zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Gezonde kindervoeding goed voor carrière

Ad Beer   |    |  5 februari 2008
Reactie: De vraag is maar of de uitkomsten ook gelden voor de westerse wereld.
Ik vind in ieder geval de conclusies nogal dubieus
 

Zeven hr-trends voor 2008

Ad Beer   |    |  5 februari 2008
Reactie: @Lou
De trend van payrolling (wat overigens nog maar zeer beperkt voor komt) is naar mijn mening een voorloper naar een nieuwe organisatievorm.
Om te kunnen reageren op snel wisselende vragen uit de markt wordt nu gebruik gemaakt van een flexibele schil, veelal in productiefuncties.
In de (nabije) toekomst zal flexibiliteit op meer plaatsen nodig zijn, tot op management niveau, omdat een nieuwe omgeving ook andere management competenties zal gaan vragen. In plaatst van flexibel zal een organisatie lenig moeten gaan worden. Dat kan weer, in mijn visie, worden bereikt door enerzijds meer gebruikt te maken van zeer flexibele krachten en anderzijds door het vaste personeel polivalent en policompetent te maken.
Ik werk momenteel deze organisatievorm verder uit en hoop er binnenkort over te kunnen publiceren.
 

Fiscus let dit jaar extra op vermogen

j.j.m.p.klein   |    |  5 februari 2008
Reactie: waar kan ik fraude aangeven van particulieren, dus mensen die een uitkering krijgen en verder alleen maar zwart werken? erger me aan bepaalde personen, die dus wel alles kopen en schuldeisers hebben, overal subsidies voor ontvangen..... en alles zo in hun zak steken, omdat er niet op papier gezet wordt.
kan u mij inlichten, of erger ik me aan iets waar gewoon niets aan gedaan wordt...
mvg. een hard werkende wit werker.
 

Zeven hr-trends voor 2008

Lou Fredrix   |    |  4 februari 2008
Reactie: Wij zien als trend het outsourcen van het Werkgeverschap.
Detachering, pay-roll -en uitzendorganisatie
komen als paddestoelen uit de grond.
Ook zien we meer het detacheren van WSW personeel i.p.v. het uitplaatsen op de arbeidsmarkt.
Blijkbaar willen we het personeels risico niet meer in huis hebben en m.b.t. Human Recourses flexibel kunnen reageren op de klant en de markt.
 

Combinatie van push- en pullreclame werkt online het beste

Remco Vroom   |    |  4 februari 2008
Reactie: Niet om onaardig te doen maar: Whats new?
 

Sales blog: Mijn collega komt zo…

Remco Vroom   |    |  4 februari 2008
Reactie: Elke positioneringsspecialist die ook maar enige ervaring heeft met retail zal het niet in zijn hoofd halen om zo'n service propositie letterlijk in een commercial uit te spelen.
Dat gaat in tegen de wetten van marketing en communicatie... Je kan zoiets namelijk nooit waarmaken.

En zo is het wederom gebleken...
 

Negen lastige sollicitatievragen

sandra   |    |  4 februari 2008
Reactie: Hoeveel zieken zijn er binnen dit bedrijf? En hoeveel op de afdeling? Vinden ze niet leuk,als je deze stelt. Ik kwam ooit op een afdeling waar ruim 20% ziekteverzuim was. Ik dacht daar ga ik n ooit werken.

a= er werd structureel overgewerkt,rara hoe zou dat nou komen?
b= dit is een afdeling waar ik dus niet wil werken.
 

Negen lastige sollicitatievragen

Martha van der Molen   |    |  4 februari 2008
Reactie: Hoi, Spookje...

Dat vind ik niet een leuke reaktie....
Het probleem van El was niet haar grammatica, maar het vinden van een baan....Wat is jouw probleem...?
Mijn idee El is dat als je je gaat aanpassen, je niet goed uit de verf komt...Want als je de baan zou krijgen....komt toch dat gevoel van niet serieus worden genomen...weer boven drijven...
Ik herken jou problemen...ook ik heb een eigen bedrijf gehad, en ben op zoek naar een baan...
En ook ik heb wel eens gedacht, om dit te verzwijgen....en net doen of ik in loondienst was....Maar dan verloochen ik mezelf...Voor mijn gevoel, is het voor een baas aantrekkelijk, omdat je alle aspecten hebt doorlopen...en veel verantwoordelijkheidsgevoel hebt!...Maar ook ik ben net als jij zoekende...
Soms moet je gewoon de dingen even op zijn beloop laten....

