zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Is spiritueel werven de toekomst?

Sigrid Maas   |    |  8 november 2008
Reactie: Goed initiatief, dat we van harte begroeten. Het wordt tijd dat er instrumentaria komen, die passen bij de ontwikkelingen die op tal van leiderschapstrainingen al geruime tijd aan de orde komen. Door uw initiatief wordt het beter mogelijk om de essentie- en waardevraagstukken, die vaak het uitgangspunt zijn in deze trainingen om te zetten in een deel van de dagelijkse praktijk: de werving en selectie van mensen die qua waarden matchen met die van de organisatie. Integriteit, oprechtheid, betrokkenheid, betrouwbaarheid, etc. worden zo steeds meer een beleefde, hogere werkelijkheid.



Brigitte Brandon en Sigrid Maas
 

Bedrijven misbruiken kredietcrisis om ontslagen door te voeren

H. Graaf   |    |  8 november 2008
Reactie: PS. Wat een vreselijk irritante popup banner.
 

Bedrijven misbruiken kredietcrisis om ontslagen door te voeren

H. Graaf   |    |  8 november 2008
Reactie: Lekkere vakbondstaal van Anton en C. Gent. Luie, blinde, domme, criminele werknemers bestaan niet, alleen incompetente managers.

Als bedrijf moet je meegroeien met de economie. Als de economie krimpt moet het bedrijf ook kunnen krimpen.

Ik zou graag in een bedrijf werken waarbij gelet wordt op rendement. Dat maakt namelijk het verschil tussen een bedrijf en een sociale werkplaats.
 

Is spiritueel werven de toekomst?

Ton van Well   |    |  7 november 2008
Reactie: Een mooi en goed initiatief. Jammer dat het woord spiritueel voor sommigen besmet is. Daar doet de geciteerde definitie geen goed aan door te referen aan een ''hogere werkelijkheid''.
Er bestaat maar één werkelijkheid die zich manifesteert in veelkleurige vormen; het oordeel over de rijke vormen werkt alleen maar verlammend. Alles is een uitnodiging en een handreiking om tot onze kern te komen.Ik werk reeds vele jaren vanuit deze visie. Zie mijn website www.authentica.nl Laten wij zo samen voortgaan. Ton
 

Bedrijven misbruiken kredietcrisis om ontslagen door te voeren

Anton   |    |  7 november 2008
Reactie: Helemaal met C. Gent eens!

Het zijn inderdaad weer beschamende reactie's die gegeven worden.

De arrogantie ten top, ik zou wel eens willen weten hoe hun werknemers (produktiemiddelen waarvan personeel er helaas noodgedwongen een is) op deze teksten reageren. Ik zou me dood schamen om bij zo'n werkgever te werken.

En over vaste dienstverbanders, deze kunnen de rotzooi zo goed mogelijk op knappen. In onze sector mag je kleuterleider spelen over 10/20 man/vrouw waarvan er geen een, een andere taal spreekt dan zijn eigen Oost Europeesche taal.

Ga daar zelf dan maar staan en probeer je kl..en dan maar te redden. Trek je wel een veiligheidsvest aan!

Conclusie: jullie beseffen gewoon niet wat het betekend om een vaste baan te hebben en wat je als werknemer moet doen om hem te behouden! Het verdient in ieder geval niet de titel: Decent Work. VOC mentaliteit misschien?
 

HR nog steeds het buitenbeentje in de boardrooms.

Alexander Crepin   |    |  7 november 2008
Reactie: Ls,

ik verwijs gaarne naar een vergelijkbare discussie op Linkedin.

http://www.linkedin.com/groupAnswers?viewQuestionAndAnswers=&gid=62437&discussionID=354193&commentID=505729&goback=%2Ehom#commentID_505729

HR hoort met lef, lijf en leden in de directiekamer!
Dat is de stellige overtuiging van Jaap Purmer, interim lid raad van bestuur. ''Bedrijven die een rol van betekenis willen spelen zullen HR op strategisch niveau in hun organisatie moeten verankeren.” ......


 

Bedrijven misbruiken kredietcrisis om ontslagen door te voeren

C Gent   |    |  7 november 2008
Reactie: Ja, je kan nu eindelijk weer falend management en bezuiniging op scholing afwentelen op de werknemers. En na een jaartje weer janken dat je geen mensen kan krijgen en die beschikbaar zijn
niet willen, of te laag niveau hebben.
Maar ja, ''managing by surprise'' is nog altijd gemeengoed in ondernemersland.
 

Wat moet dat moet - of niet?

BA van der Schans   |    |  7 november 2008
Reactie: Moeten is een opmerking die ik zelf verfoei. Niks moet in het leven. Er wordt dan gelijk gereageerd: maar je moet ademen om te leven.
reactie: Als je niet WILT ademen. wie houd je dan tegen? Dat is je eigen keuze. Het betekent als gevolg dat je dan niet lang meer in leven bent. Klopt, maar dan moet je nog steeds niks.

Keuzes zijn belangrijk. De gevolgen zijn soms dingen die mensen niet kunnen indenken of niet eens aan willen denken. Toch is de keuze er altijd.
Een vrije keuze bestaat eigenlijk niet. Je hebt altijd informatie over de gevolgen. Als mens zijnde zal je altijd proberen voor het minst ergere te kiezen. Dat is ook logisch.

De gevolgen zijn eigenlijk leidend voor de keuze die men maakt. Als je niet weet waar het in eindigt, dan is het goed overwegen en nadenken hoe het zou kunnen aflopen. Oftewel.. wat is het gevolg?

