zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

’Werken met e-mail is achterhaald’

Johan Falix   |    |  16 september 2008
Reactie: Prettig om aandacht aan email te schenken voor managers. ''Echte'' communicatie is wel directer dan de voorbeelden en mogelijkheden die zijn aangehaald. Niet voor niets wordt bij belangrijke ontwikkelaars (Google, Microsoft, Sun etc.) veel aandacht geschonken aan de mogelijkheden van mobiel verkeer. Het gebruik van WIFI (smart) mobieltjes met mogelijkheden om tekst en de gevoerde gesprekken op te slaan is subliem. Tijd om ellenlange verslagen te lezen hebben we vaak niet. Het gaat altijd om de essentie. Een kort professioneel gesprek klaart veel op. Overbodigheden worden dan achterwege gelaten. De WIFImogelijkheden zorgen er ook voor dat tegen zeer minimale kosten echt gecommuniceerd wordt.
 

Drie argumenten voor en drie argumenten tegen e-factureren

J.F. Rijs   |    |  16 september 2008
Reactie: Als gebruiker doe ik al jaren mijn zaken via internet. Me informeren, winkelen, betalen, bankieren en alles tot volle tevredenheid. Graag zou ik zien dat de toegang tot het Internet voor een ieder gratis en mogelijk zou zijn. Dan kunnen we dit voor het algemeen belang aanwenden. Nu worden mensen buitengesloten die geen internet aansluiting hebben. Administratief is dan een ieder bereikbaar.....Het bespaart immers miljarden.
 

We willen helemaal niet langer werken!

Matthijn   |    |  16 september 2008
Reactie: Zouden werknemers en werkgevers het onderling kunnen regelen? Een algemene regel/wet beïnvloed nogal wat mensen. Door dit onderling te regelen wordt de arbeidstijd wat flexibeler. Ik geloof er wel in dat een medewerker samen met zijn of haar werkgever tot een wederzijds goed akkoord komen.
 

We willen helemaal niet langer werken!

J.F. Rijs   |    |  16 september 2008
Reactie: Er is nog niemand geweest die een scheiding in beroepen heeft kunnen aanbrengen, welke tot langer doorwerken in staat zouden zijn.
Direct en indirect werk zou ook een maatstaf kunnen zijn. Inderdaad zijn ADV - en extra (voor wat dan ook)dagen ook niet meer van deze tijd. En het idee van Rene Civile om de subsidies en de andere weggeefposten te herzien zou een betere oplossing zijn, dan steeds maar weer oplossingen te vragen van werknemers die al jaren2 productief zijn......
 

Generatie Y is lui en veeleisend

J.F. Rijs   |    |  16 september 2008
Reactie: ...Hoe kunnen werkgevers nu over gebrek aan loyaliteit spreken. Het is te wensen dat werkgevers eens loyaal aan hun personeel gaan worden. Werkgevers die dit wel proberen moeten we veelal zoeken in kleinere ondernemingen of naar elkaar toe in de top boven laag van grote bedrijven. Werk wordt goedkoop uit besteed naar het buitenland en buitenlandse werknemers worden ten laste van de samenleving goedkoop geïmporteerd. De Y genratie weet dit en zal daardoor zijn eigen plan trekken. Loyaliteit kun je niet kopen, diensten wel.....
 

Het marketing-ABC voor professionele dienstverleners

Jan Hazeleger   |    |  16 september 2008
Reactie: Inderdaad een goed verhaal.
Ik ben recent in het avontuur van zelfstandig ondernemerschap gestapt, helaas zonder zak geld en zonder klanten, maar wel met enthousiasme.
Hoewel de meeste zaken inderdaad voor de hand liggend zijn, wordt het toch veel scherper als je ze op papier gaat zetten.
 

We willen helemaal niet langer werken!

JJT Hensen   |    |  16 september 2008
Reactie: Beste Peter.
Juist die ADV of de vergrijzingsuren en -dagen zoals in de CAO-regeling ziekenhuizen tot 2008 geregeld was, hebben ervoor gezorgd dat ik besloten heb om niet eerder met mijn werk te stoppen. Juist die dagen werken bij mij zodanig dat ik op het moment dat ik werk, juist meer kan blijven vertzetten in een kortere tijd. Voor mij en mijn werkgever levert het dus voordelen op.
 

Wat voor competenties heb ik nodig als voorman?

JJT Hensen   |    |  16 september 2008
Reactie: Wat ik mis in het verhaal is naast de genoemde capaciteiten en activiteiten het afgestemd kunnen zijn of zoals ook wel genoemd het rapport. Je kunt allerlei managementkunstjes gebruiken maar werken ze bij iemand waarmee je geen werkelijk contact opbouwd. De afstemming zorgt er ook voor dat de leidinggevende zich richt op de individuele (eigen-) aardigheden van zijn medewerker. Bij mensen in het genoemde werk heb ik een vooroordeel van harde fysieke werkers met een ''niet lullen en niet zeuren'' principe. Als ik het dan toch over olie heb, dan kan het rapport juist zorgen voor smering in de afgestemde communicatie.
 

