zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Werknemer heeft liever schouderklopje dan salarisverhoging

Stephan   |    |  2 juli 2008
Reactie: Personeel is tegenwoordig niet snel tevreden, zeker niet wanneer men het nieuws moet geloven. een dalende beursgang,dure olie etc etc.In ons bedrijf wordt voornamelijk de nadruk gelegd op meedenken en dit wordt door de overgrote meerderheid als een stimulans gezien om er elke keer weer voor te gaan, ook het organiseren van bedrijfsuitjes in diverse vormen dragen hieraan bij. Tenslotte kan een salarisverhoging zowel positieve als negatieve kanten hebben.
 

Kwaliteit

Ad de Beer   |    |  2 juli 2008
Reactie: Inderdaad, het is de moeite waard om eens over kwaliteitsverlieskosten te denken.
Denk eens aan de 33% rework, wat dat kost. Denk eens aan de niet productiviteit.
Dan nog de herstelkosten, de kosten van het zoeken van de schuldige.
En wat nog erger is, als er een fout gemaakt is, dan wordt er vaak een nieuwe procedure en organisatie in het leven geroepen om de fout te voorkomen. Ik noem dat ''Bloemkolen'' omdat daardoor een organisatie ontstaat die totaal onderzichtig is, de structuur van een bloemkool, waar steeds een nieuwe stronk op een stronk ontstaat.
Het implementeren van een goed kwaliteitssysteem levert alleen maar geld op. Ik durf dan ook voor de implementatie van kwaliteitssystemen een 100% ROI garantie te geven van mijn kosten, binnen één jaar!
 

Kwaliteit

M. Van der Steen   |    |  2 juli 2008
Reactie: @ET

hoe bedoel je, ''misschien zou hij beter kunnen, wie betaalt dat?''...

wel... in de veronderstelling dat je het over de werkgever van dat bedrijf hebt: nou, hijzelf natuurlijk... en weet je wat? Je processen degelijk in kaart brengen en je werknemers informeren en degelijk opleiden hoeft hem niet meer te kosten dan het nu al doet. Wie dacht je dat nu al de kosten voor interne fouten en rework draagt? Juist ja, de werkgever!

groeten
 

Bedrijf ligt drie dagen per jaar plat door ict-problemen

Linda Wouda   |    |  2 juli 2008
Reactie: @Ad de Beer.
Ik ben het wat dat betreft nog niet met u eens, zoals Dhr. Buurman beweert is het ontwerpen van een website geen taak van de ICT afdeling, eerder van marketing. Dergelijke projecten worden echter wel vaak uitbesteed aan de vaste ICT leverancier die daar iemand voor in dienst heeft of dit weer uitbesteed aan een ander bedrijf.

Ik ben zelf werkzaam in de ICT en ik zie dat 90% van de gevallen te wijten is aan slecht onderhoud.
Waar de fouten liggen bij de belastingdienst / overheid kan ik helaas niet beoordelen aangezien ik niet bekend ben met hun netwerk, echter ben ik er van overtuigd dat een dergelijk geavanceerd beveiligd netwerk niet zonder slag of stoot tot stand kan komen.
Natuurlijk is het zo dat waar mensen werken fouten gemaakt worden, tot dus ver is dat overal geweest.

Geen back-up maken van je bestanden kan funest zijn voor de voortgang van het bedrijf, toch komen wij nog bijna dagelijks bedrijven tegen die nog nooit van een back-up hebben gehoord!

Voordat er met een vinger gewezen word naar een eventuele schuldige moet wel de achtergrond van het probleem duidelijk zijn.
 

Gebruikt u internet op uw mobiele telefoon?

semmy   |    |  2 juli 2008
Reactie: Het is veel te duur
 

Action learning is veel minder succesvol dan beweerd

Ivo De Loo   |    |  2 juli 2008
Reactie: Er zijn veel definities van action learning in omloop, net zoals er veel definities van planning en control (of beter gezegd: management control) in omloop zijn. In het proefschift heb ik action learning gedefinieerd als 1) het oplossen van complexe bedrijfsproblemen en 2) het leren hiervan door individuen en de organisatie als geheel, precies zoals dat door de grondlegger van action learning (Reg Revans) is voorgesteld. Zo'n definitie past heel goed bij moderne opvattingen over management control zoals bijvoorbeeld die van Robert Simons. Daarin is zeker ook plaats voor leren en leerprocessen. Medewerkers leren vaak wel bij de toepassing van action learning, maar organisaties vaak niet. In elk geval minder vaak dan de succesverhalen in de action learning literatuur willen doen geloven.
 

Liefde en sport goed voor de werksfeer

Abdulqadir Jarmohamed   |    |  2 juli 2008
Reactie: Naast liefde en naast sport zijn inhoudelijke factoren van betekenis zoals de missie van de organisatie en de passie voor het gekozen beroep. Voor een combinatie liefde en sport gaan veel singels voor een match liever naar the fitnesscentre dan de werkplek.
Overigens is er helemaal niks mis mee als twee mensen elkaar ergens tegen komen en het klikt al op het eerste gezicht: dat het de werkplek kan zijn doet weinig af aan het verder liefdevol samenzijn.
 

Werknemer heeft liever schouderklopje dan salarisverhoging

ajn   |    |  2 juli 2008
Reactie: Als je 7 jaar geen verhoging hebt gehad lijkt het mij voor de hand liggend dat je liever een schouderklopje in de vorm van een maandelijkse verhoging ontvangt. Van al die schouderklopjes kan mijn schoorsteen niet roken. Simpel toch?
 

Kwaliteit

ET   |    |  2 juli 2008
Reactie: Montana?
Je klets me bijna van mijn geloof af.
 

Kwaliteit

ET   |    |  2 juli 2008
Reactie: Ton,
de doelgroepen en EU bepalen de kwaliteit.
 

Kwaliteit

ET   |    |  2 juli 2008
Reactie: M. Vandersteen,

Mensen pikken het dus, de kwaliteit is voldoende. Misschien zou hij beter kunnen, wie betaalt dat? U? Ik ben ervan overtuigd dat u een massa aan oplossingen in petto heeft.
 

Manager kan heel wat leren van straatkinderen

ET   |    |  2 juli 2008
Reactie: Ton: laat me aub die antichrist zien!
Overigens kom je in sommige landen niet ver met een strafblad op zak. Alleen de omslag is al genoeg. Eigenlijk zonde want deze mensen hebben vaak heel veel over voor een beter, zekerder en regelmatig leven.
Daar waar anderen hun broekje vol poepen, zien sommigen net de uitdagingen ontkiemen.

 

Stortvloed aan e-mail werkt verlammend

J.C. van den Berg   |    |  1 juli 2008
Reactie: Alle mails waarin je als cc en bcc genoemd wordt in een aparte map terecht laten komen. Scheelt alweer zeker een kwart van de mail. (ik ken managers die sowieso alle mail die niet direct aan hun gemaild is naar de prullenbak laten gaan)
 

Lijn- en IC-manager snappen niks van elkaar

Ton   |    |  1 juli 2008
Reactie: Zou het iets met mannen en vrouwen te maken kunnen hebben? Vrouwen vinden dat ze wat communicatiever zijn ingesteld dan de oplossingsgerichte man. Geen wonder dat het botst. Net zoals in een goed huwelijk.
 
< vorige 1607 1608 1609 1610 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10