zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

U hoeft niet te veranderen, dat doet de wereld wel!

info@logocom.be   |    |  3 maart 2008
Reactie: Veranderingen in de natuur zijn enkel pogingen om bij het contact met anderen en in de energiecyclus te proberen te behouden wat er is.

Veranderingen zijn dus essentieel voor wie... zichzelf wil blijven.

Door het wijzen van de wijzer worden alle wijzen wijzer! Oude mensen waar we bewondering voor hebben, zijn meestal net die mensen (die zoals Hoetmer in zijn artikel hier dat we zo min mogelijk moeten proberen te liegen) die ontdekt hebben dat onder alle veranderingen... dezelfde mens altijd schuil gaat.

En dat vind ik net het mooie. Het sluit de mogelijkheid in gelijktijdig gelovig en puur wetenschappelijk te zijn.

Verander gerust langs de buitenkant, zelfs een veroudering van je lichaam zal JOUW chemische kernemotie in je hart niet wijzigen.

VAN BELLE Jean Marc
Bellegoed, Bellegem
handelaar-vrije beroeper-ondervoorzitter Vlaamse JournalistenVereniging
 

Kleine leugens, grote leugens: wat is toegestaan?

Lia Donkers   |    |  3 maart 2008
Reactie: Goed artikel en een goed onderwerp waar ik geheel toevallig ook veel mee bezig ben : wanneer gaan mensen een grens over als ze liegen? Inderdaad als ze pertinenet onwaarheden vertellen en daarmee verwachtingen creeeren naar anderen. Ik voel me soms zo'n braaf meisje omdat ik niet kan liegen maar merk dat ik ook niets wil weten van de leugens van een ander: dat is belastend. Ik ken ook mesnen die inderdaad heel gelikt praatjes verkopen over hun bedrijf naar pers en anderen terwijl het gewoon niet klopt. Ik denk dan dit is klantenbedrog en je zal er maar achter komen als nietsvermoedende klant (vooral als ze bij een coach komen). De redenen om te liegen is vaak dat ze klanten willen maar ik denk dan: bereik je niet meer door te achterhalen waarom klanten op dit moment niet naar je toe komen: daar ligt toch de kern van het probleem want eigenlijk leggen mensen zelf een bom onder hun bedrijf want al bij vermoedens van bedrog is je bedrijf ten dode opgeschreven. Nee hoor: ik vind eerlijkheid en transparantie een voorwaarde om mijn vak goed uit te oefenenen en ook trots te zijn op mijn bedrijf.
 

Hoe meer u voor uw personeel doet, hoe hoger uw winst

info@logocom.be   |    |  3 maart 2008
Reactie: Winst en positieve bedrijfscultuur staan niet altijd in evenredig verband. Op korte termijn zijn het de grootste schurken, de meest oplichtende vrije beroepers die een groot vermogen verzamelen en meestal zijn het ook dezen die hun personeel soms een hongerloon en de slechtste bedrijfsomstandigheden bieden. Ook in de media zijn dikwijls de mensen met het grootste personeelsverloop die soms uitzinnige contracten 'aansmeren' en winsten binnenhalen, al ware het maar omdat ze een advocatenapparaat hebben dat gespecialiseerd is in het afdreigen van de klanten bij contractbreuken en ze daar ook nog eens extra geld binnenhalen. Zowel in Nederland, België als even 'ver gevorderderd ontwikkelde landen'.

Op lange termijn, klopt het wel. Ik denk dat bedrijven met een tevreden en positief gemotiveerd personeel meestal wel het minste reclamekosten hebben en meestal op termijn ook de meest tevreden cliëntèle. Maar of zich dat altijd vertaald in een enorme vermogensreserve uit overgedragen winsten???

VAN BELLE Jean Marc
Handelaar-vrije beroeper-Technisch/cijferkundig journalist
Bellegoed, Bellegem
info@logocom.be
 

Bedrijfsleven: Wilders, schrap die film!

g.m den dekker   |    |  3 maart 2008
Reactie: helemaal mee eens
vrijheid van meningsuiting : ja
beledigen : nee
 

Bedrijfsleven: Wilders, schrap die film!

info@logocom.be   |    |  3 maart 2008
Reactie: Amai, zeg. Als Nederlandse bedrijven nu al de grote lafaards gaan uithangen en de vrije meningsuiting beknotten. In België is het eerder omgekeerd: daar laten wel politici maar bedrijven zich niet chanteren door bedreigingen.

