zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Het marketing-ABC voor professionele dienstverleners

HMF Damsoieaux   |    |  15 september 2008
Reactie: Een goed verhaal en ook waar. In mijn ervaring is het zo dat de eerste belemmering is dat de goede professional niet zelden een niet zo goede verkoper en relatiebeheerder is. Er is meer nodig dan vakmanschap om als zelfstandig ondernemer succesvol te blijven. Het consequent en gericht bezig zijn met acquisitie en klantenbinding vraagt om discipline en de durf om zichzelf als dienstverlener of ondernemer neer te zetten. De succesvolle ondernemer koppelt die kwaliteiten aan pionierszin.
Wanneer de durf en discipline ontbreken helpt het niet om alleen te weten dat het anders moet. Dan zal er ingegrepen moeten worden. Als de zelfstandig ondernemer dat zelf niet kan, kan hij wellicht beter externe hulp inroepen/ inhuren of toch maar weer een dienstverband aangaan. Alleen al daarom is het goed om de stap naar zelfstandig ondernemerschap als professional niet lichtzinnig te zetten. Orienteer u op de eisen die het ondernemerschap stelt en onderzoek serieus of u aan die eisen kunt en wilt voldoen. Zo ja, gaat u een mooie ervaring tegemoet. Zo nee, zijn er zeker nu andere alternatieven op de arbeidsmarkt.
 

E-mail irritant? Zeker, maar er is geen alternatief...

Rene Civile   |    |  15 september 2008
Reactie: Fred,

Helemaal mee eens. Klaarblijkelijk richt deze IBM guru zich op eigen titel tot ..... Als IT manager propageer ik email voor veel doeleinden ten einde een acceptabel medium te hebben. Daarbij stel ik altijd intern geen attachments maar url's mee te sturen. Je ontkomt er verder niet meer aan en ik vind dat prima.

De tips die jij hier geeft zijn bij uitstek bruikbaar voor velen. TNX
 

We willen helemaal niet langer werken!

Rene Civile   |    |  15 september 2008
Reactie: Er wordt op allerlei manier geprobeert, door leden van dit kabinet, om op vele 'schimmige' manieren de belastingbetaler het idee op te dringen dat men na de 65 door moet werken omdat ..... Dit is een verachterlijke campagne die al twee kabinetsperioden aan de gang is. Heren van het kabinet: Halveer de hulpsubsidie, stop het asiel beleid en u bespaard ruim 8 miljard om de vergrijzing te kunnen bekostigen. Indien u dit niet kunt dan bent u niet capabel en verient u hetzelfde als in het bedrijfsleven. Ontslag en de ww in, met de gelijkheid van elke werknemer van dit moment. Dat is gelijke monniken, gelijke kappen.
 

‘Ontslagakkoord totaal fiasco’

sandra   |    |  15 september 2008
Reactie: Maar andersom kan het ook. Werkgever die aan het begin van je contract dingen beloven. En als je erom vraagt,meldde ze doodleuk. Ach er is geen geld voor. Dan denk dat weet je toch eerder. Ze lokken je met allerlei cursussen,zelfs auto's als wat langer in dienst bent. Maar afspraken nakomen nee hoor.
Het mag geen cent teveel kosten.
Wat dacht je van werkgevers die het presteren om 6 a 8 weken later uit te betalen.
Heb ik 2x moeten meemaken. Toen ik met kantonrechter dreigde kon het opeens wel.
Kan administratief niet anders,zeggen ze. Maar je huur gaat gewoon door en de rest van je betalingen. Ook het te laat uitbetalen van reiskosten. Waardoor je soms in een maand op het minium moet leven. Ook tig keer bellen met de helpdesk omdat ze weer een raar profiel hebben aangemaakt.
Dan vinden ze het raar dat je niet meer gemotiveerd bent.
Als je goed voor je personeel bent,is het ook goed voor je. Behalve die paar rotte appels die er tussen zitten.
 

E-mail irritant? Zeker, maar er is geen alternatief...

Lex Slaghuis   |    |  15 september 2008
Reactie: Inderdaad! Veel mensen realiseren niet dat wiki zich niet beperkt tot kennisdelen maar ook slimmer samenwerken faciliteert. Het natuurlijk gevolg is kortere vergaderingen doordat men minder details hoeft uit te werken. Minder e-mail is het gevolg van het vermijden van herhaal verkeer.
 

Fiscale stimulans voor thuiswerkers

Jan   |    |  15 september 2008
Reactie: Hoe ga je je mensen begeleiden(aandacht even) en coachen als er vooral thuis wordt gewerkt. Leidt dit tot een antal problemen ? Ik denk bv. aan kokerdenken, niet weten wat er speelt ,activiteieten betreft projecten in het geding etc.
 

