goede tips die ik kreeg van deze orthopaed mag je contact met me opnemen.
 

Leidinggevende blijft weg bij sollicitatiegesprek

Paul Trossel   |    |  28 januari 2008
Reactie: Uiterst curieus: een leidinggevende die niet bij het sollicitatiegesprek aanwezig is van zijn toekomstige ondergeschikte? Anno 2008 zou dit voor die leidinggevende moeten leiden tot ontslag op staande voet wegens het verzake van zijn verplichting. Daarnaast is het ook nog eens dom. Immers hoe kan je een goed team vormen als je als leidinggevende niet als eerste aan je toekomstige teamlid hebt gesnuffeld. Als ervaren manager kan ik mij niet voorstellen dat je zo'n belangrijk gesprek overlaat aan de P&O afdeling. De kennis van het bedrijfsproces zit niet bij P&O. P&O moet 'slechts' faciliteren!
 

Liever Rita of Rutte?

EL Pastoor   |    |  28 januari 2008
Reactie: Waar slaat dit allemaal op?Een discussie,die al voorbij is laait weer op!Wij zijn degene die hand in eigen boezem moeten steken!!!Wij zijn degene die ''onze leiders'' kiezen.En er daarna commentaar op leveren!Wij zijn degene die als we kiezen eens bij voorbaat na moeten denken hoe we Nederland bestuurd willen zien.
In plaats van naar al die mooie praatjes te luisteren voor de verkiezingen.....kijk eens hoe mensen functioneren in hun leven in de Kamer bijvoorbeeld en kies eens op kwaliteiten en competenties, i.p.v. te hakketakken over iets wat voorbij is.Wij...de kiezers zouden ons bezig moeten houden met de toekomst i.p.v. het verleden.
Zo kunnen we werkelijk bijdragen aan een beter bestuur van Nederland.Kies voor de toekomst van Nederland en ga achter je besluit staan, want samen kunnen we wat!En... natuurlijk..., Wie de keuze heeft.....Heeft het moeilijk!!!
 

Komt er een recessie aan?

S Berkati   |    |  28 januari 2008
Reactie: We hebben er toch net één gehad? En dan duurt het toch weer een jaartje of zeven voor er een nieuwe komt? :-)
Ik schat dus zo ongeveer dat er weer een recessie komt ergens tussen 2012 en 2014.
 

Werksfeer optimaal als manager op vakantie is

MC Pasch   |    |  28 januari 2008
Reactie: Tinnakohn je hebt gelijk. Mijn dochter zelf leidinggevende werkt bij een bedrijf met een manager boven zich. Die vent kan nog geen mens van een aap onderscheiden. Hij laat degenen onder zich alles uitzoeken en heeft zelf geen capaciteit. Kan ook geen feed-back geven. Het soort autist. Wordt duur betaald. Het bedrijf zal ik maar niet noemen maar verdient kapitalen. Het is een ziek management. Ik heb soms de indruk dat deze mensen alleen maar voor de naam worden aangenomen.
 

Hoe betrek ik een 'einzelganger' weer bij de groep?

Ronn van Etten   |    |  27 januari 2008
Reactie: Alleen al de diversiteit in de reacties geeft aan hoe dat ook binnen een organisatie kan liggen; nee, per definitie her en der ligt.
Dit is inderdaad geen afgezonder probleem, geen probleem van de solistisch werkende medewerker (zoals Marieke ook aangeeft), maar een teamzaak, waarbij begrippen als respecteren hoe een ander is, collegialiteit daaraan gekoppeld, acceptatie en meer van dat soort zaken aan de orde zou moeten komen. Misschien eerst in een aparte sessie en later vooral in de dagelijkse praktijk van het werk.
Een stukje teamcoaching zou hier zeer verhelderend kunnen werken.
En, met Koos, Marij e.a. ben ik het eens: wel even de vinger aan de pols of er geen dieper/achterligggende zaken spelen.
 

Werksfeer optimaal als manager op vakantie is

Tinnakohn   |    |  27 januari 2008
Reactie: Dit bewijst eens te meer dat de gemiddelde manager overbodig is en dat zijn (riante) salaris zeer zwaar op het budget drukt! Ik zelf werk bij een bedrijf (Aon) dat het presteert om twee nutteloze managers op één afdeling te zetten! Ze zijn te stom om ook maar
iets te presteren en hun dagindeling is er op gericht om goedwillende medewerkers te dwars-
bomen!



 

Liever Rita of Rutte?