Nu ben ik toch even ontgoocheld in Nederland.

Net zoals met de Deense cartoons was er eerst een boycot, maar als we die boycot vrezen, is het volgende dat ze uw bedrijf misschien opblazen. Nee: sensibilisering op de eerste plaats. En dat terwijl in dezelfde e-brief staat dat je niet mag LIEGEN als bedrijf of als verkoper. En dan tegelijk die film verbieden? Wat voor consistentie in houding is ons dat?


VAN BELLE Jean Marc, ondervoorzitter Vlaamse Journalistenvereniging maar ook handelaar+vrije beroeper & technisch journalist
 

Kleine leugens, grote leugens: wat is toegestaan?

Lilly M. - J. Höffgen   |    |  3 maart 2008
Reactie: Beste Michel,

''Uit onderzoek blijkt dat mensen zich gemiddeld -tweehonderd keer per dag- bezondigen aan kleine leugentjes?''

Dan zal ik eerst nog moeten -leren- liegen.
Ik val hier uit de boot.

Ik sta in de verkoop. Eigenlijk ben ik géén goede verkoper. Een leugentje om best wil is hier soms wel nodig om je artikel aan de man te brengen. Maar ik kan dat niet. Ik ben liever open en eerlijk naar de klant toe. Hij zal misschien niet overgaan tot de aankoop maar ik ben ervan overtuigd dat die klant zeker terug naar mij zal komen om een beste service te bekomen.
 

Donner zet ontslagrecht terug op agenda

ET   |    |  2 maart 2008
Reactie: Echt weer eens een voorbeeld van de Power-Trip die de nederlandse politiek geniet.
Gewoon lekker doorzetten. De weg van de minste weerstand als beste keus.
Ik merk gewoon dat het bedrijfsleven geen kans krijgt door allerlei constant veranderende regeltjes, heffingen en politieke inmenging.
Het ontslagrecht is een pispaal geworden.
Wat nederland nodig heeft is stabiliteit en een inventarisatie van zijn daadwerkelijke toestand. Nog nooit eerder heb ik een grotere kloof ondervonden tussen overheid en burger.
 

Liever Rita of Rutte?

magda   |    |  2 maart 2008
Reactie: 

RITA IS EEN KEI, WAT ZIJ VOOER ONS LAND DOET DAAR ZULLEN ONXE KINDEREN EN KLEINKINDEREN HAAR NOG DANKBAAR VOOR ZIJN,!!!!!!!!!!1
 

Drie principes voor meer werkplezier

Lexophilia   |    |  2 maart 2008
Reactie: Ik zou mijn werk blijven uitvoeren ook al zou ik financieel onafhankelijk.
Werk nu op een bedrijf met zeer prettige omgang met collega's en kijk er totaal niet tegenop om naar mijn werk te gaan, ik heb diverse banen en functies gehad voordat ik hier kwam werken echter nooit een bedrijf waar je echt in je waarde werd gelaten.
 

Sales blog: Meer informatie halen met ‘inhaakvragen’

Ton Plekkenpol   |    |  2 maart 2008
Reactie: Diep verdrietig en intens bedroefd lees ik de tips voor verkoopgesprekken.
Niet doen hoor. Niet doen zo! Die oude tijd ligt achter ons.
Lees dan maar een goed journalistiek boek over de regels voor een interview. Maar als verkoper ben je geen journalist. Je bent een mens. En ga dus naar de basis van je authenticiteit. Ga niet verkopen. Ga echt zijn. En stel geen inhaakvragen, want je transparant opererende klant heeft diezelfde inhaakvragen ook voor jou klaarliggen. Het effect is dat je beiden niet krijgt wat je wilt.
Ton Plekkenpol
GROOT VAKANTIEBOEK voor LEIDERS
 