Helft netwerkproblemen wordt voor lief genomen

Ad   |    |  16 september 2008
Reactie: Inderdaad vreemd. Als de trein één minuut te laat is schijnt iedereen te mopperen op de NS (van horen zeggen, ik reis niet met de trein). Als we bij de frietboer even moeten wachten op onze berehap dan staan we te mopperen. In de supermarkt breken rellen uit als het allemaal te lang duurt bij de kassa. Maar ICT problemen? We accepteren ze gelaten.
Voer voor een goed en gedegen onderzoek lijkt me.
Hebben we medelijden met die snelle kids die iedere nacht dromen van de Audi TT? Of zijn we afgebluft door hun niet aflatende jargon waarmee ze keer op keer hun falen weten te excuseren? Tja, meestal ligt de schuld bij de klant, dat weten we inmiddels. Is dat dan de reden dat we niet meer klagen? Omdat we niet langer de schuld willen krijgen van het falen van de Nerds?
 

Managers hoeven zich niet meer te laten leiden door angst

Ivo Platvoet   |    |  15 september 2008
Reactie: PMA is een prachtige nieuwe methode om je blijvend te bevrijden van negatieve belemmerende gevoelens. PMA gaat over wat jou tegenhoudt om je talenten werkelijk vrij te kunnen gebruiken. Kun je je voorstellen dat er mensen zijn die het antwoord op die vraag niet willen weten ?
 

We willen helemaal niet langer werken!

Peter   |    |  15 september 2008
Reactie: Grappig dat in deze al lang durende discussie nog niemand op het idee gekomen is om de ADV aan de kaak te stellen. Valt dit onder de verworven rechten? Wat moeten we heden ten dage met dit 25-jarige kind uit de 80-er jaren? Met stapjes terugbrengen zou helemaal niet zo gek zijn!
 

Uw kerstpakket is al onderweg

joey   |    |  15 september 2008
Reactie: 14,3 Procent valt me erg mee. Ik had verwacht dat veel meer mensen zouden kiezen voor een kerstgeschenk in plaats van een kerstpakket, hoewel ik zelf een kerstpakket ook leuker vind.
 

Managers hoeven zich niet meer te laten leiden door angst

hermien   |    |  15 september 2008
Reactie: Naar aanleiding van bovenstaande voel ik toch de behoefte om te reageren.

Elke nieuwe soort van therapie heeft zijn aanhangers en altijd zullen er mensen zijn die in die vorm het helemaal geweldig vinden. Na een zoektocht in de maatschappelijk aanvaardbare methodes kwam ik bij PMA terecht.
In het begin vond ik het wel erg vreemd dat iets wat zo simpel zou zijn en goed te begrijpen zo goed zou kunnen werken.
Na het lezen van innerlijke macht zei mijn gevoel tegen mij dat ik dit zou moeten proberen.

Dus sessies gepland met een therapeut, want ach wat kon mij gebeuren. Ik wist toch zelf wel waar het zo'n beetje aan schortte. Niets was minder waar, want mijn zogenaamde zekerheid kwam van een hele andere plaats dan ik had verwacht. Zoals inge valk al beschreef zo ervaar ik het precies zo.
Daar kan geen enkele vorm van therapie tegenop en is daardoor een stuk efficienter dan alles wat ik tot nu toe heb doorlopen.
Het is zelf zo dat ik overweeg om dit nieuwe pad verder af te lopen en te kijken in hoeverre ik daar mee zou kunnen komen. Dat had ik nooit van mezelf gedacht. En het voelt SUPER!!

Ik zou zeggen, lees het boek en ga een aantal sessies doen. Wat kan er gebeuren? Je kan er op zijn ergst beter van worden. Ga de uitdaging aan die PMA heet en schrijf dan eens weer een stukje.

Veel succes in het lopen van de weg.
 

Managers hoeven zich niet meer te laten leiden door angst

henk tolhuizen   |    |  15 september 2008
Reactie: Geloof je hetzelf?

Al die prachtige aanbevelingen en referenties, het lijkt bijna te mooi om waar te zijn.......

Ik heb in mijn 20 jarige ervaring als coach voor managers in het bedrijfsleven vele guru's ''voorbij zien komen'' en training gehad van gerenommeerde ''leading professionals''.
Wat vaak overbleef was toch de vraag..''hoe pak je dit nu aan, hoe zet je belemmerende overtuigingen, gedachten en gevoelens nu echt om........?
PMA,ontwikkeld door Joop Korthuis, biedt een zeer effectief en krachtig hulpmiddel.Vanzelfsprekend is de motivatie van coachee en de kwaliteit en toewijding van de coach nodig om tot de vaak verbluffende resultaten te komen.

Het is niet de vraag of, maar wanneer Joop met zijn methode de bekendheid genereert die hij echt verdient!
Het is een absolute aanrader voor Management Team deze man uitgebreid te interviewen: hoe je met bescheidenheid ook groots kunt zijn!

Henk Tolhuizen

 
< vorige 1544 1545 1546 1547 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10