zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

In zeven stappen naar een onvergetelijk bedrijfsuitje

6 november 2008 - Een bedrijfsuitje kan goed zijn voor de onderlinge sfeer en bovendien de samenwerking ten goede komen. Best nuttig om zo nu en dan een uitje met een deel van of alle medewerkers te organiseren dus. Maar hoe organiseert u dat zo gestroomlijnd mogelijk?

BusinessCompleet.nl geeft tips:



1. Wat is het doel?
Gaat het om teambuilding of heeft u iets te vieren? 

2. Wie mag er mee?
Het hangt grotendeels van het doel van het uitje af of de partners mee mogen. Wilt u de teamgeest verbeteren, dan hoeven de partners niet uitgenodigd te worden. Bij een feest, is dat zeker wel een optie. 

3. Wat mag het kosten?

Hoeveel mensen gaan er mee en hoeveel wilt u maximaal uitgeven? Wat is er dan mogelijk? 

4. Wat zijn de wensen?

Informeer bij de medewerkers naar hun wensen omtrent het uitje. Blijf daar het liefst zo dicht mogelijk bij in de buurt. Dan heeft u de meeste kans dat het uitje gewaardeerd wordt. 

5. Hoe wordt het budget verdeeld?

Bezuinig bij voorkeur niet op het samen eten; juist dat is voor veel mensen belangrijk. De hoofdactiviteit mag best iets minder kosten, als er daardoor meer geld overblijft voor het eten en drinken.
6. Hoe wordt het vervoer geregeld?
U wilt niet dat mensen niet kunnen komen omdat ze geen vervoer hebben of dat ze verdwalen en dus te laat komen. Ook wilt u niet dat de deelnemers na afloop met een borrel op achter het stuur gaat zitten. 

7. Waar gaat u het uitje boeken?

Er zijn veel gespecialiseerde bedrijven in bedrijfsuitjes. Het is handig is om drie opties te kiezen die het beste passen bij u en uw personeel. Beslis vervolgens op basis van prijs en beschikbaarheid. Probeer het zo te organiseren dat zoveel mogelijk personeelsleden het leuk vinden. Vergeet vervolgens niet iedereen uit te nodigen.


Bron: Business Compleet
 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Ergonomie op de werkvloer blijft achter, behoefte bij werknemers stijgt
 Op het social intranet doen managers ertoe
 Jonge managers minder ervaren op de weg door pandemie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Olympische Spelen geliefd als bedrijfsuitje
 Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen
 Bedrijfsuitje is weggegooid geld
 Teambuilding: met zijn allen met Lego spelen
 
 
reacties
 
j jurgens  |   | 
7-11-2008
 | 
10:54 uur
Goed dat er in dit artikel in de eerste stap aandacht wordt besteed aan het doel van een uitje. Veel organisaties blijven hierbij hangen in ''het moet leuk zijn'' om dan vervolgens te gaan steengrillen of karten. Toch kan een evenement met inhoud ook leuk zijn, zoals wij al jaren in de praktijk meemaken. Elkaar weer eens inspireren, motiveren en als groep samenwerken bij het tot stand brengen van iets leuks zijn zeer goed te combineren in een team-uitje. Laat je hiervoor maar eens inspireren op de site van Inspiration Company.
Bianca Kersten  |   | 
10-11-2008
 | 
14:44 uur
Originaliteit is naar mijn mening ook een belangrijke factor. Dat mensen positief worden verrast en dat er na word gepraat over een bedrijfsuitje. Dit verhoogt het effect van de beleving.
Wij hebben daarom een gratis dienst, bedrijven kunnen ons bellen of mailen om originele ideeën op te doen en informatie en zelfs prijzen op te vragen van bedrijven die de gewenste mogelijkheden bieden.
Michelle  |   | 
15-10-2009
 | 
18:02 uur
Zelf ben ik geen fan van partners meenemen tijdens een personeelsuitje. Het gaat juist om de teambuilding en gezelligheid onderling in een NIET zakelijke omgeving. Zo leer je mensen anders kennen en dat is doorgaans goed. Zorg eveneens voor een toegankelijk uitje zodat de kans op veel deelnemers groot is.
Karel  |   | 
5-05-2021
 | 
16:16 uur
Het bedrijfsuitje is heel belangrijk om de onderlinge band tussen werknemers te verstevigen. Alleen daarom vind ik dat werkgevers jaarlijks een bedrijfsuitje moeten geven. Als de onderlinge band namelijk verbeterd, plukt de werkgever daar ook de vruchten van.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
eBook: de kracht van reviews en e-mail marketing
In dit eBook gaan Spotler en de Feedback Company in op het belang van review marketing en e-mail marketing. Want door deze twee te combineren, ontstaat er een krachtige combinatie die veel voordelen biedt voor je klanten en voor je eigen organisatie. Benieuwd? 
Download het eBook
Lees verder
Nanocoating als nieuwe technologie voor het onderhouden van gepoedercoat materiaal
reacties
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (1) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (1) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
Uitgebreide werkkostenregeling verlengd: meer ruimte voor kerstpakketten (1) 
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
top10
Terug in het thuiskantoor: leidinggevende vreest voor creativiteit
Slechts zes procent CEO’s van grootste organisaties actief op social media
Medewerkerswelzijn: hoe meet je dat écht goed?
Nieuwsgierige medewerkers zijn steeds belangrijker in krappe arbeidsmarkt
Helft senior financieel managers maakt incorrecte kortetermijnprognoses
De vier meest voorkomende misvattingen over payrolling
Chinese cyberspionage-bootcamps leiden rekruten al tien jaar op in aanvallen op de software supply chain
Een derde van de consumenten klikt op verdachte links
Vraag naar moderne mainframes en cloud neemt toe
FortiGuard Labs voorspelt voor 2022: cyberaanvallen op digitale wallets en satellietverbindingen
meer top 10