zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Acht tips om doeltreffend leiding te geven

JJH Booren   |    |  28 januari 2008
Reactie: Wil je echt weten hoe dit zit, dan zul je toch beide boeken (zeven eigenschappen... en de 8e eigenschap moeten lezen om er concreet iets mee te kunnen.
Beetje simpel dus!!
 

Welterusten manager!

hans   |    |  28 januari 2008
Reactie: Gewoon 's avonds een beetje cannabis en je slaapt als een roos.
 

Liever Rita of Rutte?

Anne   |    |  28 januari 2008
Reactie: ''el pastoor''Waar dit op slaat? Hoe kan een discussie voorbij zijn die niet heeft plaatsgehad? Zonder kritiek en luisteren naar elkaars standpunten is dat niet mogelijk. Weet u niet hoe die ,,zelfkritiekloze,, personen reageren? Kijk en luister wat er in onze maatschappij ,al jaren, verkeerd gaat!Alles veranderd, zeker niet ten goede.En wat doet onze volsvertegenwordiging?,mooie toneel stukjes opvoeren[velen daar verdienen een Oscar] tot ze zitten waar ze zijn willen en dan datgeen doen wat ze nooit gezegd hebben en niet doen wat ze wel gezegd heben!! Is dat kunnen kiezen? Nee , dat is KIEZERSBEDROG. Dus er is nog steeds een groot probleem. Verder ben ik het helemaal eens met ,Opa'
 

Werkstress verhoogt kans op hartaanval

Edward Neering   |    |  28 januari 2008
Reactie: Het is zeer belangrijk om een goede arbeid/rust verhouding na te streven. Zelf heb ik veel baat gehad bij de Bofitmethoude (www.bofitbs.nl). Ik heb een lagere bloeddruk bewerkstelligd, een betere conditie en overgewicht is verminderd.

Met een vriendelijke groet,

Edward Neering
 

Welterusten manager!

J.G. Groeneveld   |    |  28 januari 2008
Reactie: Gelijk het gras is ons kortstondig leven,
gelijk een bloem, die op het veld verheven,
wel sierlijk pronkt, maar krachteloos is en teer;
wanneer de wind zich over 't veld laat horen,
dan knakt haar steel, haar schoonheid gaat verloren
men kent en vind haar standplaats zelfs niet meer!

Als je je hele leven leeft op slaappillen.. zorg dan eens dat je nut gaat geven aan je leven..
 

Welterusten manager!

Jacques Vis   |    |  28 januari 2008
Reactie: Een mooi artikel.
Voor degenen, die willen stoppen met worstelen met hun gedachten in het algemeen en niet alleen tijdens de nachtelijke uren, wil ik graag methoden als mindfulness en de acceptance and committment therapy van Stephen Hayes willen aanbevelen.
Diens boek: ''uit het hoofd in het leven'' geeft veel nuttige tips.
Jacques Vis
docent aan de managementopleiding zorg en maatschappelijke dienstverlening van de Hogeschool van Amsterdam
 

Liever Rita of Rutte?

