zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (2)

Michel   |    |  24 september 2008
Reactie: Beste Vincent,

Bedankt voor je bijdrage. Je hebt een punt te pakken dat deze containerbegrippen een functie hebben bij het bepalen van de denkrichting.

Het enige wat ik betoog is dat ze spraakverwarring in de hand werken en daarom niet erg functioneel zijn. Een voorbeeld: beun de haas zou wel gek zijn om te verklaren dat hij geen kwaliteit levert. En hij geeft ook garanties. Bij hem is dat tot de deur en bij serieuze bedrijven ook nog buiten het pand. Ze zeggen beiden hetzelfde maar bedoelen heel iets anders.

Die spraakverwaaring blijkt ook uit jouw reactie. Daarin spreek je over 'klantvriendelijkheid' terwijl ik 'klantgerichtheid' ter sprake breng. Beide begrippen overlappen elkaar tot op zekere hoogte. Maar ze zijn niet identiek. Je kunt heel erg klantgericht zijn zonder de je 'klantvriendelijk' bent en andersom.
 

Superbonus voor Lehman top

Ad   |    |  24 september 2008
Reactie: @R.
De Telegraaf als lijfblad van het links populisme? Doet me denken aan die man die trots aangaf lid te zijn van de TROS en de SP.

Maar ja, Woutertje denk ook hier weer garen uit te spinnen, dat is waar. Maar daar gelooft zelfs de meest geharde PvdA fan inmiddels geen woord meer van.
Maar voor de rest kan ik me wel vinden in je betoog
 

Door welke overtuigingen laat u zich beïnvloeden?

R.A. Janssen   |    |  24 september 2008
Reactie: Mooi artikel van Frank van Marwijk over overtuigingen. En o zo waar.
Ik mis slechts een aspect: hoe verander je je overtuigingen? Ze kunnen ons beperken in alle gebieden van het leven, dus dat lijkt me de cruciale vraag. De manier waarop ik er in training en coaching mee werk is dmv affirmaties. Kortgezegd het hersenspoelen van jezelf. Een bijzonder effectieve methode blijkt uit mijn eigen ervaring en die van deelnemers.
 

Hoog salaris prijst babyboomer uit de markt

Bert Huisman   |    |  24 september 2008
Reactie: Wat een onzin! Juist door voorstellen over demotie versterkt het beeld dat de seniore werknemer te duur is. Het lijkt mij beter te kijken naar de ervaring,competenties, betrokkenheid en gemotiveerdheid van deze groep werknemers.

Als alle investeringen van overheidwege nu eens zouden worden aangewend om de vooroordelen weg te nemen, want dat zijn het, blijkt keer op keer uit onderzoek, zal de marktwerking hier vanzelf regulerend werken.

Is het niet zo dat ondernemers kijken wat de terugverdienmogelijkheden zijn van het inzetten van personeel. OKE soms gaat de kost voor de baat, maar volgens mij is er geen ondernemer die personeel uit een soort luxe of andere nobele motieven aanneemt.

Ik zou dus willen stellen dat personeel een kostbaar bezit is, waar werkgevers zuinig mee om dienen te gaan.

Bert Huisman, 52 jaar jong en gedreven coach
 

Hoogopgeleiden genieten van hun werkloosheid

R.   |    |  24 september 2008
Reactie: Als zo'n nietszeggend outplacementbureau beter zijn werk zou doen hoeven zij ook niet over dit onderwerp mee te janken.

Respect
 

Werknemer regelt privézaken tijdens kantooruren

R.   |    |  24 september 2008
Reactie: He Henk, (22-09)

Kijkend naar dag en tijdstip zit je deze flauwekul in de baas zijn tijd te schrijven!!!!!!
Als ik jou reactie dus volg sta jij morgen op straat. Human Resourche management??

Respect
 

Zes zachte vaardigheden van de succesvolle projectmanager

Jan Hazeleger   |    |  24 september 2008
Reactie: 100% mee eens.
Tevens moet een goede project manager bijvoorbeeld de durf hebben om ''zijn'' project te vertragen, omdat bepaalde resources op dat moment een significant betere bijdrage aan de overall business kunnen leveren op een andere plaats. In die zin moeten tijd, budget, etc niet altijd als heilig geïnterpreteerd worden.

Dit kan uiteraard alleen als daar op de juiste manier over gecommuniceerd wordt en de verwachtingen bijgesteld worden.

Desondanks blijven deze vaardigheden lastig meetbaar, en komen werkgevers en recruiters vaak niet verder dan de eis van bijvoorbeeld een Prince2 certificaat.
 

Superbonus voor Lehman top

R.   |    |  24 september 2008
Reactie: Links gel.l, dat door het klootjes volk (telegraaf lezend) Nederland als zoete koek gegeten wordt.

