zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geur essentieel voor werktevredenheid

29 februari 2008 - Ruim de helft van de Nederlanders die op een kantoor werkt, vindt het belangrijk hoe het ruikt op de werkvloer. Dat concludeert ITHAKA research in haar Werkplek Tevredenheidonderzoek in De Telegraaf.

52 procent noemt geur als een van de belangrijkste factoren die een negatieve invloed kunnen hebben op de werksfeer. Alleen de werkdruk en het (slechte) humeur van collega’s worden nog belangrijker geacht als het gaat om negatieve invloed. 



Collega’s zijn belangrijk

De houding van collega’s levert een belangrijke bijdrage aan de sfeer op de werkvloer. Collegialiteit (71 procent) en sociale contacten met collega’s tijdens het werk (60 procent) zijn belangrijke factoren voor een positieve bijdrage. Bijna één op de drie werkenden vindt het fijn als er radiomuziek klinkt op de vloer.
Verder vinden vrouwen het vaker onhygiënisch op kantoor en zijn ze minder tevreden over de temperatuur waarin ze moeten werken dan mannen. Mannen zijn vaker dan vrouwen tevreden met de auto en het mobieltje van de zaak.


Bron: De Telegraaf
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hogere omzet en productiviteit met de juiste geuren en kleuren
 Werkplezier vermindert werkdruk
 Europeanen werken minder, maar ervaren meer stress
 Negen manieren om om te gaan met een verbaal agressieve collega
 Groot aantal collega’s lui en overbodig
 
 
reacties
 
Ton Plekkenpol  |   | 
2-03-2008
 | 
14:37 uur
Dit is prachtig! Want dit bewijst dat de filosofie van Joseph Pine en mij sinds 1998 klopt. En vergeet het Kurhaus niet, waar Coen Masselink, toenmalig directeur, een beleveniskamer opzette. Het vraagstuk waar wij momenteel aan werken is : HOE RUIKT UW BEDRIJF. Hoe kan je een authentieke geur bepalen van een organisatie? Deels ouderwets denkend masoculien en methodisch Nederland, wordt al bang van de vraag naar authenticiteit. Dus we hebben missiewerk te doen om na authenticiteit een vertaling te maken in ondermeer geurperceptie.

Ik probeer Nederland nu de eerste stap te laten zetten naar authenticiteit en psychologie van vrije wil en ''toeval dat niet bestaat''. Prachtig dus als er nu ook vanuit wetenschappelijke kring wat bijval komt.

Ton Plekkenpol
GROOT VAKANTIEBOEK VOOR LEIDERS

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
meer top 10