Opa   |    |  28 januari 2008
Reactie: El Pastoor,
Zo dat is even schrikken als je wakker word en dan ineens op de side van managersonline terecht komt. Om dan te constateren dat er nog een discussie gaande is die al voorbij is, het lijkt wel een boze droom. Neem nu eerst eens een bakkie koffie en ga dan nog eens een keertje na wat u allemaal schrijft! Het gaat hier namelijk over de discussie liever Rita of Rutte. De laatste reactie waar ik op gereageerd heb 04-01 kwam mij vrij recentelijk over, wat voor mij de reden was om mij in deze discussie te mengen. U zegt in uw schrijven dat wij de hand in eigen boezem moeten steken, maar vergeet daarbij te vermelden waarvoor? Dan geeft u aan dat wij degene zijn die onze ”leiders” moeten kiezen. Daar zijn we in deze discussie dus mee bezig liever Rita of Rutte, dit om uit te dragen waarvoor je voor de een of voor de andere kiest, en daarbij ook nog antwoorden aan te reiken omtrent je keuze. En als je dan gekozen hebt hoef je er daarna geen commentaar op te leveren zoals u aangeeft, wand dan heb je waarschijnlijk de verkeerde keuze gemaakt. Uit uw betoog begrijp ik dat u liever stilzwijgende nietszeggende politicus heeft om op te kiezen, nu dan bent u tijdens deze regeringsperiode in ieder geval niet teleurgesteld!!! Als je dan ook nog eens gaat kijken naar het functioneren van deze lieden in de tweede kamer, slaat de angst mij om het hart. Men ligt er onderuitgezakt en ongeïnteresseerd de krant te lezen, of men is bezig met zijn telefoontje te spelen, om maar niet te spreken over de wakkeren die liggen te slapen. Dan heb je er nog een stuk of zes die alleen maar druk bezig zijn om zich te profileren middels het naar de microfoon rennen om daar aangekomen te constateren dat ze eigenlijk niets te zeggen hebben. En als je dan ook nog moet kiezen op kwaliteiten en competenties heb je helemaal geen keuze wand dan blijven er maar zeven over, dat is nog niet genoeg om een gemiddeld keukentje van een eengezinswoning te vullen. Iets in mij zegt me dat als je met nieuwe verkiezingen bezig bent je dat doet met het oog op de toekomst, omdat het verleden van een al weer gevallen kabinet, steeds weer aantoont dat het dat het nog slechter kan. De bijdrage van de kiezer is alleen belangrijk voor de partijen om hun in het zadel te helpen en verder niets, wand na de verkiezingen blijkt tekens weer dat de kiezers de vertaling van het hun aangeboden programma anders interpreteren. Ook blijkt dan dat het volk niet capabel is om mee te beslissen in de keuzes die betreffende politici maken. Men praat dan niet meer uit naam van het volk maar begint met ik vind!! Na jarenlang onderzoek is gebleken dat de kiezer die heeft gekozen een besluit te nemen, en besloten heeft wat hij kiest de keuze heeft opnieuw te kiezen.
Geachte mijnheer Pastoor, neem nog een bakkie en ga als u de kans heeft lekker terug naar bed.
Vriendelijke groet,
Opa
 

Acht tips voor een succesvol sollicitatiegesprek

Rene Civile   |    |  28 januari 2008
Reactie: Beste Jeblia,

Er zijn veel dingen die mis kunnen gaan tijdens een sollicitatiegesprek.

1. Te laat komen.

Alleen als je werkelijk een geldige reden zou hebben kom je er mee weg, anders not done.

2. Jezelf slecht of summier hebben geinformeerd.

Dit is een ietwat breder aspect. Niet alleen jezelf informeren over het bedrijf, organisatie en cultuur kan tegenwoordig redelijk eenvoudig. Ook de functie en de rol en verantwoordelijkheden zijn natuurlijk belangrijke aspecten.

Persoonlijk neem ik regelmatig de moeite gewoon even eerst te bellen. Het gebeurd namelijk tamelijk regelmatig dat de functie omschrijving niet geheel confor hetgeen is dat men eigenlijk zoekt.

Een telefoontje heeft twee voordelen. Het eerste contact is gelegd en men toont interesse. Dat aspect blijft wel degelijk positief hangen. Daarnaast kan het zijn dat je vind niet de juiste persoon te zijn. Een hele nuchtere en realistische manier van benaderen die zeker punten opleverd.

Uiterlijk:

Uiterlijk is vele malen belangrijker dan men soms denkt. Dus formeel gekleed, niet opzichtig. Niet in spijkerbroek of, dat kan echt, er moet een dringende reden voor zijn.

Voorbeeld: Voor een collega viel ik in om wat reparatiewerkzaamheden uit te voeren en later had ik een gesprek. Beide locaties lagen dicht bij elkaar dus heb je een kleine dilemma. Er werd geen probleem gemaakt na tekst en uitleg en klein excuus.

Heb vragen op voorhand genoteerd. Men wil namelijk ook wel eens zien of je assertief kunt zijn of een gesprek kunt overnemen en de regie behouden. Vooral van belang bij middenkader en hogere functies.

Wees hierbij betrokken en accuraat en dwaal niet te ver af van het onderwerp. Probeert uw gesprekspartner dit, pas op dit kan echt gebeuren, loop dan even mee maar leid het gesprek weer zo snel mogelijk terug naar het onderwerp.

Tutoyeren.

In een dergelijk gesprek is het goed meteen aan te geven dat zij jou bij de voornaam mogen noemen. Meestal volgt men je hierin en het maakt het verloop van het gesprek wat minder formeel.

