zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Drie principes voor meer werkplezier

Trojan   |    |  27 februari 2008
Reactie: Is werken wel echt leuk dan???? Volgens mij zijn er niet zoveel mensen op deze planeet die ECHT plezier hebben in hun werk. Dat mag je alleen niet hardop zeggen, want dan ben je niet gemotiveerd of enthousiast genoeg om je baan te blijven uitvoeren. Het hoort gewoon zo... Als ik op feetjes sta en iedereen is los van de baas, hoor ik iedereen nog steeds zeggen hoe geweldig hun baan is. TOT ik ze afzonderlijk van elkaar spreek... 1 op 1 hoeft niemand de schijn hoog te houden en dan geeft minstens 75% ineens aan dat, wanneer ze 1 miljoen winnen, ze het liefst de baas in zijn gezicht spugen en nooit meer terug gaan.

Ben ik nu zo realistisch en heeft de wereld een stel schijnheilige oogkleppen op of snap ik er zelf schijnbaar niks van??
 

Manager wil inspirerende, authentieke visie

Arnold van der Beek   |    |  27 februari 2008
Reactie: Het vijfde aandachtspunt is dat de top én de medewerkers de visie kunnen dragen en leven, anders is de exercitie een leuke hersenoefening, waarvan er elke dag wel een te bedenken is.
De visie is ook niet een oplossing voor een probleem, maar een uiting waarvoor je staat als bedrijf. Inderdaad de meeste bedrijven hebben geen idee en dat zal zo snel niet veranderen als men niet weet waarvoor men zelf staat.
 

Ouderen hebben bedrijven heel wat te bieden

Marjan van Soelen   |    |  27 februari 2008
Reactie: Goedemorgen El,

bedankt voor je reactie. Gezien het feit dat ik geen eigen vervoer heb, zou ik het liefst in Friesland werken. Om je een idee te geven, ik reis nu ca. 90 minuten per dag.

Als je meer informatie nodig hebt, dan kun je me ook mailen op mvansoelen@hetnet.nl.

m.vr.gr.
Marjan
 

Interim bureau uitgespeeld?

Gerrit Michels   |    |  27 februari 2008
Reactie: Mijn ervaringen als zelfstandig interimmanager met werving en selectie bureau's zijn slecht. In mijn ogen doen ze niet meer als een netwerk van kandidaten om zich heen organiseren. Vervolgens laten ze zich heel goed betalen als ze een opdracht binnen halen. Vervolgens voegen ze inhoudelijk aan de uiteindelijk interim opdracht niets toe, of er is en tweede agenda. Kortom een artikel dat de spijker op zijn kop slaat. Met vriendelijke groet, Gerrit Michels. www.germarmich.com
 

Werknemer geeft voorkeur aan klein bedrijf

Rob EVERS   |    |  27 februari 2008
Reactie: De uitslag verbaast mij, in tegenstelling tot de directeur van Unique, geheel niet. Bedrijven tot 250 werknemers komen overeen met de oeroude stam. Als mens voelen wij ons het best thuis in een goep die niet groter is dan 200 tot 300 mensen. Dat is een overblijfsel van onze lymbische hersenen die o.m. emoties aansturen. Qua grootte, en ook sfeer, binding, trots en zingeving, onderlinge relaties is dit de beste plek voor mensen om zich happy te voelen. Grotere organisaties hebben heel veel moeite om mensen vast te houden, zeker in de huidige arbeidsmarkt. Als grotere org. meer investeren in emotionele binding, en de wetten van de stam respecteren, dan kunnen ze op dat vlak weer concurreren met het MKB.
 

Manager wil inspirerende, authentieke visie

Rob EVERS   |    |  27 februari 2008
Reactie: Het ontwikkelen van een inspirerende visie, die invulling kan geven aan zin- en betekenisgeving is niet iets wat je op een achternamiddag doet. Het vraagt om een zekere afstand tot de dagelijkse hektiek, strategisch inzicht, en wellicht het belangrijkste: De ziel van het bedrijf centraal stellen zodat de medewerkers zich gebonden weten, trots op hun bedrijf zijn en er achter staan. Met een uitdaging, dat wel. Visies die alleen maar egostrelend zijn voor de top, of die de klant moeten verleiden, zijn zinloos in plaats van zingevend.
 

