zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geur essentieel voor werktevredenheid

29 februari 2008 - Ruim de helft van de Nederlanders die op een kantoor werkt, vindt het belangrijk hoe het ruikt op de werkvloer. Dat concludeert ITHAKA research in haar Werkplek Tevredenheidonderzoek in De Telegraaf.

52 procent noemt geur als een van de belangrijkste factoren die een negatieve invloed kunnen hebben op de werksfeer. Alleen de werkdruk en het (slechte) humeur van collega’s worden nog belangrijker geacht als het gaat om negatieve invloed. 



Collega’s zijn belangrijk

De houding van collega’s levert een belangrijke bijdrage aan de sfeer op de werkvloer. Collegialiteit (71 procent) en sociale contacten met collega’s tijdens het werk (60 procent) zijn belangrijke factoren voor een positieve bijdrage. Bijna één op de drie werkenden vindt het fijn als er radiomuziek klinkt op de vloer.
Verder vinden vrouwen het vaker onhygiënisch op kantoor en zijn ze minder tevreden over de temperatuur waarin ze moeten werken dan mannen. Mannen zijn vaker dan vrouwen tevreden met de auto en het mobieltje van de zaak.


Bron: De Telegraaf
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hogere omzet en productiviteit met de juiste geuren en kleuren
 Werkplezier vermindert werkdruk
 Europeanen werken minder, maar ervaren meer stress
 Negen manieren om om te gaan met een verbaal agressieve collega
 Groot aantal collega’s lui en overbodig
 
 
reacties
 
Ton Plekkenpol  |   | 
2-03-2008
 | 
14:37 uur
Dit is prachtig! Want dit bewijst dat de filosofie van Joseph Pine en mij sinds 1998 klopt. En vergeet het Kurhaus niet, waar Coen Masselink, toenmalig directeur, een beleveniskamer opzette. Het vraagstuk waar wij momenteel aan werken is : HOE RUIKT UW BEDRIJF. Hoe kan je een authentieke geur bepalen van een organisatie? Deels ouderwets denkend masoculien en methodisch Nederland, wordt al bang van de vraag naar authenticiteit. Dus we hebben missiewerk te doen om na authenticiteit een vertaling te maken in ondermeer geurperceptie.

Ik probeer Nederland nu de eerste stap te laten zetten naar authenticiteit en psychologie van vrije wil en ''toeval dat niet bestaat''. Prachtig dus als er nu ook vanuit wetenschappelijke kring wat bijval komt.

Ton Plekkenpol
GROOT VAKANTIEBOEK VOOR LEIDERS

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10