Voor de rest zijn er verschillende do's en don'ts te bedenken maar dit zijn denk ik wel de belangrijksten.

Er zullen ongetwijfeld wel sites zijn waar bepaalde zaken nog wat verder worden uitgediept.

RC PM
 

Waarom rechtopstaand vergaderen effectiever is

Jeroen Elands   |    |  28 januari 2008
Reactie: Helemaal mee eens. Het jammer dat we daarmee achterlopen op onze aziatische vrienden waar dit al regelmatig gebeurd.
 

We krijgen geen RSI meer, maar worden hoogsensitief

Ella   |    |  28 januari 2008
Reactie: Het zal je psycholoog maar wezen die Bakker!
Wie neemt hij wel serieus? Hoe verdient deze man zijn brood? Door met zijn ego in de pers te verschijnen?! Ongeloofelijk dat een zgn prof deze uitspraken doet.....
En hoezo modeverschijnselen...... er was eens een tijd dat denken dat de aarde rond was een erg modeverschijnsel was.....
 

Waarom rechtopstaand vergaderen effectiever is

Ad de Beer   |    |  28 januari 2008
Reactie: Hij heeft wel een punt. In een bedrijf waar ik gewerkt hebt hebben we het met succes ingevoerd, iedere morgen 10 minuten met het management staande de dag voorbereiden op de shopfloor. Werkt uitstekend en geeft goed contact met de mensen die het geld verdienen voor het bedrijf.

Ik kreeg ook een deja vu over een vergadering die ik ooit met de vakverenigingen had over een sociaal plan. ''Als jullie het over gedwongen onstlagen gaan hebben, dan gaan we niet zitten'' riep de vakbondsbobo bars. Dan blijf maar lekker staan, was ons antwoord. Ze zijn twee uur blijven staan, dat verdient respect. Later hadden ze wel spijt dat er uiteindelijk geen mogelijkheid was om mensen gedwongen te laten vertrekken overigens.
 

Afgestudeerde wil graag IT in

Ad Beer   |    |  28 januari 2008
Reactie: Met een knipoog naar het artikel dat boven dit artikel staat in de nieuwsbrief.
Inderdaad een verkeerde keuze dus, de Audi TT of de ''Gasoline Porsche'' lonken.
Maar wat heeft een klant aan een consultant die op school niets heeft geleerd over het werkelijke leven, de maatschappij, organisaties, kortom volkomen onervaren de boel even komt adviseren?
Ik heb genoeg te doen gehad met deze kids in hun strakke pakkies die er in slagen om met een hoop theoretisch gezwam een bedrijf in enkele weken diep in de problemen te helpen. Het versterkt de puinhopen die ICT normaal al weet te creeéren nog eens extra.
 

Nederlander heeft spijt van beroepskeuze

Ad Beer   |    |  28 januari 2008
Reactie: Ik vraag me af of het geen tijd wordt om ook een onderzoek te gaan publiceren, het kan je al snel een gratis advertorial op deze site opleveren.

Helaas hebben de scholen geen inzicht in waar ze voor opleiden, ik was pas op een technische school waar jonge mensen worden opgeleid voor de automotive en zelfs daar wist men niet hoe de hele bedrijfstak in elkaar steekt. Hoe kan zo'n school dan goede voorlichting geven aan jonge mensen over het beroep dat ze kiezen.
Zelf heb ik me overigens op latere leeftijd ook omgeschoold.
Voor bedrijven is het overigens aan te bevelen mogelijkheden te creeéren voor de medewerkers om zich om te scholen, deze investering betaalt zich makkelijk uit.
Uit onderzoek dat wij hebben gedaan blijkt ook dat de salariskosten bij bedrijven die actief aan personeelsontwikkeling doen gemiddeld zelfs 10% lager liggen. Zo gaat de kost ook voor de baat uit.
 

Acht tips om doeltreffend leiding te geven

Ad de Beer   |    |  28 januari 2008
Reactie: Coveys beroemde 7 habits aangevuld met de 8e, dus pure promotie voor zijn nieuwe boek, nou ja nieuw, het is al weer een jaar of twee uit.

Maar desondanks goede tips voor mensen die het beste uit hun leven willen halen. Beter dan The Secret en alle aanverwante onzin bij elkaar.
 
< vorige 1754 1755 1756 1757 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10