zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Een medewerker verzuimt veel doordat hij rookt. Wat kan ik doen?

A.G.R.   |    |  22 september 2008
Reactie: Volgens de verbeterde wet Poortwachter is het de verantwoordelijkheid van de medewerker om in voldoende mate fit/gezond te zijn om het werk uit te kunnen voeren. Indien roken aantoonbaar de inzetbaarheid beperkt, dan ligt in het stoppen de oplossing. Eventueel kunt u een cursus stoppen met roken of acupunctuur aanbieden om daarbij te helpen. Doet hij/zij er vervolgens niets aan, dan kunt u dossier opbouwen en het UWV om ontbinding van de arbeidsovereenkomst vragen. De medewerker is dan wel verwijtbaar werkloos en kan geen aanspraak maken op een w.w. uitkering.
 

Succesvol 'nee' zeggen in zes stappen

Thijs van Geenen   |    |  22 september 2008
Reactie: 'Nee' zeggen wordt nog makkelijker als je ook weet dat het niet lukt/kan. Velen hebben geen zicht op het werk dat ze hebben liggen. Als je wel zicht hebt op je werkzaamheden, sta je (gevoelsmatig) ook veel sterker in de 'nee' die je verkoopt. Bovendien kun je (aan bijvoorbeeld je leidinggevende) laten zien wat je nog allemaal moet doen.
Hoe krijg je (over)zicht? Dat is voor iedereen anders, maar goede hulpmiddelen zijn te vinden op het www als je zoekt onder GTD (getting things done).
 

Succesvol 'nee' zeggen in zes stappen

Matthijn   |    |  22 september 2008
Reactie: Naar mijn idee doet persoonlijke ontwikkeling en handelen vanuit je eigen kracht veel meer.
 

Werkgever moet personeel helpen bij vinden van een nieuwe baan

Ad de Beer   |    |  22 september 2008
Reactie: Let op, daar gaan we. De verandering van het ontslagrecht door de achterdeur. De WW afwentelen op de werkgevers. Straks moet je bij ontslag mensen eerst een tijd in dienst houden om een nieuwe baan te gaan zoeken.
Waarom durft Donner dat voorstel niet gewoon te doen als het nodig is?
Het begint er steeds meer op te lijken dat deze regering zo dom is dat ze denkt dat wij zo dom zijn dat wij dit soort doorzichtige trucjes niet door hebben.
 

Salesblog: Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (1)

Marco   |    |  22 september 2008
Reactie: Ik heb een vergelijkbare ervaring met ''willen scoren'' en merk dat dat inderdaad alleen maar energie kost. Met het toneelspel doe je niet alleen je klant te kort, maar ook je zelf.

In diepere zin geldt dit volgens mij voor alles wat je aanpakt in het leven. Toch?

Marco
 

Salesblog: Schrap het woord ‘klantgericht’ alsjeblieft uit uw vocabulaire

H.S.M.   |    |  22 september 2008
Reactie: Meneer Hoetmer, de rede waarom u problemen heeft met klantgerichtheid, ligt bij u zelf en alle andere wij's. Niemand neemt de moeite om naar de bank toe te gaan, de kantoren worden steeds slechter bezocht. Dus als je een mens van vlees en bloed wilt ontmoeten, stap uit je luie stoel en bezoek eens een vestiging van uw bank. Zou ik en vele anderen ook eens moeten doen. Wij als klanten veranderen helaas door steeds meer zelf in internet te duiken en niet gewoon zaken te doen rechtstreeks via de mens, iets van deze tijd wellicht?
 

Visie, Missie en nog wat meer

J. H.J. Hoksbergen   |    |  22 september 2008
Reactie: Visie is WAT en Missie is HOE ik mijn lijn trek, mijn zaken doe. Sjaak
 

Hoogopgeleiden genieten van hun werkloosheid

henk spiekman   |    |  22 september 2008
Reactie: moraal? ver te zoeken! maar niet lang meer!

mensen worden onderhand beu van het vluchtige, blabla-gedoe! ouderwets?
het wordt tijd, dat ''we'' weer met beide poten op de grond komen...
 

Hoogopgeleiden genieten van hun werkloosheid

R. Cyril Fraser   |    |  21 september 2008
Reactie: Anja!
Lekker genieten meid!
 

Salesblog: Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (1)

j.keuning   |    |  21 september 2008
Reactie: Dit lijkt me juist de ultieme klantgerichtheid; je richt je op de klanten die je het beste kunt bedienen. Toch?

Jacqueline
 

Generatie Y is eigenlijk niet zo vreemd

StepStone Solutions - Rolf Bezemer   |    |  20 september 2008
Reactie: Invloed, uitdagingen, zekerheid en sterk management. Dat zijn de echte prioriteiten van jonge mensen die kunnen kiezen uit een grote hoeveelheid aantrekkelijke banen die allemaal eeuwige voorspoed beloven. Die prioriteiten zouden allereerst moeten worden teruggevonden in vacatureadvertenties. Een willekeurige greep uit die advertenties laat meteen zien dat het tegenovergestelde het geval is. Advertenties worden overheerst door gebrek aan begrip voor de lezer en de media en een, waarschijnlijk onbewuste ‘dit is hoe we het altijd doen’ instelling. Er zijn een paar praktische richtlijnen, gebaseerd op Griekse retoriek, waar personeelsfunctionarissen hun voordeel mee kunnen doen.