Geur essentieel voor werktevredenheid

Ton Plekkenpol   |    |  2 maart 2008
Reactie: Dit is prachtig! Want dit bewijst dat de filosofie van Joseph Pine en mij sinds 1998 klopt. En vergeet het Kurhaus niet, waar Coen Masselink, toenmalig directeur, een beleveniskamer opzette. Het vraagstuk waar wij momenteel aan werken is : HOE RUIKT UW BEDRIJF. Hoe kan je een authentieke geur bepalen van een organisatie? Deels ouderwets denkend masoculien en methodisch Nederland, wordt al bang van de vraag naar authenticiteit. Dus we hebben missiewerk te doen om na authenticiteit een vertaling te maken in ondermeer geurperceptie.

Ik probeer Nederland nu de eerste stap te laten zetten naar authenticiteit en psychologie van vrije wil en ''toeval dat niet bestaat''. Prachtig dus als er nu ook vanuit wetenschappelijke kring wat bijval komt.

Ton Plekkenpol
GROOT VAKANTIEBOEK VOOR LEIDERS
 

Manager werkt structureel over – ook voor niks

Ron   |    |  2 maart 2008
Reactie: Ja Trojan er is nog een ander alternatief, namelijk niet bij een werkgever gaan werken.
Gewoon je eigen bedrijf opzetten, dan kan je de eigen werkuren bepalen.
Eigenlijk zou iedereen dat een jaar moeten doen, dan wordt het klagen van werknemers wat minder.
Ik heb jaren bij een heel grote multinational gewerkt en heb nu pas in de gaten, hoe makkelijk het is om als werknemer te klagen over futiliteiten.
De mensen die de top willen bereiken gaan er dan ook voor.
Of ze dat in 40, 60 of nog meer uren doen, daar staan ze niet bij stil, ze hebben een drive en daar mogen ze dan ook later goed betaald voor worden.
Wanneer ze dat in de ogen van anderen niet verdienen, dan moeten die anderen maar eens de hand in eigen boezem stoppen.
Wil je de top halen, dan lever je op andere zaken zoals privé veel in, maar je bepaald zelf de keus.
P.S. ik kom nu aan de 60 uur per week als zelfstandige, maar ik wil nog steeds niet terug naar een baan bij een werkgever. Ook dit is een keus die ik zelf maak.
 

Donner zet ontslagrecht terug op agenda

Ad Beer   |    |  2 maart 2008
Reactie: @Ron
misschien dat we dan maar een ''beweging'' op moeten gaan richten?
Ik werk al aan LAPJES, de Lijst Andere Politiek. Juist, Eerlijk. Sociaal.
Je bent van harte uitgenodigd mee te werken.
Ik ben dit risicomijdende en besluiteloze gedoe ook meer dan zat.
Dus:
Morrend Volk Aller Provincien: Verenigt U!!!
 

CIO is ideale verandermanager

Ad Beer   |    |  2 maart 2008
Reactie: @M Volbeda,
Bijna iedereen moet de bedrijfsprocessen goed kennen, daar is de ICT afdeling niet bijzonder in.
Een goad advies in de ogen van ICT kan best een slecht advies zijn, ook als HR professional heb ik me bezondigd aan het idee dat mijn adviezen de beste waren, wel uit het oogpunt van mijn eigen discipline, maar niet in de context van het totale bedrijf. En juist daar wringt de schoen vaak bij ICT (en andere ondersteunende afdelingen), er wordt teveel vanuit de eigen discipline gewerkt.
Als relatief nieuwe discipline heeft ICT in mijn beleving te hoog van de toren geblazen waardoor ze niet meer serieus genomen worden. Daar ligt nog heel wat werk te doen voor deze discipline. HR is bij veel bedrijven ook door dat proces moeten gaan, of er nog steeds mee bezig. Ook kwaliteit heeft die ervaring. ICT kan beter een joint venture sluiten met deze afdelingen en disciplines dan hoog van de toren te blazen en maar steeds op een arrogante manier zijn gelijk claimen.
Ook HR systemen en Q systemen functioneren niet optimaal omdat andere disciplines het allemaal niet begrijpen of accepteren. Wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje.
 
< vorige 1721 1722 1723 1724 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10