Moeten? bestaat niet. Zolang je maar weet wat jij wil en waar je voor kiest. Kies je voor de makkelijke weg. Ja, misschien MOET je dat dan maar doen..
 

Bedrijven misbruiken kredietcrisis om ontslagen door te voeren

DECH   |    |  7 november 2008
Reactie: helemaal mee eens.
 

Wat moet dat moet - of niet?

Karen Van Staeyen   |    |  7 november 2008
Reactie: Een heel boeiend artikel! Dapper ook om het ''moeten'' ter sprake te brengen. Moeten, mogen, kunnen ... zijn belangrijke onderdelen in bv. de opvoeding van jongeren. Er is uiteraard een onderscheid tussen een keuze (bv. wat je in je leven wil worden) en verplichtingen waar je om sociale of wettelijke redenen niet onderuit kan. Hoe hiermee om te gaan is, in eerste instantie, een kwestie van waarden en een doel! Als je weet wat voor jou echt belangrijk is, wat je echte voldoening brengt en welk doel je wil realiseren dan wordt het bijna vanzelfsprekend om de onvermijdelijke verplichtingen te aanvaarden en na te komen. Heb je je innerlijke waarden niet op een rijtje en heb je er geen idee van waar je in je leven naartoe wil dan zal je elk ''moeten'' als een weerstand en een blokkade ervaren.

M.a.w. zorg ervoor dat je weet wat je wil en wat belangrijk voor je is en je zal er versteld van staan hoe eenvoudig het wordt te doen wat ''moet gedaan worden''!
 

Bedrijven misbruiken kredietcrisis om ontslagen door te voeren

R.V. Molenbroek   |    |  7 november 2008
Reactie: Ja dat krijg je als je de ontslagbescherming blijft handhaven.
Dan pakken bedrijven de enige kansen aan om alsnog flexibel op de markt te opereren.
Als we nu eens van al die regelzucht rond werknemers verlost waren, was het niet nodig om allerlei constructies via uitzendbureaus en detacheringsbureaus alsnog flexibel te kunnen opereren.
Ik kan zo een paar man personeel gebruiken maar de ellende waarmee ik daarna opgezadeld wordt weegt niet op tegen het geringe voordeel dat ik daaruit haal. Bovendien kijk ik dan naar mijn buurman , een goed voorbeeld hoe het zou kunnen lopen als je pech hebt, die betaalt nu nog voor iemand die een half jaar bij hem gewerkt heeft en meer ziek was dan aanwezig.

Daarnaast is het krasse taal van een vakbond die bij de grote bedrijven zoals Atos Origin hun leden gewoon in de steek laat. CQ ijskoud laat weten geen tijd te hebben. ( Ik doe geen uitspraken als ik die niet kan funderen.)
 

In zeven stappen naar een onvergetelijk bedrijfsuitje

j jurgens   |    |  7 november 2008
Reactie: Goed dat er in dit artikel in de eerste stap aandacht wordt besteed aan het doel van een uitje. Veel organisaties blijven hierbij hangen in ''het moet leuk zijn'' om dan vervolgens te gaan steengrillen of karten. Toch kan een evenement met inhoud ook leuk zijn, zoals wij al jaren in de praktijk meemaken. Elkaar weer eens inspireren, motiveren en als groep samenwerken bij het tot stand brengen van iets leuks zijn zeer goed te combineren in een team-uitje. Laat je hiervoor maar eens inspireren op de site van Inspiration Company.
 

Salesblog: Wij zijn slechts een beetje open

Ad de Beer   |    |  7 november 2008
Reactie: Klantgerichtheid en commercieel denken dienen hand in hand te gaan.
De medewerker van de bank die zegt met u mee te denken was niet klantgericht en daardoor commercieel slecht bezig.
De sigarenboer was wel klantgericht (ook hij heeft liever geen kleingeld en veel liever dat je pint in verband met de ruim 1500 jeugdbendes die ons land rijk is).
Klantgerichtheid kost niks, het levert alleen maar op. Maak je organisatie klantgericht dan kun je de kosten van dit veranderproces binnen een jaar 3 keer terugverdienen. Gewoon de harde feiten.
Banken, verzekeraars, de NS, de overheid, Albert Heijn, allemaal hebben ze geinvesteerd in ICT om kosten te besparen. De klantgerichtheid is daarbij afgenomen, omdat er geen contact meer is tussen medewerker en klant.
Maar mijn accountmanager bij de bank met de wielerploeg kent mij, ik kende haar niet, want we zien elkaar zelden. Maar ze herkende me toen we beiden aan het winkelen waren. Kijk, dan heb je een band, klantgericht en commercieel. Daarom heb ik de bank van de 10 miljard van Bos verlaten. Slecht personeelsbeleid waardoor de motivatie van de medewerkers wegebt. En ieder half jaar een nieuwe accountmanager die helemaal niks snapt van je zaak, dat werkt ook niet. Niet klantgericht, dus ook niet commercieel.
 

Uw populariteit staat of valt met het kerstpakket

Hans van den Bersselaar   |    |  6 november 2008
Reactie: Sinds 1983 toen ik in de Wao geraakte geen kerstpakket meer ontvangen.
Als er iemand is die er geen waarde aan hecht aan het gekregen pakket mag hij zijn/haar pakket naar mij opsturen.
Dat zou fantastisch zijn.
 
< vorige 1497 1498 1499 1500 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10