De advertentie kan als argument wordt beschouwd. Dan mag verondersteld worden dat de organisatie beargumenteert een aantrekkelijke werkplek te zijn. Dit wordt zelden expliciet gezegd, maar wordt wel verondersteld zo over te komen. Daarbij wordt vergeten of de argumenten die worden aangedragen ook van waarde zijn in de ogen van de kandidaat. Is het bijvoorbeeld belangrijk dat de organisatie marktleider is, beursgenoteerd, of opgericht door de grootvader van de directeur in 1905? Misschien wel. Misschien niet. Het grootste deel van de advertentie gaat vaak over de organisatie. maar datgene waar de kandidaat naar op zoek is, namelijk wat er voor hem of haar in zit, komt pas helemaal onderaan. Of dat zinvol is, valt te betwisten. In ieder geval moet een recruiter goed bedenken welke signalen worden afgegeven door de volgorde van prioriteiten in de advertentie.

Moet het hoofd of het hart worden aangesproken als het gaat over Generatie Y, X, Nix of patatjeugd? Al deze namen hebben gemeen dat het gaat over een generatie jonge mensen die gewend zijn te zappen naar het volgende kanaal als hun privéleven of baan saai wordt. Zij groeien op zonder beperkingen te ervaren in hun mogelijkheden en keuzes. What is in it for me: Dat is de vraag die de advertentietekst moet beantwoorden. Hiervoor moet worden gekeken naar de persoonlijke motivatiefactoren om te solliciteren, in plaats van de rationele aspecten zoals geschiedenis, salaris of pensioen.

Papier of online, niemand leest de advertenties. Iedereen scant, zoomt, springt met de ogen rond de beelden en schakelt dan pas terug om te lezen – mits het beeld en de kop de aandacht hebben gevangen. Naast de inhoud is ook de vorm, plaats en lay out van de advertentie dus wezenlijk. Koppen en subkoppen moeten zo informatief en aantrekkelijk mogelijk zijn. Dat gaat verder dan Over Ons, Over Jou, Over de baan…Zolang organisaties van binnenuit argumenteren en het hoofd en niet het hart aanspreken, gaat veel tijd, geld en moeite verloren aan advertenties die niet de juiste boodschappen bevatten en niet de juiste mensen bereiken.

Rolf Bezemer is Country Manager StepStone Solutions Benelux
 

Zes manieren om uw saaie baan weer interessant te maken

Tim Burghout   |    |  20 september 2008
Reactie: Mijn Tip: neem vooral jezelf NIET serieus!

Lees ''Fish! A Remarkable Way to Boost Morale and Im Results (Hardcover)'' of bekijk de DVD!

Geen van de tips door mij gegeven gaan uit van een probleem dus ook niet van een oplossing. En zeker niet door een 'eenvoudige tip' even alles 'op te lossen'. Het gaat om je eigen instelling veranderen. Werk leuk maken is hard werken op zich! Maar het is beter dan van het werk en anderen maar verwachten dat het 'leuk is of leuk zal worden'. Het is de keuze tussen je afhankelijk of onafhankelijk opstellen! Ik heb het zelf regelmatig gedaan dus het is zeker weten mogelijk!

Succes!
 

Zes manieren om uw saaie baan weer interessant te maken

bob@onckelinx.be   |    |  20 september 2008
Reactie: Als iemand - met recht en reden - op een job, een situatie, een persoon, ... uitgekeken is, dan gebeurt er ook iets met de perceptie van die persoon, vooral onbewust: je neemt waar wat je verwacht waar te nemen, het is steeds moeilijker om zaken vanaf nul, en zo objectief mogelijk te zien. Ik meen dat daar jouw actiepunt ligt: 1. Analyseer de criteria die je aan werk stelt, en een handig tooltje is: MOET zeker aanwezig zijn - GRAAG maar niet echt nodig - BEREID om erbij te nemen alhoewel niet leuk. Doe dat in detail en zeer concreet, met iemand die je vertrouwt en die dus ook provocatief mag optreden. 2. Als dit onvoldoende congruent is met je functie, dan denk ik dat het de hoogste tijd is om naar wat anders uit te kijken. Ik wens je een klare kijk.
 

Zes manieren om uw saaie baan weer interessant te maken

Stephen   |    |  19 september 2008
Reactie: Gebed doet wonderen maar ga vooral niet bij de pakken neerzitten!!Bepaal je uitgangspositie en leg een doelstelling vast

Succes!!!
 
< vorige 1539 1540 1541 1542 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10