Managers hoeven zich niet meer te laten leiden door angst

HAJ   |    |  15 september 2008
Reactie: Beste Lezer,

PMA is een middel om je doelen te bereiken. Zoals men zegt: vele wegen leiden naar Rome.
PMA is één van de snelwegen om je bestemming te bereiken. Verwacht echter niet dat je dit bereikt door één of een aantal sessies te doen. Het is een bewustwordingsproces waarbij je gaat inzien dat je dagelijks handelen in zowel privé- en werkomgeving voor 100% beïnvloed wordt door eerder opgedane ervaringen in het verleden. Als je dit écht snapt ga je ook begrijpen dat ieder mens anders aankijkt tegen situaties en hierdoor ook anders zal reageren.
Deze methodiek werkt voor mij persoonlijk zeer krachtig en ….ik beleef er iedere dag in zowel mijn werk- als privéomgeving veel plezier aan.
PS. Wat mij betreft is PMA ook geschikt voor watjes en niet alleen voor stoere managers. Het gaat om de kern van de methodiek. Deze is zuiver en intuïtief zul je voelen dat het klopt. Probeer door de marketingschil heen te kijken en ervaar het gewoon eens.

Een enthousiast gebruiker.

 

Netwerk van oud-collega’s biedt interessante mogelijkheden

Rene Civile   |    |  15 september 2008
Reactie: @Martijn Wessels,

Beste Martijn,

Op sommige artikels wordt inderdaad wel eens wat minder gereageert. Dat heeft weinig met animo te maken maar meer met tijdstip van plaatsing en interesse. Daarnaast is het een ongeschreven regel dat je best ergens naar mag verwijzen maar dat je dit forum gebruikt om jezelf te profileren niet echt 'done', me dunkt.

gr.

RC PM
 

Open sollicitatie opvallend succesvol

johan   |    |  15 september 2008
Reactie: Volgens mij klopt de titel of de inhoud van dit bericht niet, er staat namelijk; ''Open sollicitatie opvallend succesvol'' terwijl onderaan de pagina onder gerelateerde nieuwsitems het artikel ''Open sollicitaties zinloos'' staat?!?

 

We willen helemaal niet langer werken!

Matthijn   |    |  15 september 2008
Reactie: Het langer doorwerken kan een onderdeel zijn van de oplossing. Wellicht is het laten participeren van de vele mensen met een een of andere uitkering ook een idee. Als deze mensen zelf geld verdienen, dan levert dat inkomsten op voor de overheid, nu zijn het kosten. Een flexibeler arbeidsmarkt zou daarbij helpen.
 

Managers hoeven zich niet meer te laten leiden door angst

Jannemieke van Donkelaar   |    |  15 september 2008
Reactie: Nadat ik in 2006 tijdens een managementopleiding hardhandig met mijn eigen faalangst werd geconfronteerd, ben ik actief gaan zoeken naar een oplossing voor mijn problemen en heb ik PMA sessies gedaan.
Van een uitermate onzeker iemand met een slechte gezondheid ben ik veranderd in een totaal ander en veel gezonder persoon, heb ik een goedlopende PMA coaching praktijk, ben ik directeur van een mede door mijzelf opgerichte stichting en is mijn huwelijk leuker dan ooit.
Veel mensen met paniekaanvallen, problemen op het werk of b.v. chronische depressies, vinden verlichting of raken van hun problemen af. Een heel aantal personen die al jaren psychotherapie en andere therapieën hebben gevolgd, geven aan na een paar sessies al meer bereikt te hebben dan in al die jaren daarvoor.
Kunt u nagaan wat dit voor het ziekteverzuim kan betekenen binnen uw organisatie...
 

Netwerk van oud-collega’s biedt interessante mogelijkheden

j.s.c. wirht   |    |  15 september 2008
Reactie: Wel, wel. Het riekt naar sociaal-democratisch .... Want het is niet duidelijk over welke academicie we het hebben. Gaat het hier om luchtbakkende psychiaters, psychologen en soortgelijk not evidence based babbelend volk of hebben we het over ICTers, Ingenieurs (Ir's en Ing'ers) Accountants en andere technici en zijn het ondernemers, bedrijfsmanagers of is dit een old boys network van simpele jobhoppers binnen de publieke- welzijn of zorgsector? Dit kan verhelderend werken. Dus laat weten over welke academici we het hierover hebben, a.u.b
 

Record leegstand van kantoren

j.s.c. wirht   |    |  15 september 2008
Reactie: Hallo, is er iemand hier en nu?
Het komt mij voor dat het degene die dit artikel uit 2004 heeft doen opnemen, ontgaan is dat we nu al in de tweede helft van 2008 leven. Of hij/zij is vergeten de relevantie van het artikel voor het hier en nu aan te geven. Klopt dat?
 

Managers hoeven zich niet meer te laten leiden door angst

Matthijn   |    |  15 september 2008
Reactie: @ J. Keuning, je argumenten vond ik al plausibel klinken. De verdere reacties onderschrijven dit. Zelf heb ik een soortgelijk traject doorlopen, het heeft geen naam, het betroffen sessies bij een coach. Innerlijke drijfveren en blokkades zijn aangepakt en ten positieve veranderd. Mijn kijk op de wereld veel opener. Ik herken veel in de laatste 5 reacties.
 
< vorige 1545 1546 1547 1548 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10