Bedrijfsuitje is weggegooid geld

marcel   |    |  27 februari 2008
Reactie: De stelling is maar voor een deel waar;
Een dagje weg om outdooractiviteiten uit te voeren is leuk om de sfeer binnen het bedrijf op de betreffende dag te verhogen. Helaas zal het daar dan ook bij blijven op die bewuste dag. Een bedrijf slaat dan ook de plank mis als men het ziet om een betere teamperformance, onderling begrip en werkverhoudigen te verbeteren. Kop in het zand, want het was een geslaagde dag en we kunnen er weer vol tegenaan.
Als ''beloning'' of als personeels activiteit voor het bedrijf vind ik het wel goed, waarbij de achterliggende gedachte dan ook zou moeten zijn; bedankt voor een goed jaar voor het bedrijf, of wij doen als bedrijf ook wel eens wat voor onze mensen zonder dat dit in de werksfeer van het bedrijf ligt.
Een verandertraject, betere samenwerking, creativiteit ontwikkeling, teamspirit zijn zaken die je alleen kunt trainen door een gedegen analyse te maken, en daar je training op aan kunt passen . Dit gaat ook niet in een dag. In ons bedrijf maken wij juist Op maat de training die het betrefende bedrijf nodig heeft, maar wel met het principe alles buiten, waarbij we voor elke activiteit een plan en doelstelling hebben die daarvoor is besproken en wij weten waar de sterke en minder sterke punten liggen.
Natuurlijk is het zo dat een ieder wel open moet staan voor verandering, en de chef hier ook een deel van uit moet maken. Vaak gaat het om beter begrip, en inzicht in de werkwijze van verschillende personen. Een chef moet m.i. ook veel meer op de werkvloer rondlopen en meer contact hebben met zijn werknemers in plaats van dagen achter het bureau, vergaderingen, en computers. Tijd maken voor je personeel is een gouden regel. Die bestond al lang geleden, en zal nog ver in de toekomst blijven bestaan.
marcel www.natuurlijkmaatwerk.nl
 

Drie principes voor meer werkplezier

anoniem   |    |  27 februari 2008
Reactie: Reactie op anoniem, 26-2-2008, 12.22 uur. U beschrijft het goed. De zorg is nu bedoeld om geld aan te verdienen. Vanzelfsprekend dat u zich daar niet lekker in voelt. U heeft immers gekozen om iemand beter te maken. En niet om iemand zieker te maken zodat zorgverleners meer geld kunnen verdienen.
 

Loyaliteit is niet te koop

carla grauwels   |    |  27 februari 2008
Reactie: graag wat meer info over loyaliteit en tips

bedankt
 

Ik moet perse óók slechte beoordelingen geven. Wat nu?

R BVL   |    |  26 februari 2008
Reactie: Een beoordeling terugdraaien kan natuurlijk niet en zal ook niet de bedoeling zijn van je manager. Je schrijft min of meer dat de onderlaag (qua prestatie) inmiddels weg is en dat er daardoor alleen nog maar goede mensen zitten. Ongetwijfeld ja maar ook nee, naar mijn mening, er is nu ruimte ontstaan voor nieuwe kwaliteits eisen cq verbeteringen, daarnaast bestaat er met het vertrekken van de onderlaag altijd weer een nieuwe onderlaag en ik denk dat hij daarin het verschil wil zien, m.a.w. de kwaliteitsnorm gaat/is naar boven gegaan met jouw inzet en management, maar nu de volgende slag want ook nu weer heb je de beste, de betere, de goede en de minst goede en dat moet weer naar voren komen in de beoordelingen
 

Nederlandse CEO verdient helemaal niet zo veel

Ad de Beer   |    |  26 februari 2008
Reactie: Cruyff krijgt voor een avond analyses bij de NOS 15.000 euro. Ik krijg voor 15 minuten RTL7 een fles rose.
Het is een simpel economisch principe, schaarsheid. Hoe schaarser een goed, hoe hoger de prijs.
En nu valt iedereen over de salarissen van 5-6 nederlandse managers. Het gros van de managers verdient geen miljoenen, slechts de mannen die verantwoordelijk zijn voor miljarden krijgen dergelijke inkomens, die overigens voor het overgrote deel bestaan uit extra beloningen, de salarissen zijn vaak minder.
Rechtvaardig? Wat is rechtvaardig? De DG van LNV die wegens intimidatie het ministerie moest verlaten, later als directeur van de UWV de staat voor miljoenen oplichte en die nu een erebaan heeft als hoofd van de terroristen bestrijding? Daar horen we niemand (bijna dan) over klagen.
De socialist die als vakbondsleider indertijd 80.000 gulden per maand verdiende (toen 6 keer modaal), die als minister president zijn salaris met 60% liet stijgen en nu meerdere commisariaten van vele tonnen heeft?
De medeoprichter van Nieuw Links die als Burgemeester van 010 meer declareerde dan zijn basis inkomen?