Misschien helpt het, als je niet in een keer alles van je zelf blootgeeft, maar eenmaal op je plek, stukje voor stukje laten zien , wat je allemaal kunt..in je mars hebt!..Dan overdonder je ze niet zo...misschien inderdaad je tactiek...aanpassen!


Vriendelijk groet,
Martha
 

Negen lastige sollicitatievragen

EL Pastoor   |    |  4 februari 2008
Reactie: Dank voor jullie reacties.In de afgelopen periode heb ik bij middelgrote tot grote bedrijven gesolliciteerd naar een leidinggevende functie op de vloer of als regiomanager in een salesfunctie.Ik ben een representatieve vijftiger, die haar hele leven fulltimegewerkt heeft.Ook heb ik in het verleden een eigen bedrijf gehad,dus Martha, misschien heb je gelijk, ik voel het vaak ook zo als jij beschrijft.Als ik thuis met mijn partner zo'n gesprek evalueer.Natuurlijk pas ik mijn wetenschap over zo'n bedrijf aan in het te voeren gesprek.Ik heb werkelijk allerlei taktieken geprobeerd,dus Patrick,de aankomende sollicitaties zal ik mijn best doen de vragen enigszins aan te passen en aan jullie tips te denken.Bedankt voor jullie bijdrage en Spook:''nobody is perfect''!
 

Zeven tips voor de perfecte handdruk

Marij Bär   |    |  4 februari 2008
Reactie: Voor alle voorgaande reacties is wel iets te zeggen. Toch lijkt het mij belangrijk om rekening te houden met cultuurverschillen, het gaat hier tenslotte om zoiets intiems als een aanraking. Het kan ook handig zijn om rekening te houden met de beperkingen van de ander, zoals reuma (stevige handruk zeer pijnlijk), MS, ziekte van Parkinson, of zoiets simpels als ringendrager. Ook interessant van de handdruk kan zijn om eens na te gaan welke indrukken je zelf allemaal opdoet als iemand jou de hand schut.
 

Ouderen hebben bedrijven heel wat te bieden

Cees Reincke   |    |  4 februari 2008
Reactie: Mooi onderzoekje van Oudstanding. Welsiwaar beperkt tot de eigen klantenkring, maar toch mooi.Het is weer zo'n prikkel om in positieve zin de houding ten opzichte van 55+ werknemers te veranderen. En daar zijn er heel veel van, mede door het verdampen van goudgerande uittredingsregelingen. En die 55 + -ers zijn allemaal heel erg hard nodig. Leeftijdsbeleid wordt één van de topics voor HR de komende jaren. Organisaties krijgen nadrukkelijker te maken met 3 generaties, de 20 - 35 - jarigen, de 35 - 50 jarigen en de senioren, 50 - 65 jaar. Dat wordt wennen voor HR. Maar dat wordt ook wennen voor het leidinggevend middenkader. Want het aansturen, beoordelen en belonen van 55 + - ers hebben de 35 - jarige managers niet geleerd op de MBA.
 

Zeven tips voor de perfecte handdruk

J.M. van der Holst   |    |  4 februari 2008
Reactie: ''Never judge a book by its cover'' vind ik een mooi spreekwoord. Ik zit nog steeds te wachten op een boek of cursus waarin wordt ingegaan op het vermogen om door een slappe handdruk heen te kijken. Moet je eens kijken wat voor fantastische werknemers je eraan overhoudt..
 

CV-tijdperk loopt ten einde

ZIN Personal Assistants   |    |  4 februari 2008
Reactie: Meer vakgerichte vacature-websites kan ook een mogelijke oplossing zijn
 

Zeven tips voor de perfecte handdruk

Floris Koot   |    |  4 februari 2008
Reactie: Hoe triest dat volwassen medewerkers dit soort lijstjes moeten leren toepassen om goed contact te maken. En maak je zo contact, kun je alles goed doen, voelt het nog aan als gemaakt. Tweede hands autoverkoper gladheid. Flikker dit soort lijstjes in de vuilnisbak en wees echt nieuwsgierig naar wie tegenover je staat. Maar nee, liever dan mensen aan te spreken op menselijkheid voorbij functies, trainen we ze liever in beheersbaarheid, wat dat is tenslotte een product of beter illusie die je goed op de markt kan zetten.
 
< vorige 1747 1748 1749 1750 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10