zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Ik moet perse óók slechte beoordelingen geven. Wat nu?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben manager van ongeveer 100 medewerkers. Ik heb de laatste jaren strak gestuurd op kwaliteit en de medewerkers die onder norm functioneerden, zijn inmiddels vertrokken. Toch wil mijn manager dat ik bij iedere beoordelingsronde een bepaald percentage medewerkers negatief beoordeel. Hij is namelijk nogal gecharmeerd van het model om te beoordelen volgens een normaalverdeling (kromme van Gauss). Ik ben het daar niet mee eens. Wat te doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Ik ben het met je eens dat je consequent moet blijven richting medewerkers en niet zomaar op een goede beoordeling terug moet komen. Anders kom je niet betrouwbaar over (ook niet als organisatie). Dat jouw manager blijft volharden geeft aan dat hij/zij daar een goede reden voor denkt te hebben. Daar zul je achter moeten komen. Verwerp het verzoek niet, maar onderzoek het.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
meer top 10
vacatures
meer vacatures