In de wereld is niks rechtvaardig. Als je als zelfstandige werkt betaal je sociale verzekeringen, maar heb je nergens recht op, daar klaagt ook niemand over.
Is het dan rechtvaardig dat een illegale vreemdeling met 50 veroordelingen gewoon een uitkering krijgt?
Is het rechtvaardig dat de CEO's in nederland 10 jaar moeten werken om het salaris van één CEO in één jaar in de States te halen.


Het gaat om een simpel economisch principe en economie is niet rechtvaardig.
En als je dan met socialistische principes komt, kijk dan eens naar het vermogen van Castro, MAO, Lenin, Stalin, Kok.......

Met jaloezie bereik je niks en al dat gezeur is niks anders dan jaloezie. Gun een ander wat en werk gewoon om te krijgen waar je recht op hebt.
 

Loyaliteit is niet te koop

Rob Evers   |    |  26 februari 2008
Reactie: Loyaliteit is niet te koop. Wat heel veel bedrijven missen is een ziel, een emotionele band die dieper gaat dan (alleen) geld. Systemen en organisaties zijn volledig rationeel opgezet, waarbij er geen ruimte meer is voor het oeroude stamgevoel. In ons onbewuste zijn we echter nog steeds lid van een stam. En de moderne org. vraagt steeds maar weer om aanpassen aan nieuwe technologie, nieuwe vormen. Die tegenstelling dreigt ons te verscheuren. Maar waar is die stam dan? Is dat ons bedrijf? Hoe kunnen we mensen binden? Door op zoek te gaan naar de ziel, het organisatiescript, en door het introduceren van rituelen, en het onthullen van de loyaliteit aan de naaste groep, de teams waarin men werkt. Wij hebben programma's om dat mogelijk te maken.
 

Bedrijfsuitje is weggegooid geld

Rob EVERS   |    |  26 februari 2008
Reactie: Ik ben het deels eens met de schrijvers. Alleen maar een uitje is wel op zn Nederlands gezellig, maar het voegt inderdaad niets toe aan de synergie in een team: het blijven individuen die samen niet meer zijn dan de som der delen.

Echter, wat de schrijvers ertegenover stellen, elkaar de waarheid zeggen (en dit laten faciliteren door coaching, vanzelfsprekend)is een deel van de oplossing.
Echte teambuilding, naar teamperforming en teamempowerment gaat veel verder. Teamleden moeten eerst bij zichzelf komen, de eigen persoonlijke thema's ervaren, en dat in de groep, om een team te laten groeien. Mensen ontwikkelen zich zo in de groep. En zien dan welke blokkades er waren. Die liggen besloten in onbewuste, persoonlijke scripts die samen een groepsscript vormen. Dat groepsscript weerhoudt de groep als geheel van groei. Je kunt alleen maar elkaar de waarheid zeggen als je bereid bent om alles van jezelf te laten zien, en te laten zien dat jouw waarheid ook relatief is.

Conclusie: Goede teambuilding buiten, (niet alleen maar een uitje) aangevuld met sessies voor teamempowerment en script-verandering, dat is de juiste aanpak. En daar kunnen de tools van de schrijvers goed bij ondersteunen.
 

Leaserijder wacht enorme naheffingen

n. sahin   |    |  26 februari 2008
Reactie: LEGES

LOONBELASTING

LUCHTHAVENBELASTING

ONROERENDEZAAKBELASTING

OVERDRACHTSBELASTING

PARKEERBELASTING

PRECARIORECHTEN

RIOOLRECHTEN

SCHENKINGSRECHT

SUCCESSIERECHTEN

TOERISTENBELASTING

TOLGELD

VENNOOTSCHAPSBELASTING

VERMOGENSRENDEMENTSHEFFING

VERPAKKINGSBELASTING

VLIEGBELASTING

WATERSCHAPSBELASTIN etc.

Denk je niet ,dat wij overbelast zijn
 
< vorige 1725 1726 1727 1728 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10