zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Ik moet perse óók slechte beoordelingen geven. Wat nu?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben manager van ongeveer 100 medewerkers. Ik heb de laatste jaren strak gestuurd op kwaliteit en de medewerkers die onder norm functioneerden, zijn inmiddels vertrokken. Toch wil mijn manager dat ik bij iedere beoordelingsronde een bepaald percentage medewerkers negatief beoordeel. Hij is namelijk nogal gecharmeerd van het model om te beoordelen volgens een normaalverdeling (kromme van Gauss). Ik ben het daar niet mee eens. Wat te doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Ik ben het met je eens dat je consequent moet blijven richting medewerkers en niet zomaar op een goede beoordeling terug moet komen. Anders kom je niet betrouwbaar over (ook niet als organisatie). Dat jouw manager blijft volharden geeft aan dat hij/zij daar een goede reden voor denkt te hebben. Daar zul je achter moeten komen. Verwerp het verzoek niet, maar onderzoek het.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10