Opa   |    |  27 januari 2008
Reactie: Beste Sylvie,
Je begrijpt volgens mij niet helemaal goed waar het om gaat? De door jou zogenoemde fans van Fortuin, Verdonk, en Wilders zijn mensen die proberen problemen aan de kaak te stellen. Die zijn ontstaan door de laksheid van deze regering!! En worden veroorzaakt door een bepaalde groep van mensen die zich niet weten aan passen. Als deze door uw bejubelde regering de excessen die zich al jaren voordoen gelijk van het begin had aangepakt, hadden deze lieden niet nodig geweest. Het bevreemd mij wel dat zij het ten tijde van de opkomst van Fortuin het allemaal roerend eens waren dat er wat moest gebeuren in de Nederlandse politiek. Nu van al deze verkiezingsbeloften is uiteraard niets terecht gekomen, wat heeft geleid tot de zich nu voordoende problematiek! Namelijk het zich de wet voor laten schrijven door een klein groepje zichzelf noemende Nederlanders als het zo uit komt. Mensen die het niet tolereren dat ze voor vies en lelijk uitgemaakt worden, die het niet normaal vinden als de politie zelfs in elkaar geslagen word. Die niet als varkens betiteld willen worden, of het normaal vinden dat Homo’s van een gebouw moeten worden gegooid. Nee dat zijn mensen die inzien dat de Nederlandse gastvrijheid met de voeten word betreden. Die van mening zijn dat wij ondanks onze gastvrijheid recht hebben op een Nederlandse cultuur die langzamerhand vervaagd omdat wij steeds meer toegeven. Die er genoeg van hebben om bij alles wat je zegt of doet rekening te houden met een cultuur die zelf geen enkel respect heeft voor de cultuur waarin ze zich begeven hebben. Die gebruik maken van het woord discriminatie als het hun zo uitkomt, maar zelf de meest discriminerende termen gebruiken om aan te geven hoe ze Nederland zien. Die alle rechten kennen en misbruiken als het in hun eigen straatje past, maar gemakshalve vergeten dat ook zij zich aan wetten dienen te houden.. Naar mijn bescheiden mening draait u de rollen om door te stellen dat mensen die ageren tegen wat er nu gebeurt de veroorzakers zijn van wat er teweeg gebracht gaat worden? Wij hebben al aangezien wat bepaalde groeperingen aan het aanrichten zijn en proberen mensen te behoeden die nog steeds niet inzien wat er gaande is. Een ding is in ieder geval wel zeker de problemen worden niet opgelost door stilzwijgend alles maar over je heen te laten komen en net doen of er niets aan de hand is.
 

Liever Rita of Rutte?

Opa   |    |  27 januari 2008
Reactie: Geachte heer Bouhalhoul,
Mevrouw Verdonk heeft vluchtelingen terug gestuurd op grond van de haar bekende gegevens, die duidde dat de teruggestuurde persoon waarschijnlijk niet in aanmerking kwam om hier rechtsgeldig te verblijven. Uw conclusie dat er terug gestuurde vluchtelingen vermoord zijn in hun land is volgens mij nog nooit aangetoond! Dit gegeven is naar mijn idee alleen gebruikt om de uitzetting van vluchtelingen die daarvoor in aanmerking kwamen te stagneren .In ieder land gelden bepaalde wetten waar mensen zich aan moeten houden en dit geld ook voor ons land. En u kunt het degene die voor de uitvoering van deze taak is aangewezen, niet kwalijk nemen dat zij handelt volgens de voorgeschreven wetten! Typerend is ook dat er zich alleen maar klachten voordoen wanneer het vluchtelingen betreft die het land uitgezet worden, maar dat er legio vluchtelingen zijn die op vakantie gaan naar het land dat zij ontvlucht zijn daar hoor je nooit iets van. En even ter verduidelijking, de mensen die waarschijnlijk op zo’n achterbakse doorgedraaide antipoliticus stemmen zijn de mensen die het zat zijn dat er misbruik gemaakt wordt door de zich vluchteling noemende horde mensen. Die ondanks de gastvrijheid en de geboden kansen nog steeds lopen te gillen over hun vaderland wat ze ontvlucht zijn. Nee mijneer Bouhalhoul de echte vluchteling die zijn land ontvlucht met goed onderbouwde redenen zijn ook voor de Verdonk stemmers van harte welkom. En er zullen best wel eens foute beslissingen genomen worden, maar dat komt naar mij idee omdat de echte vluchteling de dupe word van de zich vluchteling noemende zakkenvullers die misbruik maken van de door ons geboden gastvrijheid. En nog even ter verduidelijking de heer Rutte is de partijleider van de VVD die u in uw schrijven weg wil hebben. Maar zeg eens eerlijk mijnheer Bouhalhoul het is toch heerlijk dat u hier in alle vrijheid uw mening mag ventileren?
 

Liever Rita of Rutte?

Opa   |    |  27 januari 2008
Reactie: Beste Odijk,
Waarschijnlijk is het u ontgaan dat de heer Fortuin vanwege zijn ideeën zoveel stemmen behaalde, dat hij daarbij ook zijn charisma gebruikte is een andere zaak! Als je alleen al de laatste verkiezingsklucht nader in ogenschouw neemt. Waarin de Dames en Heren politici als apen het land in trokken om zich te profileren. Ook het betrekken van de zogenaamde BNers bij deze verkiezingsklucht geeft al aan dat het niet om de inhoudelijke politiek gaat maar om het verwerven van stemmen. En helemaal een goed voorbeeld is het gegeven van de Franse President die € 54.000 aan make-up nodig had om er een beetje goed uit te zien. Dan wil ik het nog niet eens hebben over hun kwaliteit om problemen op te lossen, want die los je niet op met kiezersbedrog.
 

Vijf tips voor een succesvol manager

Jari   |    |  26 januari 2008
Reactie: Dag Thomas,
waar moet ik klikken aub ?
Gr.
Jari
(en nee, ik heb niet gereageerd met een onzichtbare knipoog ; ik werk toevallig in een omgeving waar vriendjespolitiek uitmaakt hoe succesvol je bent als manager ; het is nu 1-maal jammergenoeg zo)
 

Veertien tips om online klanten te werven

Rob Boterkooper   |    |  25 januari 2008
Reactie: Ontzettend handig deze tips. Ik zal er zeker een aantal meenemen tijdens de vordering van mijn website.
 
< vorige 1755 1756 1757 1758 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10