Voorbeeld, vorig jaar viel heel klootjes Nederland over de bonus van 12 mln. van een M. topman. Zoals het ons Nederlandscap betaand moet iedereen hier over oordelen. Wordt ook door onze politieke grootheden verkondigd.
Echter werd bij deze situatie niet vernoemd dat desbetreffende topman het bedrijfsonderdeel dit bedrag per maand als inkomsten binnenbracht.

Help Nederland maar naar de kl.te door dit soort socialistische discussies.

Respect

 

Hoog salaris prijst babyboomer uit de markt

Ad de Beer   |    |  24 september 2008
Reactie: Weer een onderzoek dat slecht is uitgevoerd.
Geen woord over de functies waar we het over hebben, want een manager van 56 is zijn geld heus wel waard, terwijl dat voor een stratenmaker een heel ander verhaal is.
Ondanks mooie plannen als leeftijdsbewust beleid is blijkbaar het dogma van de oudere vastgeëtst in de cortex van enkele vastgeroeste HR managers, die we maar beter gewoon personeelboer kunnen noemen.
De oplossing van onze overheid kan op de hoop van alle oplossingen die dit kabinet heeft gepreveld. Symbool politiek die niets uithaalt.
 

Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (2)

Vincent van Rooij   |    |  24 september 2008
Reactie: Je hebt mi container begrippen simpelweg nodig om je gedachten(gang) te vormen en gesprekspartner te kunnen zijn. Je kan niet zonder. Iedereen maakt er gebruik van, overal en altijd. Je hoeft niet alle bomen van het bos individueel te kunnen benoemen voordat/zodat iedereen weet dat je het eigenlijk over een bos hebt.

Het probleem is vaak dat er niet bij elkaar doorgevraagd wordt wat onder klantvriendelijkheid verstaan wordt. Dit doorvragen vergroot het begrip van elkaars denken en doen. Vervolgens kan je compromissen sluiten en indien nodig deze vastleggen.


 

Superbonus voor Lehman top

Jos Mulders   |    |  24 september 2008
Reactie: Waarschijnlijk gaan we nog veel meer van deze berichten krijgen van de pers. Nog niet zo lang geleden werden deze berichten als positief nieuws gebracht. Nu de financiele zeepbel uiteen gespat is en duidelijk wordt dan de consument en kleine belegger het laatste decennium uitgemolken is door de financiele instellingen, spreekt de pers maar ook de politiek er schande van. Terwijl nog niet zo lang geleden vol trots gemeld werd dat bedrijven bij een teruglopende omzet meer winst geboekt hadden alleen vanwege de stijgende grondstof prijzen.
En weer mag de consument opdraaien om de beurs te redden doordat er geld van de gemeenschap ingestort wordt. De financiele instellingen mogen al hun slechte investeringen in een overheidsfonds storten, omdat kennelijk haast geboden is zal niet gecontroleerd kunnen worden of de investering door eigen beleid geen winst levert of door de crisis geen winst zal leveren. Binnen de korste tijd zullen de financiele instellingen weer floreren en de belastingbetaler zal nog decennia lang het gelag betalen. Kan ik ook schadeloos gesteld worden voor de woekerpolis en waardeloze aandelen?
 

ICT-branche lijdt niet onder kredietcrisis

Matthijn   |    |  24 september 2008
Reactie: Dat is goed nieuws. Maar... als iemand 12 maanden geleden had gezegd: ''Lehman Brothers gaat failliet, AIG wordt genationaliseerd, Freddie Mac en Fanny May ook en de rest van de grote banken dalen zo sterk in waarde, dat ze investeerders moeten zoeken''. Had je die persoon geloofd?
 

Hoog salaris prijst babyboomer uit de markt

Cor Janssen   |    |  24 september 2008
Reactie: Vreemd dat jongeren weer moeten betalen om ouderen aan het werk te houden.
 

Manager staat in hoger aanzien dan directeur

Ton   |    |  24 september 2008
Reactie: Ben het helemaal met je eens Ad.

Soms weten de betrokkenen binnen een organisatie niet eens welke taak ze nu eigenlijk hebben.

De directeur speelt golf, De manager directeur en opperleidinggevende. De leidinggevende valt tussen wal en schip. Dus tussen leidinggevende manager en personeel.

Aanzien heeft volgens mij de Directeur het meest. Die kan namelijk Golfen, rijdt de dikste auto, heeft de meeste centen enz en laat de saaie klusjes liggen voor de manager of zetbaas. Die leidinggevende probeert de boel draaiende te houden en krijgt hiervoor de minste waardering.
Loopt het in het honderd dan krijgt hij ook vaak de schuld. Krijgt de manager de schuld dan krijgt hij meestal wel een bonus en via zijn vriendjes wel weer een leuke klus elders.
 
< vorige 1535 1536 1537 1538 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10